کرونا

به دنبال افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در بوسنی و هرزگووین، مقام‌های این کشور وضعیت «فاجعه ملی‌» اعلام کردند.

به گزارش مشرق، شیوع ویروس کرونا در بوسنی و هرزگووین کشور واقع در شبه جزیره بالکان در جنوب شرقی اروپا خبرساز شده و مقام‌هایش را به اعلام وضعیت فاجعه ملی واداشته است.

طبق گزارش شبکه «ان ‌وان»(N۱) که دفتر مرکزی آن در بلگراد است، با روشن شدن نتایج تست‌های «مرکز کلینیک دانشگاه سارایوو» شمار ابتلا به ویروس کرونا در بوسنی و هرزگووین به ۲۶ نفر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

تمام کلیساهای یونان به دلیل کرونا بسته شد

یکی از موارد ابتلا به ویروس کرونا مربوط به یک خانم است که هفته گذشته از شهر مونیخ آلمان به کشورش بوسنی و هرزگووین  برگشته بود.

ببینید:

عکس/ ریاض در شوک کرونا

از سوی دیگر، خبرگزاری اسپوتنیک هم در گزارشی درباره وضعیت کنونی بوسنی و هرزگووین خبر داد، مقام‌های این کشور وضعیت فاجعه ملی اعلام کردند.

کارشناسان مسائل «همه‌گیر شناسی» (اپیدمیولوژی) با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کرونا در بوسنی و هرزگووین درباره احتمال شیوع گسترده ویروس در این کشور که بیش از سه و نیم میلیون نفر جمعیت دارد، هشدار داده‌اند.

ویروس کرونا که ابتدا از شهر «ووهان» چین آغاز شد، تا به امروز سه شنبه در کشورهای مختلف جهان ۱۸۷۳۵۵ نفر را مبتلا کرده و جان ۷۴۷۷ تن را گرفته است البته ۸۰۸۴۳ نفر از مبتلایان به این ویروس درمان شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس