یمن

دشمن متجاوز سعودی در ۵ سال گذشته ۲۵۷۰۰ بار از طریق حملات هوایی به مناطق مختلف یمن موجب شهادت و زخمی شدن هزاران نفر از مردم بیگناه این کشور شده است.

سرویس جهان مشرق _ روز گذشته سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن به مناسبت پنجمین سال آغاز حملات ائتلاف متجاوز سعودی به این کشور، کنفرانس خبری همراه با بیان جزئیات ۵ سال نبرد نیروهای مردمی یمن علیه متجاوزین برگزار کرد.

حملات هوایی دشمن و مقاومت بی‌نظیر مردم یمن

سرتیپ سریع در ابتدای سخنان خود اعلام کرد دشمن متجاوز سعودی در ۵ سال گذشته ۲۵۷۰۰ بار از طریق حملات هوایی به مناطق مختلف یمن موجب شهادت و زخمی شدن هزاران نفر از مردم بیگناه این کشور شده است. این حملات که به منظور عقب راندن نیروهای انصارالله از جبهه‌های نبرد و حمایت از پیشروی مزدوران تحت امر عربستان و امارات انجام گرفته است در سال ۲۰۱۹ میلادی تقریبا هیچ دستاوردی برای آنها نداشته و نیروهای تحت امر ائتلاف در هیچ استان و جبهه خاصی در خاک این کشور موفق به پیشروی یا تصرف نقاط راهبردی نشده اند.


در سال گذشته میلادی و ۲ ماه ابتدای ۲۰۲۰ حدود ۷۸۸۲ سورتی بمباران هوایی توسط نیروی هوایی عربستان و امارات در خاک یمن انجام شده است، اما با اتخاذ تاکتیک های مناسب از سوی نیروهای یمنی و عملکرد موفق یگان پدافندی انصارالله در ماه‌های اخیر این حملات به هیچ وجه مانع از پیشروی نیروهای یمنی در استان‌های صعده،صنعا، مارب و الجوف نشده است.

عملکرد یگان موشکی و پهپادی انصارالله

از روز گذشته که آمار مربوط به عملیات‌های ارتش یمن در ۵ سال گذشته منتشر شده است بسیاری از افراد با دیده شک و تردید به ارقام بیان شده نگریستند. اما توضیحات تکمیلی در این خصوص میتواند ابهامات مورد نظر در خصوص اعداد بیان شده را برطرف کند.

در بخش عملیات موشکی ارتش یمن، سرتیپ سریع اعلام کرد یگان موشکی این کشور در سال گذشته میلادی ۱۷۴ موشک بالستیک و مجموعا در ۵ سال گذشته ۱۰۴۰ تیر موشک بالستیک را به سمت عمق خاک عربستان و یا مناطق حضور نیروهای ائتلاف در خاک یمن شلیک کرده اند.

موشک بالستیک برکان ۳


بایستی توجه کرد که اعداد فوق تنها مربوط به شلیک موشک‌های بزرگ نظیر اسکاد یا برکان نیست، بلکه شامل خانواده راکت‌های توپخانه‌ای بدر نیز میشود که در دسته بندی ارتش یمن به عنوان موشک بالستیک در نظر گرفته میشود. بر طبق اطلاعات موجود و اسناد منتشر شده در سالهای گذشته تخمین زده میشود حدود ۳۰۰ تیر موشک بالستیک سنگین نظیر اسکاد، برکان، توچکا و ... و بیش از ۷۰۰ تیر راکت‌های توپخانه ای نظیر بدر۱ ، قاهر ام۲ و بدر P به سمت مواضع دشمن سعودی شلیک شده است.

راکت توپخانه‌ای بدر۱

در بخش عملیات پهپادی نیز طبق گفته یحیی سریع، در ۵ سال گذشته ۳۴۹۰ عملیات شناسایی و ۶۶۹ عملیات تهاجمی توسط پهپادهای انتحاری خانواده قاصف و صماد صورت گرفته است.



با توجه به اینکه عملیات پهپادهای تهاجمی ارتش یمن از ابتدای سال ۲۰۱۸ آغاز شد در طول ۲ سال گذشته تقریبا هر روز به طور میانگین ۱ عملیات تهاجمی پهپادی علیه مواضع ائتلاف انجام شده است که آماری بینظیر و قابل توجه محسوب میشود.

یگان ضد زره و رکوردی که شاید هرگز تکرار نشود

هر چقدر که حملات هوایی و مقابله پدافند و یا حملات موشکی و پهپادی در میدان نبرد موثر باشد، در نهایت این عملکرد یگان‌های زمینی دو طرف است که نتیجه نبرد را مشخص میکند. عاملی که به عنوان برگ برنده نیروهای انصارالله در سالهای گذشته از سوی کارشناسان معرفی شده است. در واقع شجاعت، تاکتیک مناسب و جنگاوری و آموزش حرفه‌ای قوای زمینی انصارالله آنقدر با رقیب تفاوت داشته است که تمامی برتری تجهیزاتی، مالی و تکنولوژیک ارتش عربستان، امارات و هزاران مزدور تحت امرشان را خنثی کند.

در میان بخش‌های مختلف ارتش یمن، یگان ضد زره این کشور قطعا بزرگترین و موثرترین نقش را چه در زمان دفاع از مناطق حیاتی و چه در عملیات تهاجمی علیه دشمن ایفا کرده است.
نیروهای انصارالله به مدد تیم‌های نخبه مهندسی و دسته‌های ضد زره در ۵ سال نبرد علیه دشمن سعودی بیشترین تلفات انسانی و تجهیزاتی را به آنها وارد آورده‌اند.

تانک Leclerc ارتش امارات، آسیب دیده توسط تله انفجاری


طبق اعلام سرتیپ سریع در طول سالهای جنگ یگان مهندسی ارتش یمن بیش از ۷۴۷۲ بار از طریق کاشت مین و تله‌های انفجاری اقدام به مقابله با حملات دشمن نموده‌اند.

رزمنده یمنی و موشک ضد زره Metis-M

اما عملکرد دسته‌های ضد زره با استفاده از موشک‌های هدایت شونده عجیب و باور نکردنی است. در ۵ سال گذشته نیروهای انصارالله ۵۶۸۳ تیر موشک ضد زره از انواع مختلف را به سوی تجهیزات زرهی و خودروهای ائتلاف سعودی شلیک کرده‌اند.

تانک M۱A۲ آبرامز نابود شده عربستانی

با توجه به فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده از مهارت بالا و مثال زدنی اپراتورهای ضد زره یمنی به نظر میرسد آمار نابودی ۸۴۸۷ دستگاه خودرو و زره پوش ائتلاف که در سخنان یحیی سریع عنوان شد چندان دور از ذهن نباشد. به ویژه اینکه تلفات زرهی جنگ یمن از سوی چندین منبع معتبر و قابل استناد به شکل روزانه رصد شده و برای نابودی بیش از ۲ هزار دستگاه ادوات زرهی نظیر تانک، نفربر یا خودروهای محافظت شده MRAP مدارک تصویری موجود است.

امرپ مدل CAIMAN نابود شده اماراتی

اما به هر ترتیب شلیک بیش از ۵ هزار تیر موشک ضد زره در یک جنگ، رکوردی است که تا پیش از این در هیچ نبردی در دوران معاصر ثبت نشده بود و بعید است تا مدت‌ها در جنگی دیگر نیز تکرار شود.

تلفات انسانی ائتلاف متجاوز سعودی

طبق اعلام سخنگوی ارتش یمن در ۵ سال گذشته بیش از ۱۰ هزار سرباز ارتش عربستان کشته و زخمی شده اند(۴۲۰۰ کشته).

همچنین ارتش امارات نیز حدود ۱۲۴۰ نفر تلفات داشته که ۱۲۰ کشته از سوی ارتش این کشور تایید شده است. این در حالی است که قوای زمینی عربستان و امارات همواره از ورود مستقیم و پر تعداد به میادین نبرد واهمه داشته و بیشتر نقش پشتیبانی از مزدورانی را داشتند که به عنوان سپر انسانی حملات آنها عمل میکردند. به ویژه اینکه طبق اعلام یحیی سریع بیش از ۴ هزار نیروی مزدور سودانی در نبردهای سالهای اخیر در این کشور به هلاکت رسیده‌اند.

سربازان کشته شده سعودی در کمین نیروهای انصارالله

همچنین نیروهای وابسته به منصور هادی رییس‌جمهور مستعفی این کشور و قوای مجلس انتقالی جنوبی نیز بیش از ۲۲ هزار نفر از نیروهای خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    ای قربون این هم نژاد ها برم من. چقد دوس داشتنی و پاک هستن اینا. شک ندارم از یمن قدرتی چون ایران بلند خواهد شد.
    • SE ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      خیر. حوثی ها شیر بچه های حیدر کرارند و ربطی به آریایی بازی شما ندارند. واقعا چقدر نفرت انگیز است این نژاد پرستی احمقانه که جز پیروی از ابلیس نیست ابلیس اولین نژاد پرست تاریخ بود. ضمن اینکه یمنیها عموما اعراب قحطانی هستند و ابدا ارتباطی با ایرانیها ندارند و اینکه مدتی یمن در تصرف در ایران زمان ساسانی بوده ، برای نژاد پرستان رابطه نژاد درست نمی کند. کما اینکه مصر و ترکیه و عراق و شام و ... هم روزگاری در تصرف ایران بوده!
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      96 2
      این رو هم باید اضافه کنیم مالک اشترنخعی هم از سرزمین یمن بودند،برا همین انقدرشجاع هستند خداحفظشون کنه
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      7 0
      عربهای ایرانی از نژاد مذحج هستند و جمعیت زیادی در جنوب و شرق ایران را تشکیل داده اند
    • احمد IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      4 1
      پدر اعراب یمنی است و اعراب از یمن در دنیا منتشر شده اند
  • FR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    59 0
    آفرین. فقط بچه‌های یگانهای جاسوسی جنگ افزار باید در یمن فعال باشند تا خودروها و تانکها و هویتزرهای دشمن رو به ایران منتقل کنند برای انجام مهندسی معکوس.
    • IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      5 21
      با 5683موشک 8487 خودرو و زره پوش روزدن!
    • nabi IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      23 2
      04.44 ببین 5683 موشک ضد زره شلیک شده به معنی این نیست که باید همان تعداد زره پوش از بین بره. می دونی که با تله های انفجاری و مین ضد تانک و حملات توپخانه ای هم میشه زره پوش زد، مگه نه بی سواد آلبانیایی؟
    • ذوالفقار IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      7 0
      زره پوش مثل تانک با شلیک موشک ضد زره منهدم میشه و برا خودروهای حمل ونقل و سایر ادوات از موشکهای معمولی مثل آر پی جی استفاده میشه
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    47 0
    دعا کنیم
    • عاشقان شهادت IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      22 0
      انشاالله . ضمنا تا گنون دلاوران یمنی حدود 1000 موشک بالستیک به اجتماعات متجاوزان شلیک کرده اند که در اوایل تا 300 کشته هم روی می داد ولی اگر متوسط آن را 40 کشته در نظر بگیریم حدود 40000 کشته روی دستان بی کفایت و فاشیثت آل سعود گذاشته اند و به امید خدا بزودی با هلاکت منصور هادی و کره سلمان کافر ؛پرونده این جنگ بسته خواهد شد و راه برای زیارت واقعی مسلمین در سرزمین وحی باز خواهد شد انشاالله
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    42 0
    دمشون گرم
  • رضا IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    8 34
    معلومه در همه موارد - از شليك موشك و تعداد كشته ها در كرونا گرفته تا ماشين آلات اسقاطى عربستان - از يه پلت فرم مشخص استفاده ميكنيد ! خخخخخخ !
    • عبدالله مومن IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      18 0
      بر اتباع مریم رجوی فاحشه. جملگی لعنت باد هههههههههههه
    • علی IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      11 0
      عاقلان دانند! بشین کشک البانیایی تو بساب.
  • یک ترک IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    2 4
    تنها اشتباه حوثی ها ورود به مناطق بیابانی مارب انهم با وجود تاکیدات بسیار مبنی عدم ورود حوثی ها به مناطق بیابانی و در صورت اضطرار با پوشش پدافند هوایی بود که نادیده گرفته شد و کوفل از دست رفت
  • علی خدایی IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    42 0
    ماشالله به برادران انصارالله یمن ان شالله پیروزی کامل و هر روز قوی قدرتمند تر باشید برادران و متجاوزان هم تضعیف خواهند شد
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    36 0
    ما شاء الله یمن
  • سید IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    18 0
    دست خوش انصارالله یمن
  • US ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    8 0
    درود بر همه ازادگان از هر نژاد .ازاده در دنیا هست ولی چشم امید همه ایران عزیزه کسی که بعد از جنگ جهانی دوم تنها قدرتی بود که تو دهن امریکا ززد وشاخ شیطان را شکست. اینو هم بگم امریکا از قدرت گرفتن حوثیها ناراحت نیست تا بیشتر عربستان را بدوشه وسلاحهای بنجولشو ببهش بندازه خدا کنه با تکنولوژیهای جدید ارزش نفت هر چه زودتر ازبین بره
  • IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    21 0
    قبلا می‌خواستیم به داداشای یمنی کمک کنیم فکر کنم دارن از ما هم جلو میزنن، پرچمو بدیم بهشون ببرن بالا تر، احسنت به این همه غیرت حلقه مقاومت هرروز داره قوی تر میشه اندک اندک جمع یاران می‌رسد....، برای سلامتی وپیروزی همه بچه های مقاومت صلوات
  • IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    15 0
    چه بسیار شده که گروهی اندک به یاری خدا بر سپاهی بسیار غالب آمده، و خدا با صابران است.ده سال پیش گروه حوثی ها وانصاراله نه نامی داشت ونه نشانی ،گروهی گمنام ،ولی امروز جلوی ثروتمندترین قارونهای زمان ایستاده اند واین وعده خداست و آنها به خدا ایمان دارند .......
  • سارا IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    2 33
    در مقابل ۵۰۰۰۰۰۰میلیون تلفات یمن،میلیونها شهروند مبتلا به وبا سل کرونا و حتی طاعون و...اقتصاد زیر صفر و هزاران گزینه دیگر،مردم این کشور بازیچه دست یک گروه ماجراجو و دنباله قدرت هستن که هدف اربابان ایرانی ووو خود را دنبال میکنند این وسط تنهاچیزیکه مهم نیست جان میلیونها یمنی هست،سپرهای انسانی حوثی ها،در پیشگاه خدا چه جوابی دارن با اینهمه خون بر گردنشان
    • قریشی IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      20 1
      خواستم به حرفه احمقانت جواب بدم ، دیدم ارزشه جواب هم نداری یه جوری این اراجیفو میگی، هرکس ندودنه فکر میکنه یمن به سعودی حمله کرده و زن و بچشونو کشته کثیف
    • SE ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      5 0
      مقصر همه جنگها مدافعان هستند! باید از همان اول تسلیم شوند تا سارا خانم ناراحت نشود!
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      4 0
      به نظر شما وقتی عربستان به یمن حمله میکند ، یمنی ها فوری خودشان را تسلیم و تقدیم میکردند به عربستانیها؟ بله اگر مقاومت کنند کشته میدهند و خسارت میبینند اما حتما پیروز میشوند
  • رضا IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    5 0
    اين ملت فقط ياد آرامكو آرومش ميكنه ، لا مصّب ها ! اين ريزه ميزه ها به چه دردمون ميخوره ؟! عاخه !
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    19 6
    شعار زیبا و جامعی دارند بصیرت خاصی در آن موج میزند (الموت الامریکا - الموت الاسرائیل - اللعنه علی الیهود و النصر للاسلام)
  • DE ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 25
    به ما ایرانی ها چه ربطی داره ما بتوانیم کشور طوفان زده خودمان را به ساحل برسانیم کلی هنر کردیم در هر خانه کلی جوان بیکار و مجرد ماندن گناه این جوانها چیست ؟
    • SE ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      15 0
      تو کز محنت دیگران بیغمی نشاید که نامت نهند آدمی.
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      12 0
      الان نگاه کن آمریکا و اروپا نه بیکار دارند و نه بی خانمان و نه جوان مجرد و..! آنجایی که تو می خواهی کره شمالی است.
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    11 1
    خداوند هم قادر است هم صادق وعده داده در این دنیا و در ا ن دنیا ظالم را مجازات می کند انا کنا من المجرمین منتقمین . شکی نیست که خانه ها ستم ال سعود خراب خواهد شد این وعده حتمی الهی است مگر امویان ماندند مگر عباسیان ماندند مگر شاه ماند
  • آینده نگر IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    4 0
    نگوئید انصارالله ، بفرمائید ارتش و دفاع مردمی یمن. انصارالله بخشی از مقاومت ملت یمن است.
  • علی الله داد IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    3 0
    فروپاشی آل سعود که قطعی است به خاطر سقوط قیمت نفت اما به خاطر کرونا و تعطیلی خانه خدا و شجاعت شیرمردان الحوثی انشاء الله تا آینده نچندان دور محور مقاومت پیروز شده تا خروج نیروهای تروریست آمریکایی
    • ناشناس IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      0 1
      قیمت نفت رو خود عربستان آورده پایین عربستان یک کشور اسلامی است یک مسلمان هرگز آرزو فروپاشی یک کشور اسلامی نمیکنه برای نابودی ال سعود باید تلاش کرد
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    2 0
    ان شاا...یمن به گورستان شیاطین تبدیل شود گرچه یمن باتلاقی است برای شیاطین
  • سجاد IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    2 0
    نصرومن الله و فتح قریب انشاالله مرگ بر آمیکا و اسرائیل و آل سقوط

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس