کد خبر 1052787
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
غلامحسین اسماعیلی

اسماعیلی از صدور حکم محکومیت جهانبانی از متهمان اصلی فساد بانک سرمایه به ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و انفصال دائم از مشاغل دولتی خبر داد.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری خود که از شبکه اینترنتی سیمای عدالت پخش شد، اظهار کرد: سال 1398 سالی توام با فراز و نشیب‌های فراوان بود؛ البته ملت قهرمان و سرد و گرم چشیده ایران با لطف و عنایت خدای متعال در همه میدان‌ها سرافراز و سربلند بود و فراز و نشیب‌های این را نیز با سرافرازی پشت سر گذاشت.

وی افزود: در قوه قضائیه، سال 98 را با مدیریت جدید و برنامه تحول آغاز کردیم. تلاش همکاران‌ ما بر این بود که مردم طعم شیرین عدالت و خدمات قضائی را بچشند و در این عرصه گام‌های بلند برداشته بود. مایل بودم در این نشست فهرستی از برنامه‌ها و خدمات انجام شده یکساله را ارائه بدهم ولی فضای عمومی کشور ایجاب می‌کند که گزارش تفصیلی را به فرصتی دیگر موکول کنم. ان‌شاءالله با عبور از وضعیت فعلی توفیق این را پیدا کنیم که گزارش تفصیلی را به مدم عزیز ایران ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی قوه قضائیه گفت: بار دیگر از جامعه پزشکی و پرستاری که در خط مقدم دفاع از سلامت مردم هستند، تشکر می‌کنم. همچنین از رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنم که فرمان تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی برای سازماندهی خدمات به مردم را دادند و و مصوبات ستاد ملی کرونا را برای همه دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجرا دانستند.

اسماعیلی یکی از مهمترین اقدامات مهم دستگاه قضائی در یکسال گذشته را مبارزه با ویروس کهنه فساد خواند و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته می‌توان ادعا کرد که در مهار این ویروس موفقیت‌های چشمگیری حاصل شده است که گزارش نوبه‌ای ان در نشست‌های قبلی اعلام شده است. امروز مردم ما بیش از آن که اخبار ناامید کننده بروز فساد را بشنوند، شاهد برخورد با کسانی هستند که مرتکب فساد اقتصادی شدند. امروز مردم به جای شنیدن اخبار راجع به غارت‌ بیت‌المال، گزارش بازگشت اموال به غارت رفته را می‌شنوند.

وی اضافه کرد: آخرین رأیی که شعبه سوم ویژه رسیدگی به پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی در تاریخ 25 اسفند ماه جاری صادر کرده، راجع به بخشی دیگر از پرونده بانک سرمایه و صندوق تعاونی فرهنگیان است. مجموعه‌ای که متعلق به جامعه فرهنگیان بود اما برخی مدیران با تبانی با افراد سودجو و فرصت‌طلب، اموال قابل توجهی از سرمایه قابل توجهی از فرهنگیان را به باد دادند و دستگاه قضائی تلاش کرد این اموال و ارقام را بازگرداند. رای اخیر راجع به دو متهم اصلی این پرونده است؛ در این ارتباط جهانبانی فرزند علی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و تحصیل مال نامشروع به مبلغ 6 هزار و 40 میلیارد ریال محاکمه شد. این فرد متاسفانه از مجموعه بانک سرمایه به تنهایی و در قالب شرکت‌های متعدد، بیش از 100 فقره تسهیلات گرفته بود و مسترد نمی‌کرد. بعد از رسیدگی و محاکمه این فرد به 20 سال حبس، 74 ضربه شلاق در انظار عمومی، محورمیت دائم از مشاغل دولتی و استرداد 5 هزار و 3 میلیارد ریال در حق بانک سرمایه محکوم شد.

وی گفت: همچنین عمار صالحی به جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به تحمل 10 سال حبس و محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: همچنین یک فردی بیش از سه هزار میلیارد به 10 بانک کشور بدهی داشت. با پیگیری قضایی به عمل آمده بیش از 50 درصد از این بدهی‌های معوق تا امروز تسویه شده است. تا کنون 530 میلیارد به بانک اقتصاد نوین، 320 میلیارد به پارسیان، 204 میلیارد تومان به توسعه صادرات، 200 میلیارد به ایران زمین، 145 میلیارد به بانک سینا، 110 میلیارد تومان به بانک سرمایه، 59 میلیارد توملان به بانک گردشگری و 28 میلیارد تومان به بانک پارسیان و 23 میلیارد به بانک شهر بازگشت و تسویه شده است که بخشی در قالب وجوه نقدی و بخشی در واگذاری املاک و سهام شرکت‌های مختلف بود.

اسماعیلی اضافه کرد: دو فقره دیگر به مبلغ 900 میلیارد به بانک اقتصاد نوین و 525 میلیارد تومان به بانک دی باقی مانده است. اموالی از این فرد شناسایی و توقیف شده و امروز نیز 380 میلیارد تومان سهام شرکت‌های مختلف این فرد توقیف شده است. همچنین ملکی به مساحت 42 هزار متر مربع در منطقه 22 و یک ملک با ارزش نیز در منطقه آجودانیه توقیف شده و در حال واگذاری به این دو بانک است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    0 0
    جهانبانی به ۲۰ سال حبس محکوم شد// تازه متوجه شدم که هی میگن ایران با جهان مشکل نداره نگو چند تا جهان بیشتر نیستند ایشالله جهان های دیگر را هم فتح کنید.
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      0 0
      اصلش ان شا الله است
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      0 0
      اصل ان شاءالله است
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    0 0
    احسنت تا حکم سنگین نبرید این جماعت دست از دزدی برنخواهند داشت
  • سید فروزان CH ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    انشالله در کنار این مجازاتها ،افراد دولت سابق را هم به محاکمه بکشند ،بیژن زنگنه با ایجاد بالغ بر سی میلیارد دلار به مملکت یا آن اخوندی یا جهانگیری ،خسارت زدن به مملکت از دزدی و اختلاس بدتر است ، توپ را در زمین دشمن انداختن بوده کارهای این افراد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس