کد خبر 1051375
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۴
ترامپ نمایه

در حالی که دولت آمریکا به شدت سرگرم پنهانکاری درباره شیوع ویروس کرونا است و برخی مقامات محلی نسبت به این موضوع اظهار نگرانی می‌کنند، ترامپ گفت آمریکا آماده کمک به ایران برای مقابله با بحران کروناست.

به گزارش مشرق، ترامپ، در حاشیه دیدار با نخست‌وزیر ایرلند در کاخ سفید، گفت که برخی کشورها، از جمله ایران، به دلیل شیوع ویروس کرونا در وضعیت بحرانی هستند. ما بهترین پزشکان جهان را داریم و به ایران پیشنهاد کمک داده‌ایم. اگر آنها بخواهند، ما خوشحال می‌شویم به آن‌ها کمک کنیم.»

این اظهارات در حالی است که انتشار آمار و اخبار مربوط به شیوع کرونا در آمریکا، «محرمانه» اعلام شده است. مقامات آمریکایی حتی بر سر راه مبادلات دارویی ایران نیز کارشکنی می‌کنند.

آندی اسلاویت مقام سابق وزارت بهداشت آمریکا اخیراً در توییتی هشدارآمیز نوشت: انتظار می‌رود بیش از یک میلیون تلفات در آمریکا به خاطر شیوع ویروس کرونا داشته باشیم؛ چون ویروس محدود نشده و ما حتی نمی‌توانیم تست بگیریم.

بیشتر بخوانید:

رشته‌های ترامپ در بورس پنبه شد

نشست اضطراری در کاخ سفید درباره احتمال ابتلای ترامپ به کرونا

احتمال مرگ بیش از یک میلیون آمریکایی بر اثر کرونا

وزیر کشوراسترالیا پس از دیدار با دختر ترامپ کرونا گرفت +عکس

همچنین کئی پورتر نماینده کنگره گفته است: هزینه تست کرونا در آمریکا، 1331 دلار است. اگر قرار باشد کسی قرنطینه شود، هزینه آن 4 هزار دلار است. این در حالی است که 33 درصد مردم آمریکا به پزشک مراجعه نمی‌کنند چون پول این هزینه را ندارند.

به ادعای مقامات آمریکایی، 69 هزار شهروند این کشور فقط در اثر بیماری آنفلوآنزا جان خود را از دست داده‌اند.

اخیراً شهردار نیویورک به خاطر بحران شیوع کرونا، در این شهر وضعیت اضطراری اعلام کرد که ممکن است تا 6 ماه ادامه پیدا کند. مدیر اداره بهداشت ایالت اوهایو نیز احتمال داد که یکصد هزار نفر در این ایالت، به ویروس کرونا مبتلا شده باشند.

آنتونی فائوچی مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار آمریکا نیز گفت کشندگی ویروس کرونا 10 برابر بیشتر از آنفلوآنزای فصلی است و وضعیت شیوع این بیماری در آمریکا بدتر خواهد شد.

ایلهان عمر نماینده کنگره آمریکا در همین زمینه گفته است: با تعطیلی مدارس آمریکا به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا، 22 میلیون دانش‌آموزی که غذای روزانه‌شان را در مدرسه دریافت می‌کردند، گرسنه خواهند ماند.
در آمریکا 44 میلیون نفر بی‌خانمان که برای هر وعده غذا کوپن می‌گیرند، زندگی می‌کنند.

با این اوصاف به نظر می‌رسد خطرناک‌تر از ویروس کرونا برای مردم آمریکا، شخص ترامپ باشد.
 

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    0 0
    باشه...شما خوب..همه دنیا بد..
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس