کرونا

گروهی از پزشکان و پرستاران فرانسوی از دولت این کشور به اتهام «دروغگویی حکومتی» در جریان بحران شیوع ویروس کرونا شکایت کردند.

به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، بیش از ۶۰۰ پزشک و پرستار فرانسوی از دولت فرانسه و همچنین «انیس بوزن» وزیر بهداشت پیشین این کشور به اتهام دروغگویی حکومتی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا شکایت کردند.

پزشکان و پرستاران عضو انجمن C۱۹ اخیراً با ثبت شکایتی، نخست‌وزیر و وزیر بهداشت پیشین فرانسه را به دروغگویی حکومتی در جریان شیوع ویروس کرونا در این کشور متهم کردند.

بیشتر بخوانید:

فرانسه کشوری توسعه نیافته از لحاظ سلامت +عکس

راه حل نخست وزیر فرانسه برای مهار کرونا

اعضای این انجمن می‌گویند نخست‌وزیر و وزیر بهداشت پیشین فرانسه علی‌رغم آگاهی نسبت به خطر شیوع سریع ویروس کرونا اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز فاجعه کنونی را انجام نداده و درباره فراهم کردن ماسک برای کادر درمانی بیمارستان‌ها نیز وعده دروغ داده‌اند.

دیوان دادگستری جمهوری که شکایت انجمن C۱۹ به آنجا ارائه شده،  تنها مرجع قضایی در فرانسه است که از صلاحیت رسیدگی به موارد اتهامی علیه اعضای دولت را در زمان مسئولیت آنها برخوردار است.

در روزهای اخیر تعداد زیادی از  اعضای کادر درمانی بیمارستان‌ها و مطب‌ها در فرانسه به دلیل عدم دسترسی به ماسک مناسب، به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس