کد خبر 1053977
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
لیبی

ارتش تحت امر حفتر می گوید فرماندهان این ارتش در حال بررسی درخواست‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای توقف جنک در این کشور به دلیل کرونا هستند.

به گزارش مشرق، ارتش تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» فرماندهان و رهبران این نیروها در حال بررسی درخواست‌های مردمی و بین‌المللی برای توقف فوری درگیری‌ها و حملات به طرابلس هستند.

سرتیپ «احمد المسماری»، سخنگوی این نیروها جمعه (یک فروردین) در گفت‌وگو با روزنامه سعودی الشرق الأوسط گفت که این درخواست‌ها با هدف ایجاد زمینه جهت مقابله با ویروس کرونا صورت گرفته است.

او گفت: «می‌توان به منظور احترام به این درخواست‌ها و مواضع بشردوستانه در این مسیر گام برداشت (توقف درگیری ها).

سخنگوی ارتش حفتر اوضاع لیبی را به دلیل شیوع کرونا «خیلی خطرناک» دانست؛ چرا ککه به گفته وی این ویروس به سرعت در حال گسترش است.

نیروهای تحت امر حفتر از چهارم آوریل ۲۰۱۹ (15 فروردین) حمله به طرابلس پایتخت لیبی و مقر دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» را آغاز کرده‌اند و در تلاش برای نفوذ به این شهر و سیطره بر آن هستند اما به دلیل مقاومت نیروهای السراج هنوز موفق نشده‌اند.

حفتر از حمایت‌های روسیه، مصر، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی برخوردار است حال آنکه السراج نیز از حمایت ترکیه برخوردار است و فرانسه و کشورهای اروپایی ترس از این دارند که درگیری در لیبی بین‌المللی شده و با ورود ترکیه به خط این درگیری، بحران این کشور تشدید شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس