روبیالس

رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در جمع خبرنگاران آنلاین و حضوری به سوالات پاسخ داد و به اشتباه خود در روزهای اول برخورد با اپیدمی اعتراف کرد.

سرویس ورزش مشرق - لوئیس روبیالس ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا در کنفرانس خبری خود مقابل معدود خبرنگاران حاضر در جلسه و تعداد قابل توجهی از خبرنگاران که به صورت آنلاین و تصویری به صورت رسمی اجازه سوال داشتند ضمن اشاره به شرایط حاکم بر جهان فوتبال و اوضاع خاص و عجیب کشور اسپانیا گفت: تا جایی که منطقی به نظر می رسید به فوتبال ادامه دادیم و این را شاید مردم کشورهای دیگر جهان به خوبی درک نکنند. من درباره فوتبال اسپانیا حرف می زنم کشوری که در پایتخت آن برخی از مردم به جای گل، توپ امضا شده توسط بازیکن محبوب خود را بر سر قبر عزیز از دست رفته خود می برند. من هم می دانم که باید به مردم امید می دادیم و فوتبال یکی از همین راه ها بود اما فوتبالیست‌ها مگر جزو مردم نیستند؟ چند بار به من پیغام دادند که لالیگا تعطیل نشود تا مردم از مهم‌ترین بهانه‌ها برای زندگی را از دست ندهند اما دیگر چاره ای نداشتیم بسیاری از بازیکنان غیر بومی می‌خواستند قبل از بسته شدن مرزها به کشور خود بازگردند و به طور کلی همه خانواده بزرگ فوتبال اسپانیا را می توان بخش مهمی از مردم اسپانیا دانست و آن ها هم حق داشتند خرید کنند و به خانواده خود فکر کنند و به قرنطینه خانگی بروند.

روبیالس در پاسخ به سوال خبرنگار اسپورت کاتالونیا مبنی بر اقدام دیرهنگام برای ضدعفونی کردن استادیوم ها و چند مسابقه خطرناک در آخرین هفته گفت: من امروز اینجا نیامده ام که کارهای اشتباه خود را پنهان کنم یا از شما بخواهم کمکم کنید از شرایط بد نجات پیدا کنم. بله اعتراف می کنم اشتباهاتی مرتکب شدند البته من تصمیم گیرنده نهایی نبودم. همه شما خبرنگارانی که روبروی من ایستاده و یا به صورت آنلاین از من سوال می پرسید آن روز بدترین حملات را به فدراسیون فوتبال اسپانیا داشتید. من پیشنهاد کردم در ورودی استادیوم ها از مردم تست تب سنجی گرفته شود بروشورهایی برای اطلاع‌رسانی در مورد شستن دست ها و رعایت بهداشت فردی بین مردم پخش شود اما اشتباه کردیم و جمعیت آن قدر زیاد بود که بعد از چند دقیقه ایستگاه های اطلاع رسانی جمع آوری شد آیا لازم بود آن گونه به من و همکارانم حمله رسانه‌ای شود؟ 

خبرنگار مارکا از رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا پرسید در چنین شرایطی تکلیف ضرر اقتصادی باشگاه های بزرگ اسپانیا و حتی فروشگاه ها و تولید کننده های ورزشی چه می شود!

روبیالس در پاسخ گفت: جان مردم در خطر است و حالا شما از ضرر اقتصادی سوال می کنید؟ قبول دارم که به عنوان یک مسئول باید به همه ابعاد یک فاجعه فکر کنم اما مثل کشور ایتالیا ما هم در شرایط جنگی به سر می‌بریم هرچند دولت هنوز این را اعلام نکرده باشد. حالا باید به فکر بیماری چند بازیکن ملی پوش و نگران باشم برای کادر تیم ملی در رده های سنی مختلف هیچ اتفاقی رخ ندهد و در چنین شرایطی چگونه می توانند به فکر ضرر اقتصادی باشگاه‌ها هم باشم. باشگاه های بزرگ اسپانیایی بیش از چند دهه است که سودهای نجومی می کنند، کار بدی نکردند اما بعد از چند دهه سود نجومی داشتن حالا چند ماهی دچار رکود اقتصادی می شوند، آیا باید اکنون چنین موضوعی در اولویت فدراسیون فوتبال باشد یا اینکه به فکر کمک به بیمارستان‌های شهرهای مختلف باشد و بیمارستان بزرگ شهر فوتبال مادرید را به دولت تقدیم کند! به نظر من باید به اولویت ها فکر کرد.

روبیالس در خصوص واکنش اسپانیا به تورنمنت‌های جهانی مثل المپیک ۲۰۲۰ یا جام ملت‌های اروپا گفت: در خصوص وضعیت المپیک ۲۰۲۰ مسلماً کمیته ملی المپیک اسپانیا تصمیم می گیرد ما نمی خواهیم مثل کانادا به سرعت انصراف دهیم اما تابع قوانین جهانی خواهیم بود و اینجا دولت اسپانیا است که دستور می دهد باید مراقب چند دستگی باشیم. اکنون فرمانده همه چیز در خاک اسپانیا دولت است و من به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا بدون هماهنگی با این فرمانده واحد هیچ کاری انجام نخواهم داد در خصوص جام ملتهای اروپا نیز با یوفا هماهنگی کامل داریم و به نظر می رسد تصمیم درستی در خصوص تعلیق این تورنمنت اتخاذ شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    3 0
    کاش حسن می فهمید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس