کد خبر 1054533
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
کار جهادی تعطیلی نمی شناسد/ نوروزی متفاوت برای جهادگران سلامت+ فیلم

این جهادگران هیچ‌کدام‌شان نه تعطیلات نوروز۹۸ را کنار خانواده‌های خود بوده‌اند و نه در بحران‌های نوروز ۹۹ کنار خانواده نوروزشان را سپری می کنند.

به گزارش مشرق، تا همین چند مدت پیش اگر اسمی از نیروهای جهادی می‎آمد، احتمالا به یاد جوانانی می‌افتادید که در دورترین مناطق کشور در حال ساخت‌وساز و آبادانی بودند. این روزها اما نام نیروهای جهادی الزاما با اقدامات عمرانی گره نخورده است. جوانان ایران در هرجای کشور که باشند برای رفع محرومیت، فقر و برداشتن باری از روی دوش هموطنان خود دست به کار می‌شوند. حالا می‌خواهد دفاع از حریم دین و ملیت باشد یا ساخت‌وساز؛ می‌خواهد بیرون کشیدن گل‌ولای برجای‌مانده از سیلاب در خانه‌های مردم باشد تا خدمات بهداشتی و درمانی.

بیشتر بخوانید:

در روزهایی که کشور درگیر دفع یک ویروس منحوس از زندگی مردم است، نیروهای جهادی هم بیکار ننشسته و شب و روز درحال ضدعفونی‌کردن کوچه و خیابان‌ها هستند تا هموطنان کمتری از این ویروس آسیب ببینند.

قرار بود که عید امسال را به همراه خانواده ام به شمال بروم؛ یک سال تمام منتظر بودم تا تعطیلات عید برسد تا حسابی استراحت کنم اما وقتی متوجه شدم ویروس منحوس با مردم کشورم دست به گریبان شده، ماندم و با بچه های گروه جهادی هم قسم شدیم تا زمانیکه این ویروس منحوس از بین نرفته است، پای کار باشیم؛ این مطلب را محسن مرادآبادی مسئول گروه ضدعفونی معابر قرارگاه شهید سلیمانی حوزه 103 جماران می گوید.

بچه های گروه جهادی شهید سلیمانی هر روز صبح به بیمارستان فرهیختگان منطقه5، خانه سالمندان و اماکن پرتردد محدوده سرزمینی شان می روند و معابر را ضدعفونی می کنند؛ برای بیماران کرونایی، بسته های تغذیه و آبمیوه می برند و به کادر درمانی روحیه می دهند. برای از بین بردن ویروس کرونا هرشب کوچک و بزرگ با هر تخصص و حرفه‌ای به خیابان‌ها می‌آیند و ضدعفونی می‌کنند. جهادگران حالا معابر پرتردد، در منازل، پمپ‌بنزین‌ها، بانک‌ها، ایستگاه قطار، بازار، مناطق محروم، فروشگاه‌های پرتردد و سایر اماکن عمومی را ضد عفونی می‌کنند.

این جهادگران هیچ‌کدام‌شان نه تعطیلات نوروز98 را کنار خانواده‌های خود بوده‌اند و نه در بحران‌های قبلی بی‌خیال وضعیت هموطنان‌شان شده‌اند. از زلزله کرمانشاه گرفته تا زمین‌لرزه آذربایجان از سیل گلستان و لرستان تا همین ویروس کوچکی که این روزها به جان مردم افتاده. در هر شرایط این جهادی‌ها بودند که مردم را تنها نگذاشتند. حالا هم که همه در تعطیلات عید نوروز به سر می برند، خدمات آنها تعطیل نشده و با قوت بیشتری در جبهه مبارزه با کرونا حضور دارند.

دختران جهادی هم بیکار ننشسته‌اند و با راه انداختن خط تولیدهای خانگی، تولید ماسک‌های بهداشتی را شروع کرده‌اند. ماسک‌هایی که بعد از تولید برای استریل شدن به وزارت بهداشت می‌روند و سپس در بین مردم توزیع می‌شوند. جهادگران سلامت به صورت شبانه‌روزی و منظم در قالب سازماندهی مردمی، فعالیت را یک هفته‌ای است شروع کرده و در حال انجام خدمت صادقانه هستند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 0
    خب باید کار کنند تا حقوقای نجومیشون حلال بشه.. دوران مفت خوری گذشته دیگه!
  • NZ ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 0
    خیلی کار جالبی انجام می دید که صدای شهید آوینی را در این شرایط با این کلیپها میکس می کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس