کشتی

کشتی ایران پس از انتخابات فدراسیون در رقابت های بین المللی شامل مسابقات جهانی، آسیایی، بین المللی و داخلی- بین المللی صاحب ۲۳۱ مدال شامل ۸۰ طلا، ۴۵ نقره و ۱۰۶ برنز در رده های سنی و رشته های مختلف شد.

به گزارش مشرق، کشتی سال را با انتخابات آغاز کرد و پس از چند ماه بلاتکلیفی در نیمه تابستان صاحب رئیس شد و علیرضا دبیر در انتخابات فدراسیون کشتی توانست به عنوان رئیس جدید این فدراسیون انتخاب شود.

بعد از برگزاری انتخابات و از اول مردادماه سال ۹۸، کشتی گیران کشورمان در ۲۰ رقابت برون مرزی شامل رقابت های جهانی رده های سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان در رشته های آزاد، فرنگی، آلیش زنان و مردان، رقابت های کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا و همچنین رقابت های بین المللی برون مرزی شرکت کردند.

نمایندگان کشتی کشورمان همچنین در ۶ رقابت داخلی- بین المللی شامل رقابت های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی روز جهانی کودک در رده ی سنی نونهالان، رقابت های کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه های جهان و رقابت های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی جام تختی شرکت کردند.

نتایج حضور ملی پوشان کشورمان در این مسابقات کسب ۸۰ مدال طلا، ۴۵ مدال نقره و ۱۰۶ مدال برنز و همچنین ۳ عنوان قهرمانی جهان شامل: رقابت های آلیش بانوان قهرمانی جهان (برای اولین بار)، رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان جهان و رقابت های کشتی فرنگی امیدهای جهان، ۴ عنوان نایب قهرمانی جهان شامل: رقابت های کشتی آزاد نوجوانان جهان، رقابت های کشتی فرنگی جوانان جهان، رقابت های کشتی آزاد امیدهای جهان و رقابت های آلیش مردان جهان و ۲ عنوان سومی جهان شامل: رقابت های کشتی آزاد نوجوانان جهان و مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان جهان بود.

تیم های کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان کشورمان نیز در رقابت های قهرمانی آسیا در کشور هند عنوان قهرمانی را بدست آورند.

همچنین حاصل حضور تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان کشورمان در رقابت های جهانی قزاقستان کسب ۳ سهمیه المپیک در کشتی آزاد و ۳ سهمیه المپیک در کشتی فرنگی بود و همچنین تیم آزاد پس از ۳ سال با کسب عنوان سومی به روی سکوی تیمی بازگشت و ۳ پله صعود نسبت به سال گذشته داشت. تیم فرنگی نیز با کسب عنوان چهارمی نسبت به رقابت های سال گذشته ۷ پله صعود کرد.

در این مدت خانه کشتی شهید ابراهیم هادی محل اصلی برگزاری اردوهای تیم های ملی پس از حدود ۵ ماه عملیات عمرانی، نوسازی و بازسازی کامل شد، خانه کشتی شهید صدرزاده مورد بازسازی قرار گرفت و بازسازی و نوسازی سالن توفیق جهانبخت نیز در حال انجام است.

بیشتر بخوانید:

واکنش کاوه به احتمال کرونایی شدن یزدانی

همچنین خانه های کشتی با برگزاری مراسم باشکوهی که با حضور جمع کثیری از مردم، قهرمانان، پیشکسوتان و مسئولان برگزار شد، مزین به پیکر پاک شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس شد.

فدراسیون کشتی در این مدت ۱۲ رقابت داخلی شامل رقابت های قهرمانی کشور کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان، کلاسیک بانوان، المپیک استعدادهای برتر و فینال لیگ های آزاد و فرنگی را برگزار کرد.

با تشکیل سازمان لیگ ، مسابقات لیگ دسته یک و دسته برتر و همچنین جام باشگاه های جهان در رشته های آزاد و فرنگی برگزار شد و منافع مالی مناسبی برای کشتی گیران داشت.

در این مدت همچنین ۳۰ اردوی تدارکاتی برای تیم های آزاد و فرنگی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان و آلیش برگزار شد و کشتی گیران کشورهای مجارستان، چین، ترکمنستان و مراکش نیز اردوهای مشترک خود را با ملی پوشان کشورمان برگزار کردند.

همچنین برای اولین بار اردوی بسترسازی، فرهنگی و تفریحی رده ی سنی نونهالان با حضور حدود ۸۰ کشتی گیر و مربی در خانه کشتی شهید صدرزاده و  با دعوت از قهرمانان جهان و المپیک انجام شد.

 فدراسیون کشتی در این مدت تفاهم نامه های همکاری را با وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه صنعتی شریف و شرکت کیمیا مکمل آراد برای پیشبرد اهداف کشتی به امضاء رساند.

دو سمینار عمومی و یک مجمع عادی با حضور روسای هیأت های کشتی برگزار، انتخابات ۳ هیأت کشتی استان انجام و برای ۶ هیأت کشتی نیز تعیین سرپرست شد.

انتخابات کمیسیون داوران و رسانه انجام و ساماندهی لازم نسبت به سایر کمیته های فدراسیون نیز انجام و جلسات هفتگی و مستمر نیز به منظور هماهنگی هرچه بیشتر و پیشبرد امور برگزار شد.

شرکت همراه اول بعنوان بزرگترین اپراتور موبایل کشور در واپسین روزهای سال بعنوان حامی تیم های ملی کشتی برگزیده شد و توافقنامه ای نیز در این زمینه به امضاء رسید.

در روزهای پایانی سال، به دلیل شیوع ویروس کرونا حفظ سلامت ورزشکاران بعنوان مهمترین اولویت فدراسیون و لزوم تبعیت از دستورات ستاد عالی مبارزه با کرونا، تمامی مسابقات و اردوهای فدراسیون کشتی شامل رقابت های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان و جوانان قهرمانی کشور در شهرهای مشهد و کرمان، رقابت های آلیش بانوان و مردان کشور در شهرهای تهران و تایباد و اردوهای تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان برای حضور در رقابت های کسب سهمیه المپیک در اسفندماه سال جاری لغو شد.

منبع: فدراسیون کشتی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس