کد خبر 1052376
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
یورو 2020

اتحادیه فوتبال اروپا در نظر دارد پیشنهادهایی را درباره تغییر زمان برگزاری یورو ۲۰۲۰ به اتحادیه‌ها و فدراسیون‌های عضو ارائه کند.

به گزارش مشرق، به دلیل شیوع کرونا در اروپا و تعلیق لیگ‌های اروپایی، امکان عدم برگزاری رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ در زمان مقرر که ماه ژوئن بود، وجود دارد. یوفا هم با علم به این موضوع راهکارهایی را در نظر دارد و می‌خواهد آنها را در جلسه فردا (سه‌شنبه) به نمایندگان فدراسیون‌های عضو و لیگ‌های کشورهایی اروپایی پیشنهاد کند.

بیشتر بخوانید:

جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ به تعویق افتاد؟

ظاهراً اولین پیشنهاد یوفا به لیگ‌های فوتبال اروپا و اتحادیه باشگاه‌های اروپا (ECA) این است که در صورت امکان برنامه زمانی برگزاری رقابت‌های داخلی‌شان را تغییر دهند تا امکان برگزاری یورو ۲۰۲۰ در موعد مقرر که ۱۲ ژوئن تا ۱۲ جولای هست، وجود داشته باشد که بسیار بعید است مورد پذیرش آنها واقع شود به خصوص که برخی از مقامات فوتبال اروپا از جمله رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا بر اولویت لیگ‌های داخلی بر جام ملت‌های اروپا تأکید کرده‌اند.

یورو ۲۰۲۰ با ۲۴ تیم (هشت تیم بیش از دوره‌های قبل) و در ۱۲ شهر مختلف اروپا برگزار خواهد شد که این موضوع کار را سخت‌تر می‌کند. با توجه به تعلیق لیگ‌های داخلی و عدم برگزاری آنها تا سه هفته دیگر امکان دارد که مسابقات باشگاهی به موقع تمام نشوند. بنابراین انتظار می‌رود که در نهایت یوفا مجبور به به تغییر زمان یورو ۲۰۲۰ شود. در این شرایط یوفا برای برگزاری این رقابت‌ها دو گزینه خواهد داشت.

گزینه اول انتقال این تورنمنت به تابستان سال ۲۰۲۱ است که البته این گزینه مشکلات خاص خودش را دارد چون در آن صورت این مسابقات با اولین دوره نسخه جدید جام جهانی باشگاه‌های فیفا تداخل زمانی خواهد داشت و فیفا مجبور خواهد شد که برگزاری این تورنمنت را به زمان دیگری موکول کند.

گزینه دوم برگزاری یورو ۲۰۲۰ در اواخر پاییز و اوایل زمستان سال ۲۰۲۰ خواهد بود که در آن صورت هم یوفا مجبور خواهد شد دومین دوره لیگ ملت‌های اروپا را به زمانی دیگری موکول یا به کلی آن را لغو کند. بازی‌های دومین دوره لیگ ملت‌های اروپا از ماه سپتامبر آغاز می‌شود و تا ماه مارس سال ۲۰۲۰ ادامه خواهند داشت.

در هر حال همانطور که آندریاس رتینگ، مدیراجرایی سابق لیگ فوتبال آلمان هم به ZDF گفت، با آشفتگی به وجود آمده در برنامه لیگ‌های داخلی کشورهای اروپایی، به نظر می‌رسد که به تعویق افتادن یورو ۲۰۲۰ اجباری خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس