123.jpg

جنگنده‌های آمریکایی بامداد روز جمعه پایگاه‌های بسیج مردمی عراق را در استان‌های بابل، کربلا و نجف هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق، پس از حملات چهارشنبه شب به نیروهای ائتلاف موسوم به ضدا داعش در پایگاه نظامی التاجی در حومه شمالی بغداد که به هلاکت دو تن از نظامیان تروریست آمریکایی و یک نیروی بریتانیایی و زخمی شدن ۱۲ تن دیگر منجر شد، رژیم تروریستی آمریکا بامداد روز جمعه حملاتی را علیه مواضع بسیج مردمی عراق انجام داد.

براساس اطلاعات به دست آمده، جنگنده های آمریکایی حدود ساعت ۰۱:۱۰ بامداد به وقت تهران مواضع نیروهای بسیج مردمی عراق را در شمال و شمال غرب استان بابل (جنوب بغداد) به شدت هدف قرار دادند.

به گفته منابع میدانی، در مرحله نخست حملات جنگنده های آمریکایی، بخش درمانی و انبار تجهیزات نظامی پایگاه بسیج مردمی در منطقه «السعیدات» در منطقه «جرف الصخر» ۵ مرتبه هدف قرار گرفت.

حدود ساعت ۰۱:۴۵ نیز جنگنده های آمریکایی به پایگاه بسیج مردمی، هنگ اضطراری (واکنش سریع) و مقر نیروهای کماندوی ۱۹ ارتش در مناطق «المسیب و الاسکندریه» در شمال  استان بابل حمله کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای امدادی، مجروحان حملات هوایی بامداد روز جمعه را در مناطق «السعیدات، المسیب و الاسکندریه» استان بابل به بیمارستان های حله و المسیب انتقال دادند تا به وضعیت آنان رسیدگی شود.

مناطق «السعیدات، المسیب و الاسکندریه» در شمال و شمال غرب و شمال استان بابل واقع شده اند؛ در حملات جنگنده های آمریکایی یکی از مقرهای بسیج مردمی در استان نجف هدف قرار گرفت.

به گفته منابع میدانی، فرودگاه در حال ساخت شهر کربلاء یکی دیگر از مناطقی بود که بامداد روز جمعه توسط جنگنده های آمریکایی هدف قرار گرفت؛ در جریان این حمله یک غیر نظامی عراقی به شهادت رسید.

براساس اطلاعات به دست آمده، در حملات هوایی شب گذشته به پایگاه های بسیج مردمی عراق ۲ جنگنده و یک پهپاد (مدل MQ۹) آمریکایی شرکت داشتند که منجر شهید و زخمی شدن ۱۰ تن از نیروهای مسلح عراق شد.

تاکنون در حملات جنگنده های آمریکایی ۴ تن از نیروهای بسیج مردمی زخمی و ۲ تن از نیروهای پلیس شهید شدند؛ در جریان این حملات یک تن از نیروهای ارتش عراق شهید و ۳ تن دیگر زخمی شدند.

در ساعات گذشته برخی رسانه ها از حمله جنگنده های آمریکایی به استان های «صلاح الدین، بصره، الانبار» و برخی نقاط در مرزهای مشترک عراق و سوریه خبر دادند اما یک منبع میدانی این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، آمریکایی ها در حالی مدعی هستند که حملات بامداد روز جمعه در واکنش به حمله راکتی گروه های مقاومت به پایگاه التاجی صورت گرفته که بسیج مردمی عراق ادعاهای مقامات کاخ سفید را رد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    33 7
    وقتی سردار ما رو زدن و ما چندتا آهن پاره را ترک ندیم معلومه پر رو تر میشن. ما باید تمام پایگاههای آمریکا در عراق را شخم می زدیم یعنی حداقل 50 موشک به آنها می زدیم. لازم بود سفارش ت آمریکا در ع آق را نیز نابود می کردیم.
    • قاره پیما اتمی IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
      10 10
      آرام باش .
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    30 30
    این آمریکا دیگه امریکای دوران اوباما نیست فقط کوتاه بیاد ، ترامپ با هیچ کس شوخی نداره
    • ایزدی IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
      7 4
      این. آمریکا ضعیف تر و فلج تر از گذشته است. فقط کمی همت می خواهد تا شیر مردان عراقی ریشه این تروریست ها را بخشکانند
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
      4 2
      پهباد زدیم،کوتاه اومد!....پایگاهش رو زدیم کوتاه اومد!و... آمریکا برا کسی اینطوری قلدری میکنه که ساکت بشینه
    • ..... IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
      2 3
      خخخخخخ
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
      2 2
      آشغال ها کلکسیونی از مقامات رسمی نظامی عراق مظلوم ،از پلیس گرفته تا ارتشی و بسیج مردمی رو زدن ، خدا لعنتشون کنه ،خدا نابودشون میکنه ،مطمئنا ته خط این شیاطین ظالم رسیده است
    • US ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
      12 1
      از آلبانی وراجی نکن
  • علیرضا IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    26 13
    امریکایی حرامزاده گورت را گم کن!
    • IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
      3 2
      اشتباه مثبت دادم،نھ بخاطر اینکه آمریکا نباید گم بشود بلکه بخاطر استفاده ازلفظ حرام زاده است که نباید برای ھیچ کسی وگروھی استفاده شود.
  • علی خدایی IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    4 3
    تنها راه حل اینکه برادران نیروهای مقاومت سامانه های پدافند ی دفاع هوایی لازمه را داشته باشند هم در عراق هم در سوریه چرا که اگر یگان های پدافند هوایی حداقل در حد و اندازه معمولی هم داشته باشند مسلما این جور وحشیگری های آمریکا و اسرائیل کرکسها کمی هم که شده نخواهد شد درسته به صورت کامل پوشش پدافند ی ایجاد نمی شود ولی حداقل امکان پدافند لازمه را داشته باشند پهپاد ها را بزنند منهدم کنند و هواپیما های جنگی را وقتی آشکار سازی شد که به سوی مواضع نیرو های مقاومت میان در جا پراکنده بشوند از جمع و یا به پناهگاه ها برند
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    10 4
    بچه بودم که خبر فروپاشی کمونیسم و اتحاد جماهیر شوروی سابق در دوره گورباچف مثل بمب خبری همه جا ترکید. دلم میخواد هممون پایان هفتاد سال شرارت اسرائیل و همچنین فروپاشی استعماری آمریکا رو بشنویم و ببینیم.
  • DE ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    10 3
    پایگاه های امریکایی رو باید هر روز زد تا تلفات بدن و خبرش روی افکار عمومی مردم امریکا تاثیر بگذاره . بخصوص در نزدیکی های انتخابات ریاست جمهوری در امریکا بایستی پایگاه های امریکایی کاتیوشا و خمپاره باران بشن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس