کد خبر 1052443
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
استقلال

آمار گلزنی دوران استراماچونی، کارنامه این فصل استقلال را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش مشرق، استقلال فصل پیش قهرمان نشد و این فصل هم، فاصله زیادی با صدر جدول دارد. با این حال، تماشاگران این تیم از کیفیت بازی تیم‌شان، حسابی به وجد آمده و لحظات هیجان انگیزی را در سال ۹۸ تجربه کرده‌اند. استقلال استراما، این فصل تا هفته سیزدهم که این مربی ایتالیایی رو نیمکت‌شان حضور داشت، به صورت میانگین هر بازی دو گل می‌زد. با رفتن استراما و در دوران وریا و مجیدی هم این آمار، ادامه پیدا کرده و خط حمله استقلال در ۲۰ بازی این فصل، ۳۹ گل زده دارد.

استقلال در سال ۹۸، نسبت به سایر تیم‌های لیگ برتر یک بازی کمتر کرده و با این حال، توانسته بهترین خط حمله امسال فوتبال ایران باشد. آن‌ها در مجموع، امسال ۴۷ گل زدند و آمار بسیار خوبی داشتند. ۳۹ گل‌شان در این فصل لیگ برتر بود و ۸ گل، مربوط به هفته‌های پایانی فصل گذشته می‌شد. اگر استقلال در ۸ بازی آخر فصل پیش بهتر عمل می‌کرد، این آمار می‌توانست بهتر هم باشد. تنها نکته تلخ خط حمله استقلال، گل نزدن در اولین بازی سال مقابل پرسپولیس و آخرین آن‌ها، روبروی گل‌گهر بود.

بیشتر بخوانید:

تهدید یک استقلالی به فسخ قرارداد

بعد از استقلال، سپاهان با ۴۱ گل در رده دوم قرار دارد. تیمی که مهاجم اصلی آن یعنی استنلی کی‌روش، فصل پیش آقای گلی لیگ برتر را هم به دست آورد. پرسپولیس قهرمان لیگ فصل پیش و صدرنشین این فصل هم با ۴۰ گل زده سوم است. فصل پیش سپاهان بهترین خط حمله لیگ برتر شد و این فصل استقلال این عنوان را در اختیار دارد. پرسپولیس هیچکدام از دو فصل اخیر، بهترین خط حمله لیگ نبوده است.

جالب اینجاست پدیده یحیی که هفته‌های پایانی امسال به سرآسیابی سپرده شد، بر خلاف انتظار نتوانسته آمار گلزنی چندان جالبی به دست آورد. آن‌ها با ۲۹ گل زده پس از استقلال، سپاهان، پرسپولیس، صنعت نفت، پیکان، تراکتور، فولاد، ذوب آهن و نساجی در رده دهم قرار می‌گیرند! در بین تیم‌هایی که دو فصل اخیر در لیگ برتر حاضر بوده‌اند، نفت مسجدسلیمان با ۲۱ گل زده بدترین خط حمله سال ۹۸ محسوب می‌شود.

بهترین خط حمله سال ۱۳۹۸

استقلال / ۴۷ گل
سپاهان / ۴۱ گل
پرسپولیس / ۴۰ گل
صنعت نفت / ۳۶ گل
پیکان / ۳۶ گل
تراکتور / ۳۴ گل
فولاد / ۳۰ گل
ذوب آهن / ۳۰ گل
نساجی / ۳۰ گل
پدیده / ۲۹ گل

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس