آموزش و پرورش نمایه

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با صدور بخشنامه‌ای، ثبت الکترونیکی درخواست خدمات و مکاتبات شهروندان از طریق فرم‌های الکترونیکی را به ادارات کل استان‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش مشرق، با توجه به شرایط خاص کشور در خصوص شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت و ایمنی کارکنان دستگاه‌های اجرایی و ارباب رجوع و کاستن از ترددهای غیر ضروری، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، بخشنامه‌ای مبنی بر حصول اطمینان از سلامت و ایمنی کارکنان و ارباب رجوع و انجام به موقع خدماتی که دستگاه‌های اجرایی باید به شهروندان ارائه کنند به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است:

دستگاه‌های اجرایی موظف هستند 

-براساس دستورالعمل‌های صادره از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به تأمین امکانات بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش، موادضدعفونی کننده و نظیر آنها برای استفاده کارکنان خود اقدام کنند.

-ارائه آموزش‌های لازم به کارکنان، نصب پیام‌ها و علائم هشدار دهنده جهت آگاهی مراجعان برای تعامل مناسب با شرایط ویژه ناشی از شیوع بیماری کرونا و رعایت نکات بهداستی در محیط اداری

کلیه مکاتبات اداری بین دستگاه های اجرایی و واحدهای تابعه دستگاه‌ها باید از طریق شبکه دولت و اتوماسیون اداری انجام شود و از پذیرش اسناد و مدارک و مکاتبات اداری که بصورت فیزیکی و غیر الکترونیکی ارسال می‌شود خودداری گردد.

همچنین کلیه خدمات دستگاه‌های اجرایی به روش‌های زیر ارائه خواهد شد:

-ارائه خدمت به صورت الکترونیکی از طریق میز خدمت الکترونیکی، سامانه‌های الکترونیکی، برنامه‌های کاربردی دولت همراه و یا مراکز تماس

-ارائه خدمت از طریق پست به آدرس ذی‌نفعان

-ارائه خدمت از طریق دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی

-ارائه خدمت از طریق میز خدمت حضوری با کمترین تردد درون محیط اداری

شایان ذکر است کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف خواهند بود:

-امکان ثبت الکترونیکی درخواست خدمات و مکاتبات شهروندان از طریق فرم‌های الکترونیکی یا سایر روش‌ها و در صورت نیاز به مراجعه حضوری امکان نوبت‌دهی الکترونیکی را برای کلیه خدمات حضوری ظرف مدت ۳ روز کاری فراهم کنند.

- از برگزاری همایش‌ها، جلسات عمومی، برنامه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی به صورت حضوری خودداری کنند و در حد ضرورت برنامه‌ها با استفاده از امکانات و فناوری‌های ارتباط غیر حضوری از قبیل ویدئو کنفرانس، شبکه‌های اجتماعی و آموزش‌های مجازی انجام شود.

-از اعزام کارکنان به ماموریت‌های اداری غیرضروری خوداری شود و در صورت مأموریت‌های ضروری و اجتناب ناپذیر با تأیید بالاترین مقام مجاز در مرکز و استان انجام خواهد شد.

-ارائه خدمات الکترونیکی توسط کارکنان دستگاه‌های اجرایی به صورت دورکاری(کار در خانه) بر اساس مصوبه هیأت وزیران بلامانع است و لازم است دستگاه‌های اجرایی برای انجام مکاتبات و فعالیت‌های اداری امکان لازم برای دسترسی الکترونیکی کلیه کارکنان خود را از خارج اداره فراهم کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس