کد خبر 1054021
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
نتیجه آزمایش کرونای دومین سگ نیز مثبت شد

اداره «زراعت، شیلات و حفاظت» هنگ‌کنگ از ابتلای دومین سگ در این منطقه به ویروس ناشناخته کرونا خبر داد.

به گزارش مشرق، نتیجه آزمایش کرونای دومین سگ در «هنگ‌ کنگ» درست چند روز بعد از آن مثبت شده است که اولین سگ مبتلا به این ویروس مرگبار جان خود را از دست داد.

روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» در این خصوص گزارش کرد، یک سگ از نژاد «ژرمن شپرد» که در منطقه «پوک فو لام» هنگ کنگ زندگی می‌کرد، به همراه یک سگ دیگر در همان محل اقامت در قرنطینه قرار گرفته‌اند.

اداره زراعت، شیلات و حفاظت (ADCFD) در بیانیه‌ای اعلام کرد که قرنطینه بعد از آن صورت گرفت که تأیید شد صاحب سگ ژرمن شپرد به «کووید-19» آلوده شده است.

بیشتر بخوانید:

طبق این گزارش، نتیجه آزمایش کرونای سگ دیگر مثبت نبوده است و هیچ یک از دو سگ علائمی از بیماری از خود نشان نداده‌اند. 

اداره زراعت، شیلات و حفاظت هنگ کنگ در ادامه بیانیه خود افزود که هر دو سگی که در قرنطینه قرار گرفته‌اند، تحت نظارت و آزمایش‌های مداوم قرار دارند.

به دنبال انتشار ابتلای دومین سگ در هنگ کنگ به ویروس مرگبار کرونا، دولت هنگ کنگ از مردم خواسته است که حیوانات خانگی خود را رها نکنند و از بوسیدن آنها خودداری کنند.

با اینحال، مقام‌های هنگ کنگ تصریح کرده‌ند که در حال حاضر هیچ شواهدی موجود نیست که نشان دهد حیوانان می‌توانند منبع این ویروس مرگبار باشند یا اینکه در نتیجه ابتلا به آن بیمار شوند.

بنا به گفته این مقام ها، صاحبان حیوانات خانگی نباید از شیوع ویروس کرونا بعنوان دلیلی برای رها کردن حیوانات خانگی خود استفاده کنند.

در تاریخ اول مارس (11 اسفند ماه 98)، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه آزمایش ویروس کرونای اولین سگ در هنگ کنگ که صاحبتش به این ویروس مبتلا بوده مثبت شده است که این اولین مورد از انتقال ویروس از انسان به حیوان به حساب می‌آمده است.

سگ مورد نظر درست چند روز بعد از خارج شدن از قرنطینه جان خود را از دست داد و به طور مداوم، آزمایش کرونا وی «مثبت ضعیف» اعلام شده بود و در یک مرکز حیوانات قرنطینه شده بود.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، در خصوص اولین سگ مبتلا به کرونا، سازمان ای‌اف‌سی‌دی نمونه‌های برگرفته از دهان، بینی و مقعد این سگ را مورد آزمایش ویروس قرار داد که نتیجه آن مثبت بود اما  علایم بیماری را نداشت.

بنا به گزارش دیلی میل، هر دو سازمان جهانی بهداشت حیوانات پاریس و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده آمریکا اعلام کرده‌اند که هیچ شواهدی موجود نیست مبنی بر اینکه حیواناتی چون گربه‌ها و سگ‌ها بتوانند این ویروس ناشناخته را انتقال دهند.

پیش از این نیز، سخنگوی سخنگوی ای‌اف‌سی‌دی تأکید کرده بود هنوز شواهدی ندارند که نشان دهد «حیوانات خانگی» هم به ویروس کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند یا آن را به انسان انتقال می‌دهند.

ویروس کرونا که از اواخر دسامبر 2019 از شهر «ووهان» چینی شروع به شیوع پیدا کرد و هزاران نفر را در این منطقه درگیر کرد، هم‌اکنون به یک بیماری همه‌گیر در جهان تبدیل شده است و نزدیک به 286 هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و بیش از 11 هزار و 500 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    10 1
    انتقال بیماری حالا توسط حیوانات...، مرسی!
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    18 5
    قابل توجه کسانی که سگ دارندو یا سگ را وارد زندگی خودکرده اند. برای بیمار نشدن به کرونا از سگ فاصله بگیرید.
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      2 21
      سگ ها هم از امثال تو گرفتن این ویروس رو
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    24 2
    اینا که سگ تو خونه میبرن حواسشون باشه !
    • روزبه IT ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      9 1
      بیچاره همسایه اینایی که تو خونه هاشون سگ دارن
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    7 10
    انشاالله هرچی سگ بازه توی ایران خودشون و سگ‌هاشون مبتلا بشن و بمیرن.
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      4 5
      اشتباه مثبت دادم ! ان شا الله خداوند به تو عقل دهد آمین .
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      11 0
      سگ گناهی نداره. صاحبش پسته که اونو میاره تو آپارتمان. این حیوان خدا جاش تو آپارتمان نیست
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      5 3
      ان شاالله که دشمنان تمام مخلوقات خداونداعم از انسان و تمامی حیوانات که خودشان را تافته جدا بافته میدانند ولی درحقیقت در مرام ورفتار از حیوانات بدترند کرونا بگیرندو بمیرند چاه کن خودش همیشه ته چاه است.
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      4 5
      خفه شو
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      6 8
      چرا بیشتر ما هر اتفاقی میافتد مستقیم گردن حیوانات زبان بسته میاندازیم بابا هیچ علمی ثابت نکرده که کرنا از حیوان به انسان رسیده وآن چند مورد هم که گرفته بودند از صاحبانشان گرفته بودندچرا ما همیشه یا در حال افراط هستیم مثل کشتار سگهای آواره بی پناه ویا سم دادن به انهاویا ازاین طرف نگهداری آنها در آپارتمان البته اینهم از امر به معروف ونهی از منکرکردنهای ماقبل تاریخیمون که با اهانت وفحش دادن و جریحه دار کردن و بدتر کردن اوضاع آخرش طرف را از دین گریزان میکنه و یک گناه هم به گردن خودمون اضافه تر میکنه اول آداب وادب هر چیزی را یاد بگیریم بعد حرف بزنیم امر به معروف ونهی از منکر کردن هم که خوب برای آدمهای متخصص چیزی نگوییم که از ارزش خودمون کم بشه.
    • به IR ۲۰:۲۱ IT ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      1 2
      امثال شما جشم امید و مایه دلگرمی سگبازان هستند. امثال تو اگر زمان امام حسین علیه السلام هم بودند یزید سگباز را هم تبرئه می کردند. واقعا خجالت نمی کشید از کسانی که عالما و عامدانه و برای درآوردن ادای زندگی غربی ها سگبازی می کنند ارزش قایل می شوید؟ کجا اسلام گفته باید در مقابل کسی که می داند و به او خبر داده اند کارش غلط است مماشات کنید؟ یک پچیزی شنیده اید که موسی مامور شد با فرعون با قول لین حرف بزند اما بقیه قرآن را نخواندید که آن قول لین فقط مال دفعه اول بود که هنوز پیام هدایت به فرعون نرسیده بود. بعد از آنکه که نشان داد عناد دارد داستان به عذابهای پی در پی تغییر کرد.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    20 1
    قابل توجه سگ بازان مملکت خصوصا اینستاگرامی های که سگ دوستن و صبحها با بوسیدن احشام صبحشون طلوع میکنند
  • AU ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    2 10
    خبر دروغ است
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    9 0
    اگر خدای نخواسته صنعت دام و طیور رو درگیر کنه، کشور دچار مشکل جدی میشه
  • ziya IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    2 0
    عالی است
  • IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    انشالله نتایج ازمایش سومین و چهارمین و پنجمین سگ هم مثبت خواهد بود ترامپ و اردوغان قاتل و نتانیاهو.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس