خبرسازی رسانه‌های امریکایی

با شیوع کرونا در آمریکا و نمایان شدن ضعف شدید سیستم بهداشتی و اقتصادی این کشور در مقابله با بیماری‌های واگیردار و بحران‌ها، حالا رسانه‌های امریکایی سعی می‌کنند این ضعف را به ایران نیز تسری دهند.

به گزارش مشرق، با شیوع کرونا در آمریکا و نمایان شدن ضعف شدید سیستم بهداشتی و اقتصادی این کشور در مقابله با بیماری‌های واگیردار و بحران‌ها، حالا رسانه‌های امریکایی سعی می‌کنند این ضعف را به ایران نیز تسری دهند.

در همین راستا با انتشار اخبار دروغ قرنطینه شهرها و نیز سیاه‌نمایی و بزرگنمایی از تبعات کرونا در ایران، می‌کوشند ضمن ایجاد رعب و وحشت میان مردم، آن‌ها را تحریک کنند تا همچون اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها، به فروشگاه‌ها هجوم برده و تصاویر زشتی که در این کشورها ثبت شده را در ایران هم ثبت کنند.

خبرگزاری آمریکایی اسوشیتدپرس با هدف ایجاد رعب و وحشت، در گزارشی با استناد به یک تحقیق دانشگاهی، سه فرضیه در مورد ایران مطرح نمود که پیش‌فرض تمامی آن‌ها مراعات نکردن هیچ‌یک از توصیه‌های بهداشتی از سوی ایرانیان است!

طبق بدترین فرضیه که اسوشیتدپرس هم روی آن مانور داده است، ادعا می‌شود: «اگر مردم هیچ‌کدام از قواعدی که برای مهار کرونا لازم است را رعایت نکنند، ۳.۵ میلیون نفر جان خود را از دست می‌دهند»[!]

البته کاملا طبیعی است که بدون مراعات بایسته‌های بهداشتی از سوی همه مردم، حتما در همه جا فاجعه محتمل بوده و چنین هشداری مختص به ایران نیست، اما خبرگزاری امریکایی توضیح نداده که تحقیقات مورد ادعا در کدام مرجع معتبر علمی به تأیید رسیده است.

به‌نظر می‌رسد این رسانه آمریکایی آرزوی مرگ میلیون‌ها ایرانی را در قالب یک گزارش ساختگی تنظیم و منتشر کرده است.

عجیب‌تر از آنچه گذشت، اقدام رسانه وزارت خارجه آمریکاست.

صدای آمریکا با اشاره به ورود معدود افرادی در قم و مشهد به حرم اهل‌بیت (علیهم السلام) بعد از بسته شدن این اماکن مقدس، با فرصت‌طلبی تمام اینگونه جلوه داد که گزارش اسوشیتدپرس هشداری ناظر به این حرکت بوده است!

این در حالی است که بر فرض صحت چنین پژوهشی، بدون شک فرآیند آن چندین روز به طول انجامیده و هیچ ارتباطی با اتفاقات قم و مشهد ندارد.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    48 0
    یکبار برای همیشه جلوی این گروه مخوف هتاک به حرمها رو بگیرین. اگر نمی خواین گروههای مخفی مثل گروه مجازات در سریال هزار دستان تشکیل بشه که آستین سرخود هرکاری می کردند.
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      4 2
      گذشت اون زمانی که اطلاعات امثال ریگی رو از تو هوا می اورد پایین. دیگه باید منتظر هنر نمایی های نقاش عزیز باشیم که به وضوح هم داریم می بینیم!
  • مهدی IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    6 0
    هنوز کرونا از غرب نرفته. صبر کنیم ببینیم کی بیشتر تلفات میده؟! فعلا که ایتالیا داره رکود میزنه! ببینیم بعدی کیه؟! آمار قربانیان آنفلوآنزای آمریکا که از ما بیشتر بود!
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    6 0
    انشاءالله وعده ی خدا نزدیک هست
  • aras GB ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    1 0
    گزارش افروز اسلامی در یکی از بخش‌های خبری شبانه صدا و سیما هست متخصص مورد نظر در ۳ سطح همکاری کامل همکاری بخشی از جامعه و عدم توجه بخشی دیگر بی توجهی کامل جامعه ۳ آمار تقریبی از مبتلایان/فوتی ها، ارائه کرد
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    1 8
    اگر تا چند ماه دیگه واکسن یا دارویی برای کرونا پیدا نشه ، تمام کشورها تلفات میلیونی خواهند داشت از جمله ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس