کد خبر 1051519
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
لوگوی استقلال

بازیکنان استقلال انتظار می‌کشند که هرچه زودتر وعده باشگاه در پرداخت بخشی از مطالبات آنها عملی شود.

به گزارش مشرق، وقتی ابتدا فرهاد مجیدی و بعد از آن وریا غفوری با فتح‌الله‌زاده دور یک میز نشستند و قول گرفتند که مبالغی از دستمزد خود را تا قبل از پایان سال98 دریافت کنند شاید تصور این بود که به واسطه حضور دوباره علی فتح‌الله‌زاده در باشگاه این وعده خیلی زود عملی شود اما حجم بدهی‌ها و مشکلات اقتصادی به حدی است که حالا نه تضمینی برای پرداخت مبلغی به بازیکنان تا قبل از پایان سال وجود دارد و نه پرداخت بخشی از مطالبات بجا مانده به خارجی‌ها و تسویه برخی پرونده‌ها که رقمی در حدود یک میلیون و 200هزار دلار است.

 

این وضعیت در روزهای اخیر نه تنها نگرانی بازیکنان را به دنبال داشته بلکه، شایعاتی درباره کناره‌گیری قریب الوقوع علی فتح‌الله‌زاده را نیز در فضای رسانه‌ای دست به دست کرده و هیچ بعید نیست که سرپرست باشگاه استقلال زودتر از آنچه تصور می‌شد از ادامه همکاری با این باشگاه انصراف دهد.


 سکوت چند روز اخیر فتح‌الله‌زاده نیز مزید بر علت شده تا این شایعه رنگ واقعی‌تری به خود بگیرد اما مسأله دیگری هم هست که آقای سرپرست را آزار می‌دهد. فتح‌الله‌زاده در روزهای اخیر با بیماری شدید مواجه شده و به دفعات به دکتر مراجعه کرده و حتی یکی، دو شب را هم در بیمارستان سپری کرده است. البته بیماری او کرونا نیست و سرپرست استقلال به ویروس آنفلوآنزا دچار شده است. این بیماری به کلی سرپرست استقلال را خانه‌نشین کرده تا او حتی به تماس‌های تلفن خود نیز پاسخ ندهد و این دوران سخت بیماری را پشت سربگذارد.


 حال بد جسمانی فتح‌الله‌زاده البته بی‌شباهت به حال این روزهای استقلال نیست. باشگاهی که با حجم عظیمی از بدهی‌ها و بودجه‌های پیش‌خور شده مواجه است و کار را برای اعضای مدیریتی خود سخت و دشوار کرده است. فتح‌الله‌زاده روزی که با وزیر برای تصدی مدیریت باشگاه استقلال به توافق رسید تصور نمی‌کرد که حتی برخی اسپانسر‌ها از پرداخت تعهدات خود به این باشگاه سر باز بزنند.


موضوعی که کامران منزوی نیز در مصاحبه‌های اخیر خود به آن اشاره و حتی تهدید کرده اگر شرکت‌های طرف قرارداد با استقلال مبالغ توافق شده را پرداخت نکنند او نام آنها را افشا خواهد کرد.


فارغ از این بدقولی که صدای منزوی و دیگر اعضای هیأت مدیره باشگاه را در آورده پیش‌خور کردن مبالغی از سال‌های آتی به کلی دست مدیریت فعلی را بسته تا راهی برای برون رفت از چالش‌های مالی نیابند و عرصه را عمیقاً به روی خود بسته ببینند.


طبق اسنادی که از باشگاه استقلال بیرون آمده رقمی در حدود 38 میلیارد تومان نیز پیش‌خور شده است. این رقم درحالی از سال‌های بعد هزینه سال‌های قبل شده که باشگاه استقلال با بدهی‌های بزرگی به شفر، ساشا شفر، جباروف، دو وکیل خارجی، هزینه پرونده سوپر جام، باشگاه پاختاکور و برخی موارد دیگر مواجه است و سؤال بزرگی که لاینحل مانده این است که چرا با این حجم از مبالغ پیش‌خور شده باشگاه استقلال همچنان بدهکار است؟!

بیشتر بخوانید:

روزهای سخت فتح الله زاده رسید


پاسخ این سؤال را باید از مدیرانی همچون افتخاری و فتحی پرسید؛ مدیرانی که با وجود صرف بودجه سال‌های آتی بدهی‌های بسیاری از زمان مدیریت خود به بار آورده‌اند. به واقع باید برای افکار عمومی روشن شود که چه فعل و انفعالاتی در باشگاه استقلال رخ داده که با وجود صرف بودجه سال‌های آتی بدهی‌های بسیاری نیز که متعلق به سال‌های گذشته است همچنان باقی مانده تا مدیریت فعلی با یک بحران بزرگ مواجه شده و نداند با این دایره از بدهی‌ها و دیون چه کند.


اگر بخواهیم نگاهی واقع‌بینانه به ماجرا کنیم پرداخت بدهی‌های اخیر نه کار خلیل‌زاده است و نه کار فتح‌الله‌زاده. بدون شک برون رفت از این چالش عظیم نیاز به یک اقدام ملی دارد و شاید تنها کمک‌های دولتی بتواند باشگاه استقلال را از چالش بزرگ پیش رو نجات دهد. باشگاه استقلال در واقع با یک غائله یک میلیون و 200 هزار دلاری (بدهی به خارجی‌ها) و ماجرای 38 میلیارد تومان پیش‌خور بودجه‌ سال‌های آتی مواجه است و در عین حال باید مبلغی را هم برای پرداخت به بازیکنان و مربیان تا قبل از سال 98 کنار بگذارد. کل این مبالغ اگر دلار را 15 هزار تومان در نظر بگیریم 18 میلیارد تومان بدهی به خارجی‌ها به علاوه 38 میلیارد پیش خور بودجه سال‌های آتی و یک رقم 10 میلیارد تومان برای تسویه حساب با بازیکنان و مربیان است که مجموعا 66 میلیارد تومان می‌شود.


این رقم را پیش‌تر علی فتح‌الله‌زاده برآورد کرده بود واگر به مصاحبه‌های اخیر سرپرست این باشگاه رجوع کنیم می‌بینیم که او بارها به رقم 60 تا 70 میلیارد تومان بدهی اشاره کرده که تامین آن نه در دایره تخصص مدیری همچون او است ونه خلیل‌زاده و نه دیگران. به این مبالغ البته باید بدهی به استراماچونی را هم افزود که کلاف را عمیقا پیچیده‌تر خواهد کرد.
 
تکذیب موافقت با استعفای منزوی
درحالی که زمزمه‌هایی مبنی بر کناره‌گیری فتح‌الله‌زاده شنیده می‌شد درباره جدایی منزوی هم حرف‌هایی به گوش می‌رسید که البته باشگاه استقلال این خبر را تکذیب کرده است. باشگاه استقلال درباره خبر جدایی منزوی این چنین نوشته است: «امروز خبری در سطح فضای مجازی منتشر شده بود مبنی بر اینکه وزارت ورزش و جوانان با استعفای کامران منزوی از هیأت مدیره استقلال موافقت نموده است. این خبر در حالی انتشار یافته که علی فتح‌الله‌زاده در بستر بیماری است و امور باشگاه توسط دو عضو دیگر در حال پیگیری است و رئیس هیأت مدیره که باید اولین نفری باشد که از این موضوع باخبر شود در بی‌خبری مطلق است و آن را تکذیب کرد. لازم به ذکر است تاکنون نامه‌ای از سوی وزارت ورزش در این رابطه به باشگاه استقلال نرسیده است.»

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    0 0
    سالیان سال هست که پول استقلال به دغدغه تامین میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس