کد خبر 1054010
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
چند روایت از شهادت غریبانه پزشکی که به پدر شهیدش پیوست+ فیلم

گوشی تلفن را جلوی صورت تب دارش می گیرد. صدای نفس هایی که سنگین می آیند و می روند شنیده می شود. دکتر مهدی وریجی در فیلمی که برای دلگرمی روانه گوشی دوستان دور از هم مانده اش می کند به وضوح بدحال است.

به گزارش مشرق، تا نامش را می آورم، ستایش هاست که بر زبان شان جاری می شود. فکری می شوم که این خوب گفتن ها و نغز شنیدن‌ها خاصیت روزهای اول سوگواری است.کسی از درگذشته سنگین نمی‌گوید.کلمات با ملاحتی که به تلخی فراق آغشته شده اند از دل ها بلند می شوند و به گوش می نشینند. اما ذکر خاطره هایی از این پزشک مدافع سلامت که ما را به دست کم 15 سال  پیش می برد خیلی زود حالی‌ام می‌کند که خوشنامی او یک شبه حاصل نشده است.

بیشتر بخوانید:

«دکتر مهدی وریجی» مدیر درمانگاه منطقه 21 شهرداری تهران بود. زمانی که کلینیک‌ها با کمبود پزشک رو به رو شدند از پشت میز ریاستی که هیچ گاه به آن دلبسته نشده بود بلند شد و پای تخت بیماران مشکوک به کرونا رفت. در گرفت و گیر ویزیت های اورژانسی زیادی که داشت به ویروس کرونا مبتلا شد و بعد از دو هفته بستری شدن در بیمارستان مسیح دانشوری، شهید مدافع سلامت شد. در آستانه سال نو سراغ از دوستان دلتنگش گرفتیم. با زبان بی زبانی میان جمله‌هایی که پی در پی با بغض ناتمام می‌ماندند گفتند که او برای شان برادری بی دریغ بوده و جای خالی اش قرار است حالا حالاها به دل غمگین شان خنج دلتنگی و بی تابی بکشد.


***شماره تلفنش قوت قلب بیمارهای نیازمند بود 

خبردارم کرده‌اند که دوست صمیمی دکتر وریجی هم به بیماری کرونا مبتلا شده و حالا در بیمارستان بستری است. قول می‌دهم که خیلی مزاحم استراحت دکتر شاکری نشوم. بعد چند بوق انتظار، گوشی را بر می دارد. پیش از هر کلامی صدای خس‌دار نفس ها شرمنده‌ام می‌کند. اما تا نام دکتر مهدی وریجی را می‌آورم رفیقی که از 16 سال پیش او را از نزدیک می شناخته اظهار تمایل می‌کند تا در باره او حرف بزند. دکتر شاکری از دوهفته گذشته در قرنطینه است. اولین کلماتی که  از میان نفس‌های مقطع و تند شده‌اش می‌شنوم این ها هستند: «مهدی فرزند شهید بود. درد یتیمی و بی پدری کشیده بود. برای همین حال ندارها و بی‌کس و کارها را خوب می‌فهمید و حواسش را همه وقت و همه جا به آن ها می داد.»

هنوز جمله به آخر نرسیده که بغض به آن همه نفس نفس زدن های نیمه کاره اضافه می‌شود. معذب مانده ام چه کنم و چه بگویم که دوباره دکتر شاکری رشته حرف زدن از دوست شهیدش را به دست می‌گیرد:«جزو با اخلاص ترین پزشک هایی بود که در عمرم دیده ام. از 14 سال پیش توفیق همکاری و دوستی با او نصیب من شد. ابتدا در بنیاد شهید معاون بهداشت و درمان مناطق جنوبی بودیم و بعد به استخدام شرکت شهر سالم شهرداری درآمدیم. همه جا دغدغه خدمت به محرومان داشت و طوری رفتار می‌کرد که اگر کسی مشکلی داشت بدون تعارف به او رجوع می‌کرد.»

دکتر محمد علی شاکری از دوستان شهید مهدی وریجی


قلب بی قرار دکتر شاکری با حرف زدن از دوست صمیمی اش به درد آمده است. باور نمی‌کند که ظرف چند هفته با بیماری که حالا او را نیز به بستر نشانده از دوست قدیمی اش جدا شود. بارها با همراهی او به ماموریت ها و سفرهای تکرار نشدنی رفته است و حالا یاد آن همه خاطره بغضش را می شکند:«مهدی عاشق اهل بیت (ع) بود. در پیاده روی اربعین خادم زائران می‌شدیم. دو بار توفیق داشتم در مرز چذابه به همراه او به بیماران زائری که به سمت حرم سید الشهدا (ع) روانه بودند خدمت‌رسانی کنم. آنچنان با اخلاص با این بیمارها برخورد می‌کرد که نظیر آن کمتر دیده می‌شد. خیالش از وضع بیمار که راحت نبود به او شماره تلفن همراهش را می‌داد. بچه‌های زائر خوزستانی بارها و بارها بعد از اربعین با او تماس می گرفتند و از مشکلات بیماری شان می‌گفتند و او وقت می‌گذاشت و به حرف‌های شان گوش می‌کرد. راهنمایی شان می کرد و می دانستیم دست رد به سینه نیازمند نمی‌زند. این ها را به چشم می دیدیم و الباقی کارهای خیرش را در خفا انجام می‌داد و بعد متوجه آن می‌شدیم.»

دکتر مهدی وریجی فرزند شهید دفاع‌ مقدس رحیم وریجی


***مهدی تنها در خلوت فرزند شهید بود 

آقای دکتر لحظاتی سکوت می‌کند.هر نفسی که می‌آید و سخت می‌رود به من تشر می‌زند که زودتر این گفتگو را تمام کنم. همین وقت است که دکتر شاکری گوشه دیگری از خلق و خوی دکتر وریجی را برای مان بازگو می‌کند:«زمانه زمانه‌ی های و هوی است. هر کسی کاری می‌کند آن را فریاد می‌زند و می‌خواهد دیده شود اما رفیق و برادر ما دکتر مهدی وریجی این طور نبود. بی وقفه کار می‌کرد.رسیدگی‌اش به محرومان تمامی نداشت اما بی سر و صدا. قیل و قالی نداشت. بی حاشیه بود ،سخت کار می‌کرد و همین رفتارهایش او را تبدیل به مخلص ترین پزشکی کرد که می شناسم.»

سعی بر خودداری دارد، اما کمی که از حرف زدن مان می‌گذرد قرار از کف می‌دهد و بی خجالت اشک می‌ریزد. بابت سکوت‌های گاه و بیگاهش عذر خواهی می‌کند. تمام سعی اش این است که با تمرکز از دوستی و همکاری 13 ساله اش با دکتر وریجی بگوید اما خاطره‌ها از ذهنش می‌گریزند و جای شان را به غم از دست دادن برادر می‌دهند.«حمید دوستی» سال ها همکار دکتر وریجی بوده و به عنوان مدیر کلینیک های مناطق  1 ،8 ،6 و 5 در شرکت شهر سالم خدمت کرده است. حرف‌هایش نور در تاریکی می‌شود و شخصیت والای دکتر وریجی را از ابهام دور می‌کند. «دوستی» می‌گوید مهدی فقط در خلوت فرزند شهید می‌شد. این جمله برای‌مان غریب می‌آید. اشک تازه آمده از چشم ها را می‌گیرد و می گوید فقط وقتی تنها می شدیم از پدر شهیدش حرف می‌زد: «به هیچ عنوان از این که فرزند شهید بود استفاده ای نمی‌کرد. با این که توان بالا و دانش و لیاقت آن را داشت، در مجامعی که اعضای آن فرزندان شهدا بودند ورود نمی‌کرد.

حمید دوستی از دوستان شهید وریجی


پرهیز داشت از این که از پدر شهیدش آبرو و اعتباری برای خودش بخرد. فقط گاهی وقت ها از این موضوع صحبت می‌کرد. آن هم از دلتنگی‌ها و غم یتیم بزرگ شدن خودش نمی‌گفت. این طور وقت‌ها بیش از همه از زحمت ها و مرارت های مادر بزرگوارش یاد می‌کرد. خیلی به مادرش علاقه داشت. می‌گفت با سختی و زحمت او و فرزندان دیگرش را بزرگ کرده است و بعد از این دیگر حرفی نمی‌زد و از جزییات این سختی ها برای مان نمی‌گفت. اهل ساری بودند و در این شهر رشد کرده بود. بعد از قبولی در رشته پزشکی با همسرش که او نیز پرستاری قابل و مانند خودش فرزند شهید بود آشنا شد. نتیجه ازدواج شان دو فرزند بود که حالا غم این که آن ها هم باید مثل این دو انسان بزرگ با درد یتیمی بزرگ شوند بدجوری دلتنگ‌مان می‌کند.»


***داوطلب پیشنهادهای گره‌گشا می شد 

دوستی خاطره‌های بی شماری از دکتر مهدی وریجی دارد. می‌گوید او همیشه داوطلب رقم زدن اتفاق‌های خوبی بوده است: «چند سال پیش یکی از همکاران ما در شرکت شهر سالم هنگام انجام عملیات بازرسی شبانه تصادف کرد و به رحمت خدا رفت. این عزیز دختر سه‌ساله ای داشت. مهدی خیلی این خانواده را نمی‌شناخت، اما به محض این که از مشکلاتی خبردار شد پیشنهادی داد که به دل همه ما نشست. قرار شد همه ما مبلغ دریافتی یک ماه از سهم پروژه ای که داشتیم را به دختر کوچک آن مرحوم هدیه کنیم. می‌دانم  مبلغی که جمع شد برکت زیادی برای آن خانواده داشت و اتفاق های خوبی را برای آن ها رقم زد.»

شهید مهدی وریجی غریبانه در کنار پدر شهیدش آرام گرفت

***بیماران نیازمند در اتاق آقای رییس معاینه می شدند 

این دوست قدیمی دکتر مهدی وریجی هم تایید می‌کند که دفتر کار این پزشک فداکار محل رجوع نیازمندان بوده است: «ایشان مدیریت کلینیک منطقه 21 را به عهده داشت. با این حال هیچ گاه جایگاهی برای خودش قائل نبو. از پیشرفت غافل نمی شد. سخت کوش بود. به کاری که به او سپرده می‌شد به شکل یک وظیفه نگاه می‌کرد. اما درگیر حرص زدن نمی‌شد. آنقدر خاکی و خودمانی برخورد می‌کرد که غریبه‌ها هم به او دلبستگی پیدا می‌کردند. به مسئولان پذیرش کلینیک سپرده بود که اگر بیماری توان پرداخت  حق ویزیتی را نداشت برای معاینه اولیه بیمار خبرش کنند. خیلی وقت ها این بیمارها مشکلات جدی داشتند و توان کم شان باعث می‌شد قید درمان پر هزینه را بزنند. اما دکتر معرف خیلی از این بیماران به پزشکان متخصص دیگر می‌شد و مشکلات شان را حل می‌کرد.»

***بی‌تاب که می‌شدم می‌گفت برایم روضه بخوان 

می‌گوید دکتر مهدی وریجی در عین جدیتی که در رفتار و چهره اش داشت استاد دلداری دادن بود و در آرام کردن بی تابی‌ها کسی به گرد پایش هم نمی‌رسید: «در اداره‌ای با هم همکار بودیم. تماس گرفتند و گفتند پدرم سکته کرده و او را به بیمارستان برده‌اند. بی قرار شدم. وسایلم را برداشتم و با بغض از پله ها با سرعت پایین می رفتم. در پاگرد یکی از طبقات مهدی را دیدم. از ماجرا که با خبر شد. بی آن که خبری بدهد یا وسیله ای بردارد، انگار که برادر من باشد به اندازه من عجله به کار انداخت. خودش پشت فرمان نشست و با هم به بیمارستان رفتیم. در راه با حرف های محکمش آرامم کرد. حتا آنجا هم که رسیدیم به پدرم هم دلداری می‌داد و می‌گفت خیلی زود بعد یک آنژیوی ساده به خانه بر می‌گردد. خودش هم روحیه خوبی برای مبارزه با کرونا داشت. در روزهایی که در بیمارستان مسیح دانشوری بستری بود مدام با او تماس می‌گرفتم. من گریه می‌کردم و او آرامم می‌کرد و با لحن جدی و شوخی‌اش  می‌گفت این دیوانه بازی ها چیه؟ من زود بر می‌گردم. بعد از من می‌خواست که برایش روضه بخوانم. برایش ذکر مصیبت اهل بیت می‌خواندم و دلم بیشتر برایش تنگ می‌شد.کاش حالا هم کنار مان بود و آرام مان می‌کرد.»

دکتر ابراهیم حاج قاسمی از دوستان شهید مهدی وریجی


***دوستی ها با او پابرجا بود 

دکتر حاج قاسمی سال ها مسئول بخش‌های مختلفی بود که دکتر مهدی وریجی در آن ها خدمت می‌کرد. شروع همکاری آن ها از بنیاد جانبازان آغاز شد. او دکتر وریجی را به عنوان نیرویی منظم و سخت کوش به ما معرفی می‌کند:«در کارش خیلی جدی بود. بسیار منظم عمل می‌کرد.هر جا که مسئولیتی به عهده می گرفت خیلی زود آنجا را به سر و سامان می‌رساند.»حاج قاسمی می‌گوید دکتر وریجی با دردهای مردم مانوس بود و به واسطه پزشک بودنش کمک‌های پیدا و پنهان زیادی به آن‌ها می‌کرد:«خودش با سختی بزرگ شده بود. برای همین خیلی خوب درد را لمس می‌کرد.از کنار این گرفتارها هم به سادگی گذر نمی‌کرد.کمک حال شان می‌شد و به دلیل همین خصوصیات بود که خیلی ها شیفته او می‌شدند و دوستی ها با او پا برجا بود.»

 ***دختر شهیدی که همسر شهید شد 

همسر دکتر مهدی وریجی هم از مدافعان سلامت در بیمارستان شهید مصطفی خمینی است. سال نو بی حضور آرامش بخش همسرش برای او و دختر و پسر کوچکش در قرنطینه ای سخت دلگیر، تحویل شد. دختری که خود فرزند شهید بوده حالا باید برای فرزندان همسر شهیدش مادری کند. پیکر این پزشک فداکار و وظیفه شناس را به گلزار شهدای ساری بردند. دکتر مهدی وریجی در کنار مزار پدر شهیدش آرام گرفت و واژه شهید برای همیشه پیشوند نام زیبایش شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 71
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    سلام خدا بر شهيدان.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    27 2
    انشاء الله فرشتگان در صف نماز میت و تشیع وی حضور داشته اند همراه با روح پدرش و روح دیگر شهیدان که به استقبالش آمده اند مردان خدا اینچنیند خدایا عاقبت ما را هم بخیر کن
    • م. ن IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      0 0
      خداوند متعال رحمتش کند روحش شاد
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    10 0
    خدابیامرزدش
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    171 4
    روحش شاد!خوش به سعادتش و صد حیف برای ملت ایران که از نعمت چنین انسان خدمتگزار و فداکاری محروم شد
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    96 9
    درود و رحمت بی کران خداوند بر چنین انسان های شریف و متعهد
  • حسن IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    39 54
    به راستی چه کسانی مسولیت شهادت این بزرگان را به عهده می گیرند
    • DE ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      2 1
      کرونا
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      6 1
      به راستی خودشان بر عهده گرفتند آن زمان که پای قسمشان جوانمردانه ایستادند. و اما در ایتالیا سی پرسنل از پرستار و دکتر تا امروز مرحوم شدند. اونها هم شریف بودن. حریت و آزادگی مال خاص انسانهای بزرگه اگه درک کنی! حسن! در ضمن اربابای آمریکائی برخی مسئولیت قتل همه مردم رو به عهده گرفتن.
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      6 0
      دوستان وارد کننده کالا و خارج کننده ارز که تولید پوشاک و تجهیزات ساده رو هم فلج کردند!!!
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      10 1
      نفهم های بی شعوری که رفت و آمد های غیر ضرور خود را متوقف نمی کنند باید در پیشگاه خدا جواب بدهند
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    54 21
    به نظرم با این حجم سفرها پزشکها برن یه تجدید قوا کنن و بعد از این کار درمان رو بسپارن به دامپزشکهای عزیز .
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    75 11
    روحش شاد ان شاء اله درجوار پدر شهیدش آرام گرفته و با اربابمون اباعبداله الحسین (ع) محشور شود
  • علی IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    58 17
    خوش به سعادتش ۲۶۹۷
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    75 3
    شادی روحش فاتحه اخلاص مع الصلوات
  • حامد IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    6 0
    خداوند با امامان محشورش فرماید مردم عزیز جان عزیزتان بیرون نرید مسافرت نرید
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    75 12
    درود و رحمت خداوند بر شهدا بخصوص این شهید ،یادش گرامی باد
  • NZ ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    8 0
    خداوند روح این شهید را رحمت کند. آرامش و مغفرت را برای تمام شهدا این نبرد همچون رزمندگان حق علیه باطل طلب می کنم. واقعا امروز پزشکان, پرستاران و جهادگران در خط مقدم این جنگ هستند و البته متأسفیم که عده ای از مردم بر علیه خودمان با لج بازی حماقت می فرمایند!
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    5 0
    به نظرم کسانی را که میافرت رفته اند را بدهند دامپزشکها درمان کنند یا در زندان بیاندازند
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    8 0
    باز هم همین نسل شهیدان. فرزندان شهیدای که خیلی ها بهشون تهمت و فحش نثار میکردند مخصوصا زمان خاتمی ملعون. بهشون انگ میزدند که شماها از سهیمه استفاده کردید رفتید دانشگاه. شماها پارتی بازی کردید! آخرش هم همینها به درد مملکت خوردند... خدا رحمتشان کنه
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    4 0
    دورود به شرفش
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    1 86
    سهمیه ای
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      10 1
      ببین چقدر خوبه صالحین برای آدم دعا کنند.و چقدر باعث ننگه خانوادته که یک ملت تو رو نفرین میکنند. میشینی و پُستای مردم رو منفی کاری میکنی. خب نونت حروم بوده. دی ان اِی خرابی داشتی. ممکنه هم روانی باشی، چون بعضی از آدمای مریض عمدا حرفی میزنن تا جلب توجه کنن. هنر خاصی هم جز نکبت و کثافت ندارن.
    • US ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      18 3
      بیشرفی هم سهمیه ای بوده که همش به شما رسبده!!!!
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      14 0
      خفه شو... اولا پدرش جان داد برا گوساله هایی مثل تو... ثانیا حتی اگر سهمیه ای باشد و با سهمیه چنین پزشک مومن و متعهدی تحویل جامعه شده کاش همه سهمیه ای شوند... ثالثا دکترهایی بی سهمیه را هم دیده ایم خودم در فساد مالی و هم فساد اخلاقی... رابعا...
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      10 0
      13:52.نمیدونم کی هستی ولی میدونم آنرمالی و حالت خراااابه بدجوررررررررر.
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      8 0
      انقدر بزرگ بود و خوش قلب و باهوش که حتی آدمهای مزخرفی مثل تو رو رام میکرد.
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      9 0
      خاک بر سر بیشعورت..بنده خدا به خاطر ملت جونش رو از دست داده شهید شده.. تو سهمیه ات از عقل و معرفت و انسانیت چقدره!
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      8 0
      همه رو با یه چوب نزن.. شعور داشته باش بی انصاف
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      9 0
      سهمیه ای که جانش رو برای امثال توی تنه لش فدا مینکه ،مایه افتخار اسلام وسرافکندگی تو و امثال توی بیشرفه
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      6 0
      نفهم بی بصیرت . اگه امثال پدر این آقا نمی رفتند جلوی صدام بعثی ( که غرب و شرق حامی صدام بودند و انواع تسلیحلت حتی شیمیایی را در اختیارش گذاشتند ) بایستند الان سرت زیر چکمه صدام آمریکایی بود و نمی تونستی پای اینترنت چرت و پرت بنویسی . این مملکت رو شهدا براش خون دادند و حفظش کردند بنابراین می توان گفت که مملکت مال شهداست و وظیفه ماست که از فرزندان این شهدا محافظت کنیم اگر خدای نکرده فرزند شهیدی به بیراهه برود ما باید در آن دنیا جوابگو باشیم در ضمن ایشون استعداد و نبوغ علمی و حرفه ای داشته .
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      2 0
      حرام لقمه یا حرام نطفه ای شک نکن
    • DE ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      2 0
      نوشته سهمیه ای .من تا قبل از این فکر میکردم سهمیه ای حالا شد شد نشد نشدمیرن دانشگاه .والا اگه سهمیه اینطور دقیق و پر بار جواب میده و انسانی را فرشته نجات و فدایی مردم میکنه من باشم کنکور را حذف میکنم و فقط و فقط سهمیه ای دانشجو ومپذیرم تا از دست یک مشت خرخون پولدار متکبر غرب زده وطنفروش بعنوان دکتر و مهندس راحت بشویم و دانشگاهها بیشتر انسان تربیت کنند تا ماشین پول چاپ کنی.
    • زنده بودی IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      0 0
      درست می گویی برادر سهمیه بهشت داشت خدا برایش مقدر کرده بود کاشکی ما نیز چنین شایستگی داشتیم تا در راه خدمت به خلق عاقبت به خیر می شدیم و در این حالت زیبا معبود را دیدار می کردیم. من و تو نیز می رویم ولی مرگمان و عاقبتمان نامعلوم خدا مرا و تو را ببخشد
  • Ahvz IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    84 0
    روحش شاد ..این هم ازمدافعان وطن .....یادش گرامی ...صلوات برمحمد وال محمد ..
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    10 1
    خدایا چه بنده هایی داری... نور به قبرش بباره
  • حامد IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    6 0
    سلام و درود خداوند بر ارواح پاک طیبه شهدا
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    17 1
    حیف و صد حیف
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    21 0
    روحت قرین رحمت الهی
  • اکبر زنجانی IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    7 0
    با سلام خدمت هوطنان عزیز خداوند متعال شهادت را نصیب افرادی می کند که واقعا لیاقت داشته باشند. روحش شاد و یادش گرامی.
  • مهدی صدقی IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    6 0
    خدایش رحمت کناد. اگر احساس وظیفه نمی کرد به کمک بیماران کرونایی نمی شتافت. نمی دونم چرا کرونا سراغ بهترینها میره فک کنم خدا میخاد خوبا و بدا را با این وسیله از هم جدا کنه.
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    7 0
    از گوشه خونه به روح بزرگش درود میفرستم ایشالا با شهدای کربلا و پدر بزرگوارشون محشور بشن برای این خانواده عزیز هم طلب صبر دارم و بهشون میگم همه ملت ممنون شما هستن اجرتون با حضرت زینب
  • فریده IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    7 0
    خداوند ،رحمت کند ،دکتر مهدی وریجی هم‌کلاس در دوره پزشکی عمومی بود،انسان فوق العاده شریف و نجیب بود
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    9 0
    روحش شاد .
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    9 1
    سلام بر شهیدان
  • هم وطن DE ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    6 0
    به نام خدا خدایی که اگر نبود ، انسان توان تحمل چنین غمی را نداشت، فقط نام و یاد خدای بزرگ و مهربان اینقدر معنا و عظمت به زندگی میدهد که بشر در دل اینهمه غم و سختی زیبایی ببیند و زیبایی بیافریند، نام و یاد شهدا دفاع مقدس و شهدا مدافع سلامت و هر انسان شریف و آزاده و بزرگواری که برای این سرزمین با جان و دل فداکاری می‌کند زنده و پر رهرو باد، تا ابد مدیون شهدا هستیم
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    6 0
    درود ب شرف وطن پرستت
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    5 0
    درود خدا به روح تمامی شهدا کسی که خود یک عمر طعم بی پدری را تحمل کرده حال فرزندانش نیز باید نبود پدر را تحمل کنند براستی جواب خون شهدا را میدهد آیا اختلاس گرانی که اموال بیت المال را به غارت میبرند در محضر خداوند و این ملت از جان گذشته جوابگو خواهند شد خواهر شهید امرایی
  • مهزین IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    5 0
    درود به همه مدافعان سلامت داغ غریبانه خاک شدن رفتنشان را خیلی سنگین تر میکنه خدا به دل عزیزهاش صبر بده اونیکه میگه سهمیه ای بودن باید بگم الان به شما بعدا سهمیه بدن به شرط اینکه الان بری شبانه روز تو محیط الوده بیماران کرونا ایا حاضری بری نمیترسی دل شو داری اخه بی عقل جون دادن عشق میخواد انسانیت میخواد باید فداکار باشی پس خودت نزن به نفهمی
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    5 0
    خدارحمتت کندعزیزم
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    5 0
    روحت شادعزیزم
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    3 0
    سلام و درود بر شهیدان راه حق. شفاعت ما هم در روز قیامت بکنید.سلام ما را به امام حسین برسان
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    2 0
    سلام و درود بر شهیدان راه حق. شهادت نوش جانت شفاعت ما را هم در روز قیامت بکن .سلام ما را هم به امام حسین برسان
    • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      0 0
      دورود بر روح پاکت .خوش به سعادتت جز شهیدان قرار گرفتی
  • بهنام IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    روحش شاد یادش گرامی..،، فقط میشه گفت ننگ و شرم بر کسانی که با بی فکری و بیشعوری تمام و در خانه نماندن و انتقال کرونا باعث و بانی، افزایش حجم کاری و بیشتر در تماس بودن پزشکان و پرستاران حاضر در بخش کرونایی بیمارستان ها میشن !! التماس تفکر و شعور و اندکی انسانیت برای ما مردم
  • یاسمین IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    خوشا به حالش ؛این همه افراد برایش طلب آمرزش کردند صلوات
  • بی نام IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    1 2
    چرا بچه های شهدا و جانبازان و رزمندگان و...اینقدر پزشکو دندانپزشک و داروساز میشن ؟؟؟؟
    • مريم IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      0 0
      براي اينكه توي احمق نميتوني درس بخوني و اينكاره بشي.براي اينكه شرافت توي وجودشونه و اين سهميه كمترين چيزي هست كه بهشون تعلق گرفته و حقشون خيلي بيشتر از ايناست.اون زمان كه شهدا و رزمندگان سينه سپر كردن و از خانواده و جان و مالشون گذشتن با شهامت رفتن جلو امثال شما توي سوراخ موش قايم شده بودن
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    1 0
    روحش شاد زن خوب ایثار را از پدر شهیدشان به ارث بردهاند
  • علی IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    روح شاد یادش گرامی ..خوشبحالش به پدر شهید پیوست امیدوارم خداوند به خانوادش صبر بده
  • مهدی IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    بدبخت شدیم که درمان سه دارویی هم. جواب نداد
  • احمد IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    شهید واقعی به این میگن روحش شاد
  • için IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    روحشون شاد ان شاءالله اجرشون محفوظ درگاه خداوند
  • مهدی IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    خدا رحمت کند این عزیزان را زبان ما قادر به تشکر از این عزیزان نیست و خدا لعنت کند کسای که خون این ایثارگران را هدر میدهندواین مملکت رو غارت کردند
  • رضا IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    حتما ایشون عند ربهم یرزقون هستند....شهادتش مبارک و روحش شاد
  • هدایت باستی IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    روحش شاد و یادش گرامی باد شهید عزیز ۰کاش من روسیاه هم لایق شهادت شوم
  • عزیزاله IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    سلام، روحش شاد یادش گرامی واقعا: کشور به این فردا نیاز داشت خدا لعنت کنه بانی این بیماری را،که فرزندان متعهد این مرزوبوم را به شهادت رساند
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    1 0
    درود بروان پاک شهدای مدافع سلامت کادر درمانی واقعا با جون ودلشون داره خدمات رسانی به بیماران کرونایی را ادامه میدهند ای مردم بافرهنگ کهن ایران زمین جون اون کسانی که دوستشان دارید از رفتن به سفر حتیٰ ضروری اجتناب کنید،، رحم کنید به این سنگر بانان جبهه سلامت،،، اینها هم انسانند اینها هم احتیاج به استراحت دارند ... داره قسم تون میدهم به جون عزیز ترین تون...
  • حسین IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    سلام. پدر بزرگوار ایشان شهید غائله جنگل شمال توسط منافقین بود. برگ بر منافقین و حامی های خارجی و داخلی اونا
  • ابراهیم داودی IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    در دوران تحصیل پزشکی عمومی بارها شاهداین بودم که دکتر وریجی با درایت وصبوری از ولایت دفاع میکرد.وحتی بزرگی ایشان به گونه ای بود که برای فرزندان شاهد حکم یک پدر را داشت. روحش شاد یادش پر ره رو باد
  • رضا IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    همشون اینجوری نیستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس