آمریکا/ کرونا نمایه

رئیس‌جمهور آمریکا برای جبران کمبود تجهیزات پزشکی در این کشور جهت مقابله با کرونا قانونی که مربوط به دوران جنگ جهانی دوم است را فعال کرده است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز چهارشنبه قانونی مربوط به ۷۰ سال پیش را فعال کرد که به او اجازه می‌دهد از بخش خصوصی برای جبران کاستی‌ها در زمینه تجهیزات پزشکی استفاده کند. 

ترامپ که در کنفرانس خبری با حضور کارگروه مبارزه با کرونا حضور داشت گفت «قانون تولید دفاعی ۱۹۵۰» را فعال می‌کند. این قانون به دولت فدرال اجازه می‌دهد توانمندی‌های تولیدی بخش خصوصی را در دوران جنگ به کار بگیرد. 

بیشتر بخوانید:

ترامپ بار دیگر از کاربرد «ویروس چین» به جای کرونا دفاع کرد

رئیس‌جمهور آمریکا درباره این قانون گفت: «این قانون می‌تواند در صورتی که به آن نیاز داشته باشیم کارهای زیادی انجام دهد.»

یافته‌های دانشگاه جان‌هاپکینز نشان می‌دهد تا به حال بیش از ۷۳۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. بیش از ۱۱۵ نفر تا به حال بر اثر ابتلا به این ویروس جانشان را از دست داده‌اند. 

ترامپ گفت فعال‌سازی این قانون نشان می‌دهد که دولت او برای مقابله با بیماری اقداماتی شبیه دوران جنگ را در دستور کار قرار داده است. 

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «باید با هم فداکاری کنیم چون همه درگیر آن هستیم و ما کنار  هم خواهیم ایستاد. با دشمنی نامرئی روبرو هستیم.»

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. 

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

چین رسماً آمریکا را به حمله بیولوژیک با کرونا متهم کرده است. 

دولت چین پنج‌شنبه گذشته از آمریکا خواسته بود در مورد سابقه ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» بر اثر ویروس کرونای جدید در آمریکا و احتمال انتقال این ویروس به چین توسط ارتش آمریکا، شفاف‌سازی کند. 

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد در توییتر نوشت: «شروع [ابتلای] بیمار صفر (اولین مورد ابتلا) در ایالات متحده چه زمان بوده است؟ چه تعداد مبتلا شده‌اند؟ نام بیمارستان‌ها چیست؟»

وی افزود: «شاید این ارتش ایالات متحده بوده که این همه‌گیری را به "ووهان" برده است. شفاف باشید! داده‌های خود را علنی کنید! ایالات متحده به ما یک توضیح بدهکار است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس