کد خبر 1053423
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
حرم رضوی

عده‌ای اقدام به تجمع در مقابل حرم مطهر رضوی کردند که برخی از اساتید حوزه و دانشگاه مشهد نسبت به این قضیه واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق، دوشنبه شب بود که دستوری مبنی بر تعطیلی موقت حرم مطهر رضوی به‌خاطر کاهش شیوع کرونا اعلام شد اما در پی این دستور عده‌ای اقدام به تجمع و هتاکی به حرم کردند که برخی از اساتید حوزه و دانشگاه مشهد نسبت به این قضیه واکنش نشان دادند.

آیت الله علم الهدی: نظر تخصصی و کارشناسان بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در واکنش به این موضوع گفت: بسته شدن درب‌های حرم امام رضا(ع) دستوری است که از طرف کارشناسان و متخصصین امر پزشکی و مسؤولان مبارزه با این ویروس صادر شده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش آستان به شایعه تشرف برخی مسؤولان به حرم رضوی

آیت الله سیداحمد علم الهدی ادامه داد: طبیعی است که برای حفظ مصلحت و بهداشت زندگی مردم و حفظ مصلحت و سلامتی اشخاص و ارادتمندان امام رضا(ع) بایستی عزیزان این برنامه را اجرا می‌کردند.

تولیت آستان قدس رضوی: تلاش می‌کنیم محدودیت طولانی نشود

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم محدودیت حرم مطهر طولانی نشود و ان شاءالله خیلی زود حداقل به شرایطی که الآن هستیم برگردیم، بنابر اقتضائات این روزها جسم مردم در حرم نیست اما دل‌های میلیون‌ها انسان مومن، ولایتمدار و محبّ اهل بیت(ع) اینجا است و روز به‌روز بیشتر می‌شود.

از مهم‌ترین دستورات اسلام، حفظ جان انسان‌هاست

استاد سطوح عالی حوزه عملیه خراسان نیز گفت: حفظ جان انسان‌ها یکی از مهم‌ترین دستورات اسلام است و قاعده لاضرر را متوجه این نکته می‌دانند که حکومت اسلامی موظف است تا از جان انسان‌ها محافظت کند.

حجت‌الاسلام مجتبی الهی خراسانی افزود: از همه مسؤولان می‌خواهیم کنترل جدی انجام دهند و اماکن عمومی به حالت تعطیل دربیایند.

اقدام شجاعانه تولیت آستان قدس حجت را بر همه مسؤولان تمام کرد

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) اظهار کرد: افرادی مانند ما نمی‌توانند در مورد این ویروس اظهار نظر کنند، ما در ویروس‌شناسی تخصص نداریم.

حجت الاسلام محمدجواد نظافت ادامه داد: اقدام شجاعانه حجت الاسلام مروی حجت را بر همگان و مسؤولان تمام کرد و اگر مردم جدی نگیرند، پشیمان می‌شوند.

وی افزود: این قضیه تمام‌ می‌شود اما مهم این است که دوره کمتر و تلفات کمتری داشته باشد، افتخار ما باید این باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    1 0
    دلم برای متولیان حرم ها میسوزه که باید بارها و بارها و بارها با عذرخواهی به بعضی حالی کنند که حفظ جونشون مهمه و واجبه. سعودیها وقتی بگن لا یعنی لا و لایعتذر !! تمام .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس