کد خبر 105076
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۹

«مریم نشیبا» گوینده برنامه رادیویی شب بخیر کوچولو و «مصطفی رحماندوست» نویسنده و شاعر کودک و نوجوان در نخستین جشنواره «مادران قصه‌گوی شهر تهران» تجلیل شدند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، نخستین جشنواره «مادران قصه‌گوی شهر تهران» شب گذشته با حضور امیر خوراکیان، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مصطفی رحماندوست، نویسنده و شاعر پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان و جمی از اهالی فرهنگ و هنر در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در این مراسم امیر خوراکیان، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از «مریم نشیبا» گوینده رادیو و تلویزیون و «مصطفی رحماندوست» نویسنده و شاعر کودک و نوجوان تجلیل کرد.

* نشیبا: جشنوراه «مادران قصه‌گو» کار بسیار فرهنگی است

در ابتدای این مراسم «مریم نشیبا»، گوینده رادیو و تلویزیون، بیان داشت: برپایی نخستین جشنوراه «مادران قصه‌گوی شهر تهران» کار بسیار فرهنگی و در عین حال قابل توجه است.

وی با بیان اینکه امیدوارم جشنواره‌ «مادران قصه‌گوی شهر تهران» همچنان به صورت مستمر برپا شود، اضافه کرد: زندگی با وجود بچه‌ها طبیعتاً بوی بهار می‌دهد.

 

نشیبا با اشاره به اینکه شعر برنامه رادیویی «شب بخیر کوچولو» را «مصطفی رحماندوست» سروده است، ادامه داد: مادران باید قصه‌های بسیاری را آموخته و به فرزندان خود منتقل کنند چراکه با مطالعه کتاب از سوی آنها، آگاهی‌های لازم به کودکان منتقل خواهد شد.

* شهرداری تهران فرهنگ مطالعه را در میان کودکان بی‌خانمان و خیابانی ترویج دهد 

وی با اشاره به امیر خوراکیان، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیان کرد: برخی از کودکان تهرانی مشغول فعالیت‌های گوناگون در خیابان‌ها هستند که به نوعی به کارهای ناهنجار و ضداخلاق می‌پردازند که معتقدم این سازمان باید به آنها نیز فکر کرده و فرهنگ مطالعه را در آنها نهادینه کند.

* رحماندوست: شهرداری تهران قصه‌گویی را در میان مردم زنده کرد

در ادامه این مراسم «مصطفی رحماندوست»، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان عنوان کرد: قصه‌گویی موجب می‌شود تا بسیاری از استعدادهای ناشنای کودکان، شناخته و رشد پیدا کند. از معاونت فرهنگی هنری شهرداری تهران تشکر می‌کنم نه به خاطر اینکه به بنده هدیه دادند بلکه این سازمان توانست «قصه‌گویی» را در میان مردم و در بین خانواده‌ها زنده کند.

 

رحماندوست ادامه داد: بنده 30 سال است که تلاش می‌کنم تا فرهنگ قصه‌گویی در جامعه ارتقاء و احیاء شود اما هم‌اکنون شهرداری تهران توانست این امر را محقق کند.

* شاه‌محمدلو: خانواده‌ها با مطالعه کتاب و قصه‌گویی در رشد فرزندان مؤثر خواهند بود

در ادامه این مراسم بهرام شاه‌محمدلو، کارگردان و بازیگر بیان داشت: کودکان امروز بسیار تنها هستند اما بچه‌های دیروز کمتر تنهایی را احساس می‌کردند چراکه روابط خانواده بر آنها حاکم بود.

وی اضافه کرد: کودکان و نوجوانان ما برای پر کردن اوقات فراغت خود به بازی با رایانه و پلی‌استیشن می‌پردازند که خانواده‌ها برای رشد فکری و روحی آنها باید برای آنها به قصه‌گویی بپردازند.

* ابهری: گسیختگی و پرخاشگری کودکان به دلیل عدم قصه‌گویی مادران است

حسین ابهری، یکی از بازیگران سریال‌ها و فیلم‌های کودک و نوجوان، عنوان کرد: برخی از کودکان و نوجوانان امروزی دچار گسیختگی و پرخاشگری هستند که این امر به دلیل عدم قصه‌گویی مادران است.

وی اضافه کرد: قصه‌هایی که مادران و مادربزرگ‌ها در گذشته به فرزندان و نوه‌های خود می‌گفتند موجب ایجاد تخیل در کودک می‌شد و این امر نیز به شکوفایی کودک می‌انجامید اما در زندگی کنونی کمتر مادری به فرزندش قصه می‌گوید.

* حکیمی: توجه به ارتقای سطح مطالعه از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

در ادامه این مراسم محمود حکیمی، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان بیان داشت: بنده تاکنون در هیچ یک از آثارم به ستایش هیچ فرد و شخصیتی نپرداخته‌ام اما در این مراسم باید بگویم که امیر خوراکیان، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به بحث مطالعه و کتابخوانی توجه بسیار دارد.

وی اضافه کرد: 12 اردیبهشت امسال از بنده در فرهنگسرای خاتم تقدیر به عمل آمد که بنده همه این توفیقات را مدیون همسرم دانستم یک روز از سوی شهرداری تهران با بنده تماس گرفتند که خوراکیان برای دیدار و تجلیل از همسرم به منزلمان می‌آیندکه این امر نشانگر توجه او به خانواده و اهالی قلم است که در یکی از آثارم نوشته‌ام که باید از این شخصیت تقدیر کرد.

* قناد: جشنواره «مادران قصه‌گوی شهر تهران» یک کار ریشه‌ای بود

در ادامه این مراسم مجید قناد، مجری برنامه‌های کودک و نوجوان، بیان کرد: برپایی نخستین جشنواره «مادران قصه‌گوی شهر تهران» یک کار ریشه‌ای بود چراکه کودکان ایرانی نیازمند این برنامه هستند و همیشه نمی‌توان امر تعلیم و تربیت را از آموزش و پرورش طلب کرد.

 

* برگزیدگان نخستین جشنواره «مادران قصه‌گوی شهر تهران» تجلیل شدند

در پایان این مراسم امیر خوراکیان، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از نفیسه ترکمان، مریم بقایی، طاهره لاکیان، معصومه ایمانی، فاطمه بهرامیان، میترا توکلی، نرگس هاشمی، زینب قنبرپور، بهاره صفدری، سمیه لطفی، افسانه مهرآبادی، هاجرمیرزاده، فاطمه ده‌نمکی، مرضیه روستا، ناهید شرف‌الدین‌زاده، فاطمه صفابخت، سمیه جمالی‌نیا، زهرا کدخدازاده، فرخ‌الزمان الهیاری و نسیم نوروزیان تجلیل کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس