نامه­ پنج وزیر بهداشت و ۱۷ اسـتاد برجسته­ پزشکی به رئیس‌جمهور: با تعطیلی صنوف غیرضرور و کنترل خروجی‌ شهرها، زنجیره انتقال کرونا را قطع کنید

تعدادی از وزرای بهداشت و اساتید برجسته پزشکی کشور طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور توصیه‌هایی را برای قطع زنجیره ابتلای کرونا ارائه دادند.

به گزارش مشرق، پنج وزیر بهداشت و هفده اسـتاد برجسته­ پزشکی کشور نامه ای خطاب به رئیس‌جمهور در مورد کرونا نوشته‌اند.

« بسمه تعالی»

حضرت حجت‌­الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

رئیـس جمهـور محـترم جمهـوری اسلامـی ایـران

سلام علیکـم

    با احترام و آرزوی سلامتی و تندرستی جنابعالی به استحضار می­رساند؛

حدود ی ک­ماه می­باشد که از بروز و شیوع بیماری کوید 19 در ایران می­‌گذرد، در این مدت روند بیماری و تبعات آن همچنان صعودی و رو به افزایش است و در هیچ منطقه‌­ای روند کاهنده نداشته است. روزانه ده­‌ها نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می­‌دهند و تعداد کثیری نیز تحت درمان، بستری، معاینه و آزمایش­‌ها قرار می­‌گیرند، در صورت عدم  کنترل بیماری و چاره­‌جویی مؤثر، افزایش تلفات و خسارات قطعی است.

خداوند کریم در آیة 32 مائده می­فرماید؛ نجات یک فرد معادل نجات تمام بشریت و کشتن یک نفر معادل قتل همه­‌ی بشر است. در این شرایط خطیر بر همه­‌ی ما فرض است برای توقف این روند اقدامی اساسی صورت دهیم.

با توجه به تجارب علمی و مسجل در مقابله موفق با بیماری کرونا و جمع‌­بندی مشاهدات بالینی و تجارب علمی ما پزشکان فوق تخصص ریه و متخصصان داخلی و عفونی مطمئن‌­ترین راه کنترل و کاهش این بیماری و نجات کشور از ویروس منحوس کرونا، قطع زنجیره تماس افراد سالم با افراد بیمار و ناقل است که لازمه­‌ی آن محدود کردن ترددها و مسافرت­‌ها و تعطیلی صنوف زنجیره غیرضروری و مراکز خرید بزرگ و پر ازدحام و کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها است. استمرار شرایط فعلی زندگی مردم و تداوم رفت و آمدهای غیرضروری نتیجه‌­ای جز وخامت اوضاع نخواهد داشت.

توصیه اکید ما به عنوان پزشکان متخصص این حوزه این است که با فوریت از همین امروز حداقل به مدت 15 روز کلیه‌ی دستگاه‌های غیر اضطراری و کسب و کارهای غیرضرور به­‌طور کامل تعطیل شود و تنها مراکز تولیدی و فروشگاه‌­ها و مراکز توزیع مواد غذایی و دارویی آن­هم با رعایت کامل و سخت­گیرانه استانداردهای بهداشتی به فعالیت روزانه خود ادامه دهند و با قاطعیت جلوی ترددها و مسافرت­‌های غیرضروری شهری و بین­‌شهری گرفته شود.

ریاست محترم جمهور، عدم رعایت این توصیه­‌ها بازی با جان مردم است. اگر دیر تصمیم گرفته شود، خسارات جبران­‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت و منجر به مرگ تعداد بیشتری از هم­وطنان خواهد شد. ما در برابر تک­‌تک این افراد مسئول خواهیم بود و فردای قیامت جوابی در پیشگاه حضرت حق نخواهیم داشت.

   با تقدیم احترام فراوان و آرزوی موفقیت

  و سلامت ملت شریف ایران

لیست این وزرا و پزشکان برجسته کشور به شرح زیر است:

-­ دکتر علیرضا مرندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  دولت­های موسوی و هاشمی و رئیس فرهنگستان علوم پزشکی.

-­ دکتر مسعود پزشکیان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  دولت خاتمی و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی .

-­ دکتر طریقت منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  دولت احمدی­نژاد  (با تأکید بر ضرورت استفاده گسترده از آموزه­های  طب سنتی و بومی­مان). 

- دکتر مرضیه وحیدی دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  دولت احمدی­نژاد.

- دکتر کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  دولت نهم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    22 0
    رييس جمهور تمايلي به اعلام وضع فوق العاده و بحراني نشان دادن اوضاع ندارد چرا كه از پس سر وسامان دادن ان بر نميايد ديشب شبكه خبر مشروح اهرين جلسه دولت را پخش كرد و ايشان بدون توجه به هشدارهاي وزير بهداشت خود مصر به عادي سازي زندگي مردم داشت و حتي به طور ضمني مخالف خانه نشيني مردم بود!!
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    13 0
    رييس جمهور رفت تعطيلات !!!! دلتون خوشه!
  • دیده بان IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    16 0
    نرودمیخ آهنین درسنگ!!!
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    13 0
    احسنتم.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    5 0
    خیلی جالبه!
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    14 1
    متاسفانه مردم خودشون رعایت نمیکنن، دولت هم کاری نمیکنه.
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      19 1
      دولت خیلی ضعیف عمل میکنه بعضی مواقع فکر میکنی عمد در کار میباشد
  • یزدی IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    10 0
    برای همه این بزرگوارا که دلسوزانه پیشنهاداتی را مطرخ کرده اند ارزوی صحت وسلامت دارم .خدا خیرشان دهد .انشالله اقای روحانی قبول فرمایند .
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    18 0
    روحانی گوش بده
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    10 0
    تا 15 تعطیل شده ولی 5 روز 5 روز اعلام میکنن یه عده بیشعور نرن مسافرت
  • ناصر IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    14 0
    رییس جمهور کجاست مگه؟
  • FR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    2 0
    خدا خیرتان دهد
  • سعید IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    7 0
    از روز اول باید اینکار صورت می گرفت ولی انگار ما عادت داریم اوضاع را پیچیده کنیم بعد تصمیم بگیریم
  • مرصاد IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    4 0
    کو گوش شنوا ؟؟!!
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    8 0
    این افراد، فرماندهان مبارزه با بیماری هستند و مشابه ژنرال نظامی در جنگ هستند. عملا ما درگیر جنگ بیولوژیک با گونه ای از بیماری هستیم که نظم، امنیت و اقتصاد جامعه را نشانه گرفته و درنهایت فروپاشی جامعه. منتها هنوز برخی افراد و مسوولان هنوز قضیه را متوجه نشده اند.
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    7 0
    کو گوش شنوا.... اصلا برای حرف کارشناسان تره خرد نمیکنن...
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    1 0
    یک راهکار موفق درجهان بوده بنابراین دولت آسه آسه نیادوبره اکثریت مردم رعایت میکنن اما جلوگیری از مسافرت خارج وداخل شهری عده ای بی توجه بجان خودومردم باید گرفته بشه . تفریح بقیمت جان خودودیگران معنی نداره اینهااصلا متوجه نیستن ومسخره گرفتن ...دولتهادرجهان وظیفه دارن هرکاری بکنن تاسلامتی مردم تامین بشه مگه میشه باالتماس وتعارف جلوی این روندروگرفت بعضی هم میگن چون جدی نیستن حتما خطرمهمی هم نیست ! این نامه درتاریخ ثبت میشه امااگردولت به آن عمل کنه درطول یک هفته آمارمیادپایین اگرنه خدامیداند این تعارف باری وشیک بازیها چه برسر بقیه مردم که آماده همکاری هستند میاد . خطرخیلی جدیه خیلی جدیه والله من موتدم روحانی باکی تعارف داره ! اززمانیکه ازعذاب الهی میگفت شک ندارم آقاررفتارهای فشل وتعارفی وبی برنامگی خودرا درخواب میدبد وگرنه پیشگو نبود ! چه بگویم مامردم آماده ایم حتی بیشتررعایت کنیم اماشهرهاشلوغ وراهها پرمسافر چه سودی داره بقیه رعایت کنن همینهاکافین تاکرونارو تبدیل به عامل سیاه کنن ... خدایا مارابراه راست هدایت کن ودولت را بهوش بیار
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    8 0
    کوتاهی رئیس دولت و نا کارمدی ایشان در کنترل کرونا ویروس کاملا مشهود میباشد اگر حرکت جهادی کادر درمان و حرکت خودش مردمی و نیروهای مسلح نبود فاجعه خیلی سریع تر شکل میگرفت گویا رئیس دولت برای پیشبرد اهداف سیاسی جریانی احتیاج به مبرم به تلف شدن عده ای مردم بیکناه دارد
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    9 0
    خدا الهی خیرتون بده زودتر نامه می نوشتید اینا که اصلا فکر نیستن فقط اماکن مذهبی و حرم ها رو تعطیل کردن فکر کنن هنر کردن دیگه زنجیره قطع شد
  • US ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    10 0
    به نظر من عدم اعتماد به دولت و اعتماد به نفس زیادی و به دور از عقل یک عده را وادار می کنه موضوع کرونا را جدی نگیرند . تعداد این افراد کم نیست
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    7 0
    روحانی گوش کن واز آخرت خیلی بترس.!!!
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    3 0
    از بد بختی ها بزرگ ملت ایران . حس دانائی مطلق در مدیران وافراد تحصیل کرده است. مانند سازندگان سد گوتوند وپالایشگاه خلیج فارس و 0000.پزشکان هم اصولا غیراز نظر وعلم خود کسی ونظری را قبول ندارند.
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    1 0
    وای از خریت و جهالت غربگراهای بی غیرت که نسبت به مال جان امنیت و سلامت ملت بی تفاوت هستند.... از شر اینها به خدا پناه می بریم/.
  • زهرا IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    0 0
    بایر جلوسفرهای دور ونزدیک مردم وحتی درون شهری گرفته شود۳

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس