کد خبر 1054500
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
نامه هنیه به شاه عربستان سعودی برای آزادی بازداشتی‌های فلسطینی

رئیس دفتر سیاسی حماس در نامه‌ای به شاه عربستان سعودی از وی درخواست کرد، با توجه به شیوع کرونا بازداشتی‌های فلسطینی در این کشور را آزاد کند.

به گزارش مشرق، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در نامه‌ای به «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان سعودی خواستار آزادی فوری بازداشتی‌های فلسطینی در این کشور با توجه به شیوع کرونا شد.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، در نامه هنیه آمده است، با توجه به شیوع کرونا در جهان و از آنجایی که این بازداشتی‌ها سال‌های طولانی در عربستان زندگی کرده‌اند و به تعهدات و وظایف عربی واسلامی خود در قبال ملت عربستان سعودی پایبند بوده‌اند، آزادی آنها ضرورتی انسانی و ملی است و این اطمینان وجود دارد که ملک سلمان در آن تردید نخواهد کرد.  

بیشتر بخوانید:

اسماعیل هنیه در شهریورماه گذشته (۱۳۹۸) نیز نامه مشابهی به شاه عربستان داده بود و خواستار آزادی بازداشتی‌ها شده بود.

عربستان سعودی بیش از شصت فلسطینی و اردنی را به دلیل یاری مسأله فلسطین بازداشت و اتهاماتی از قبیل «کمک به گروهی تروریستی و حمایت مالی از آن» به این افراد وارد کرده است.

عربستان سعودی در کیفرخواست صادر شده علیه بازداشتی‌های فلسطینی ادله خنده‌داری مانند کشف و ضبط روغن زیتون از آنها، فرستادن قربانی به غزه و داشتن کتابی درباره تاریخ فلسطین ذکر کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس