کد خبر 105478
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۹

سردار قاسم سلیمانی از فرماندهان ارشد هشت سال دفاع مقدس با تجلیل از یاد و خاطره سرداران و 12 هزار شهید آذربایجان غربی گفت: دفاع مقدس به واسطه ویژگی هایی كه داشت به اثر گذار ترین حادثه انقلاب اسلامی و تاریخ ایران تبدیل شد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از ایرنا، سردار سلیمانی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید مهدی و حمید باكری، قهاری، درستی و طالعی كه در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد افزود: دفاع مقدس ملت ایران برجستگی هایی دارد كه جز در جنگ های صد اسلام و حادثه كربلا در دیگر جنگ ها دیده نشده است.

وی با عنوان اینكه همین برجستگی های خاص، دفاع مقدس ملت ایران را ابدی كرد افزود: همین برجستگی ها و ویژگی ها بود كه كانون های فرهنگ عمومی، حوزه های علمی و روحانیت را متاثر كرد و آثار زیادی در حركت های انقلابی جامعه ایجاد كرد.

سلیمانی، قدسیت و تقدس دفاع مقدس را از جمله این ویژگی ها اعلام كرد و اظهار داشت: فضای فرهنگی حاكم بر جبهه های ما هیچ شباهتی به جنگ نداشت.

وی اضافه كرد: در حالی كه جنگ ها مجموعه ای از خشونت است، در جبهه های ما عشق، عرفان و مجبت موج می زد.

سلیمانی اظهار كرد: حضرت امام (ره) در اداره جنگ هیچ كجا اجازه نداد زره ای موضوعات مربوط به مادیات وارد جنگ شود، در طول هشت سال دفاع مقدس نه به یك نفر مدال داده شد و نه یك نفر ترفیع درجه گرفت.

وی یاد آور شد: در حالی كه در جبهه مقابل ما گروه گروه افراد را به خاطر تمرد از جنگ اعلام می كردند در جبهه های ایران كسی به خاطر تمرد از جنگ اعدام نشد.

فرمانده ارشد دوران دفاع مقدس یاد آور شد: اگر این مدیریت در جنگ نبود نمی توان گفت جنگ ما نیز مانند دیگر جنگ ها به مرور زمان دچار فرسایش نمی شد و شكست نمی خوردیم.

سلیمانی تاكید كرد: مدیریت جنگ حضرت امام (ره) دفاع مقدس ملت ایران را در جهت خدایی سوق داد.

سلیمانی پیوند دفاع مقدس با ملت ایران را نیز یكی دیگر از ویژگی های هشت سال دفاع مقدس اعلام كرد و گفت: این ویژگی نیز یكی از اسرار استثنایی هشت سال دفاع مقدس ملت ایران بود.

وی اضافه كرد: هشت سال دفاع مقدس ملت ایران شبیه به طواف كعبه بود كه تمام توجهات در آن به سوی معنویت ، ذكر و دعا و خدا بود.

فرمانده ارشد هشت سال دفاع مقدس افزود: اگر شهدای خود را به شهدای كربلا شبیه كنیم می توانیم بگوییم كه تعداد زیادی از شهدای ما در پاكی به درجه شهدای كربلا رسیده بودند.

سردار سلیمانی از شهید باكری به عنوان سلمان جبهه ها یاد كرد و اظهار داشت: شهید باكری نه تنها در جنگ بلكه در تمام تاریخ شناسنامه فرهنگی، اعتقادات ملت ایران خواهد بود.

وی رابطه شهید حمید باكری با برادر بزرگتر مهدی باكری را شبیه، رابطه بین امام حسین (ع) و حضور عباس بن علی (س) دانست و یاد آور شد: حمید محو در كمالات مهدی بود.

سلیمانی تاكید كرد: سرداران هشت سال دفاع مقدس قله های رفیعی بودند كه به اطراف خود شجاعت، صلابت ، طراوات و شادابی می افشاندند.

وی جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را از یادگارهای ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) دانست و افزود: اگر ولایت فقیه نبود كار جمهوری اسلامی تا كنون ساخته شده بود، امروز عاقبت به خیری ما در آن است كه از یادگارهای حضرت امام(ره) حفاظت و نگهداری كنیم

در این آیین كه نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه، استاندار آذربایجان غربی، پرسنل و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، هزاران نفر از اقشار مردم، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، ائمه جمعه و جماعات حضور داشتند، شركت كنندگان با آرمان های شهدای هشت سال دفاع مقدس، سرداران و 12 هزار شهید آذربایجان غربی تجدید بیعت كردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس