کد خبر 1054028
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
رژیم اسرائیل|ماهیگیری نتانیاهو از آب گِل آلود کرونایی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آنچه سوء استفاده نتانیاهو از شرایط شیوع کرونا برای افزایش مدت حضور خود در قدرت خواندند،انتقاد کردند.

به گزارش مشرق، ،روزنامه هاآرتص در مطلبی با پرداختن به ترفندهای نتانیاهو برای بقا در قدرت نوشت : بنیامین نتانیاهو و اعضای حزبش از بحران کرونا برای ادامه بقا در قدرت و قبضه کردن آن سوء استفاده کرده و تحت پوشش شیوع این بیماری تمام ارکان دولت را فلج کرده است تا بتواند مانع ابراز نظر قوه مقننه شود.

به اعتقاد سرمقاله نویس این روزنامه، نتانیاهو با فرصت طلبی خاصی از شیوع این بیماری بیشترین بهره را برده و به نیروهای امنیتی دستور داد تمام شهروندان را بدون اجازه پارلمان با برنامه ها و دستگاه های مبارزه با تروریسم! تحت نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید:

به اعتقاد هاآرتص، حزب لیکود امروز بدون هیچ شرمی حتی دستور العمل های وزارت بهداشت را که تجمعات را ممنوع کرده نادیده گرفته و تلاش می کند تا اینگونه وانمود کند از اکثریت نسبی نسبت به ائتلاف کاحول-لاوان(آبی سفید) برخوردار است.

یدیعوت آحرونوت دیگر روزنامه رژیم صهیونیستی هم از پافشاری نتانیاهو برای حفظ کرسی خود ابراز شگفتی کرد.

ناحول برنیاع در سرمقاله این روزنامه آورده است : همه نخست وزیران سابق با وجود آنکه لحظات سختی را پشت سر گذاشتند اما جایگاه خود را به نخست وزیر بعدی تسلیم کردند در این میان تنها نتانیاهو است که حاضر نیست قواعد بازی را محترم شمرده و در مقابل آرا کرنش کند.

به اعتقاد نویسنده این روزنامه عبری زبان انتخابات 2020 در فلسطین اشغالی از معدود انتخاباتی است که حزب حاکم حاضر به پذیرش رای ساکنان نیست و از زمان اعلام نتایج آن تا به امروز لیکود حاضر نیست آن را به رسمیت بشناسد.

به اعتراف برنیاع گرچه هیچ ارتباط واقعی بین بحران کرونا و لگد مال شدن نتایج انتخابات وجود ندارد و حتی پیش از شکل گیری این بحران هم وجود داشت اما شاهد بهانه قرار گرفتن شیوع این بیماری برای ادامه این لگدمالی هستیم.

او تاکید دارد کرونا دیر یا زود از بین خواهد رفت اما دموکراسی!! (صهیونیستی) به نقطه صفر خود بازگشته است ، آنچه که امروز تحت پوشش کرونا در حال انجام است و به راحتی قابلیت تصحیح شدن را نخواهد داشت .

به اعتقاد این نویسنده صهیونیست گرچه کرونا در حال تخریب است، اما باید مانع اقدامات تخریبی صورت گرفته توسط نتانیاهو شود ، باید با آن هم به شکلی که گویی کرونایی وجود ندارد برخورد کنیم.

اوریت لوی هم در روزنامه معاریو با اشاره به کارشکنی های نتانیاهو در تسلیم قدرت آن را ویروسی به مراتب خطرناک تر از کرونا توصیف کرد و نوشت :در شرایطی که جهان در حال تلاش برای جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر کرونا است ، کابینه انتقالی گام های بی سابقه ای را به بهانه کرونا اتخاذ می کند ، این تصمیمات می تواند پایه حاکمیتی را تحت الشعاع قرار دهد.

این نویسنده هم بدون هیچ شک و تردیدی بر این باور است که نتانیاهو به نحوی در حال مدیریت کردن بحران کرونا است که گویی هیچ انتخاباتی برگزار نشده است تا بدین شکل بی توجه به پرونده های جنایی اش به حکمرانی خود ادامه دهد.

به اعتقاد نویسنده تعقیب قضایی نتانیاهو مهمترین دلیل بازی های مختلف لیکود در برهه کنونی است.

نویسنده معاریو هم در نتیجه گیری یادداشت خود هشدار می دهد ملغمه ای که باعث بی اعتمادی به اسرائیل شده است تصمیمات خلق الساعه نتانیاهو که خود تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار دارد نیازمند حرکتی جدی است تا صحنه سیاسی به شدت بیمار را بعد از فروکش کردن کرونا بازسازی کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    0 0
    سلام خف شو احمق ..پدرسگ سال خردی شما بابا... ژاپن دیر با زود به حمله میکنه اسراییل...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس