کد خبر 1053530
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
فوتبال

جهان فوتبال در هفت ماه گذشته با اتفاق‌های دور از انتظاری همچون پیروزی‌های اتلتیکو مادرید، درخشش بازیکنان جوان و اخراج سرمربیان مشهور روبرو شد.

به گزارش مشرق، به نقل از آس، هفت ماه از شروع فصل ۲۰-۲۰۱۸ گذشت اما فراگیری ویروس کرونا در اروپا مانع از ادامه برگزاری بازی‌های باقی مانده شد و باید دید چه زمانی دوباره لیگ‌ها و رقابت‌های اروپایی از سر گرفته می‌شوند. از پیش فصل که پیروزی ۷ بر ۳ اتلتیکو مادرید برابر رئال مادرید رخ داد شگفتی‌های زیادی اتفاق داده است. با این حال لحظات مهمی هم در جهان فوتبال از جمله درخشش آنسو فاتی و ارلینگ هالند یا اخراج ارنستو والورده دیده شد. همچنین نباید نتایج درخشانی همچون پیروزی ۳ بر صفر پاری سن ژرمن برابر رئال مادرید، برد ۳ بر ۲ اتلتیکو مقابل بارسلونا، شکست ۴ بر ۳ رئال مادرید برابر رئال سوسیداد و پیروزی ۳ بر ۲ اتلتیکو مقابل لیورپول را فراموش کرد. 

تولد ستاره‌ها

یکی از نکات قابل توجه این فصل درخشش بازیکنان جوان بود. یکی از آن‌ها فاتی بود. مهاجم ۱۶ ساله بارسلونا نخستین بازی اش را برای آبی اناری‌ها در بیست و پنجم آگوست مقابل رئال بتیس انجام داد و در ۱۲ دقیقه‌ای که در میدان بود توانمندی‌اش را نشان داد. یک هفته بعد برابر اوساسونا گلزنی کرد. پس از آن بازیکن جوان تیم کاتالانی ۲۴ بازی انجام داد و چهار گل به ثمر رساند (یکی از گل‌ها برابر اینتر در دقایق پایانی به ثمر رسید). همچنین در دیدارهای مهمی همچون تقابل با والنسیا، ختافه و دورتموند در ترکیب اصلی قرار گرفت. 

اودگارد و فدریکو والورده از دیگر بازیکنانی بودند که در لالیگا درخشیدند. آن‌ها در بهترین دوران خود به سر می‌برند. بازیکن نروژی با پیراهن رئال سوسیداد هفت گل به ثمر رساند و در ۲۷ بازی از ابتدا به میدان رفت. به نظر می‌رسد آماده بازگشت به رئال مادرید است.‌

بیشتر بخوانید:

کار عجیب تیم‌های قطری در روزهای کرونایی

از طرفی والورده خود را به عنوان پدیده این فصل رئال مادرید معرفی کرد. بازیکن اروگوئه‌ای نقش مهمی در تیم داشت و حتی از تونی کروس و لوکا مودریچ هم پیشی گرفت. او در دیدارهای مهمی همچون پاری سن ژرمن، بارسلونا و اتلتیکو نمایش درخشانی داشت.

جدای از درخشش این بازیکنان جوان، فوتبالیست‌های با تجربه‌تری مانند خواکین، آنخل و فکیر عملکرد خیلی خوبی داشتند و انگار دومین دوره جوانی خود را سپری می‌کردند. 

خارج از اسپانیا نمونه‌های مشابهی وجود داشتند. هالند توانست ۳۹ گل در ۲۹ بازی به ثمر برساند. البته نباید بازیکنانی همچون کیلیان ام‌باپه و آبراهم را فراموش کرد. 

نتایج غیرمنتظره

نتایج دور از انتظاری همچون پیروزی ۷ بر ۳ اتلتیکو برابر رئال مادرید در پیش فصل و پیروزی باورنکردنی اتلتیکو مقابل لیورپول (۳ بر ۲ در آنفیلد) رقم خورد. چنین نتایجی از شگفتی‌های هفت ماه گذشته محسوب می‌شدند. همچنین در حال حاضر شاهد نزدیکترین رقابت در سال‌های اخیر در لالیگا هستیم، در جایی که مادرید و بارسلونا از ۸۱ امتیاز ممکن تنها ۵۸ امتیاز به دست آوردند.

تغییر سرمربی

در این هفت ماه تغییرات زیادی در کادر فنی تیم‌ها صورت گرفت. در لالیگا هفت سرمربی برکنار شدند. یکی از عجیب‌ترین آن‌ها اخراج مارسلینو به عنوان سرمربی والنسیا بود که به دلیل اختلاف با مدیریت مجبور به ترک باشگاه شد. با این حال سه تغییر مهم نیز رخ داد. والورده بارسا را ترک کرد تا کیکه ستین جانشینش شود. این اتفاق برای پوچتینو افتاد و ژوزه مورینیو هدایت تاتنهام را  بر عهده گرفت. کارلو آنچلوتی که سرمربی ناپولی بود اخراج شد و اکنون بر نیمکت اورتون نشسته است. زین الدین زیدان هم تا آستانه اخراج رفت اما پیروزی در ترکیه برابر گالاتاسرای سرمربی فرانسوی را نجات داد. 

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس