کد خبر 1054323
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
چه زمانی برای مطالعه ایده آل است؟

در این بسته دانستنی تحصیلی به اهمیت پوشش در یادگیری مطالب و زمان مناسب برای مطالعه دانش آموزان پرداخت شده است.

به گزارش مشرق، کسانی که عادت دارند لباس یا کفش کوچک‏تر از اندازه واقعی خود انتخاب کنند و از پوشیدن لباس‏‌های تنگ و چسبان خوششان می‌آید، با یک مشکل سلامتی روبه ‏رو می‌‏شوند. آن‌ها با اختلال خون‌‏رسانی مواجه خواهند شد. پوشیدن لباس‏‌های تنگ، به خصوص اگر برای ساعت‌‏های طولانی باشد، تأثیر قابل توجهی بر خون‏رسانی اعضای مختلف بدن و سیستم‌‏های حیاتی می‌گذارد و در واقع بدن را با یک مشکل جدی روبه‏ رو می‏‌کند. زمانی که پوست به شدت تحت فشار قرار گیرد، مویرگ‏‌های سطحی آن بسته می‌‏شوند و جریان خون در آن‌ها متوقف خواهد شد. قسمت اعظم تبادلات اکسیژنی و غذایی در سیستم عروقی بر عهده مویرگ‏‌ها است. وقتی که مویرگ‏‌ها نتوانند در سطح پوست، وظیفه خود را به درستی انجام دهند، پوست به عنوان وسیع‏‌ترین عضو بدن انسان، دچار کم خونی و انباشتگی مواد دفعی و نوعی خفگی سلولی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

لباس و کفش تنگ و نامناسب، به علت وارد شدن مداوم پیام‏‌های عصبی از نواحی تحت فشار، از تمرکز فکری شما خواهد کاست و به این دلیل و دلایل مهم پیشین، قدرت یادگیری و توانایی‏‌های ذهنی شما را تحت تأثیر منفی قرار خواهد داد. یک بار دیگر اندازه واقعی کفش و لباس خود را تعیین کنید و برای سلامت جسم و فکر خود، فقط از اندازه مناسب خود استفاده کنید.

آیا به این موضوع توجه کرده‌‏اید که برخی زمان‏‌ها بهتر یاد می‌گیرید و بعضی وقت‏‌ها در یادگیری ناتوان و درمانده می‏‌شوید؟ این مطلب از نظر علمی قابل بحث و گفت‏‌وگو است. اوقات مناسب و نامناسب زیادی وجود دارد که شما می‏‌توانید زمان مطالعه خود را با آن‌ها تنظیم کنید؛ اما یک زمان وجود دارد که از همه وقت‏‌ها برای مطالعه نامناسب‏‌تر است و هیچ کس هم در این مطلب شکی ندارد. به یاد داشته باشید که هرگز «بعد از غذا خوردن» قصد مطالعه و یادگیری نکنید؛ چون کارآیی شما بسیار کاهش خواهد یافت و در نهایت ناراضی خواهید شد. زمانی که معده شما پر از غذاست، جریان خون به سمت دستگاه گوارش منحرف می‌شود تا مهم‏‌ترین وظیفه خود را در آن زمان انجام دهد. در هنگام هضم و جذب غذا، گوارش عالی و مطلوب برای بدن شما بسیار واجب‌‏تر از فعالیت‏‌های فکری و ذهنی است.

بنابراین، جسم هوش‏مند شما به انتخاب احسن می‌پردازد. مصلحت وجود شما را در نظر می‏‌گیرد و تمامی انرژی و توجه خود را صرف عملیات گوارشی می‌کند. به همین دلیل، خون کافی و مورد نیاز برای یادگیری و ادراک به دستگاه مغزی و عصبی نمی‌رسد و شما بیشتر تلاش می‌کنید و کمتر فرا می‌گیرید. علت خواب‏آلودگی شما بعد از غذا خوردن هم همین است. دستگاه مغزی و اعصاب، توانایی کافی برای هوشیار نگه داشتن ما را نخواهد داشت و ناگزیر تن به استراحت و خواب خواهد داد؛ البته توجه به این نکته مهم است که اندکی خواب و استراحت، بهترین کاری است که شما بعد از صرف غذا می‌‏توانید انجام دهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    3 0
    ساعت دو و پنجاه و هفت دقیقه. من الان در خلوت خود مشرق میخوانم.
  • DE ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 1
    چه زمانی برای مطالعه ایده آل است؟// فقط شب امتحان . بقیه اونهم با تقلب سر جلسه.تقلب توانگر کند مرد را - تو خر کن دبیر خردمند را. بعد میشی یک مدیر رانتخوار زالوی اتوبوسی دزد بیسواد و عاقبت با خانواده در میری خارج.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس