کد خبر 1050477
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
ترامپ و بن سلمان

تحولات اخیر عربستان در دستگیری شاهزادگان سعودی و آغاز جنگ قیمت با روسیه در بازار نفت جهانی که اقتصاد واشنگتن را تحت تاثیر قرار می‌دهد موجب خشم آمریکایی‌ها شده است.

 به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد، به می‌رسد درحال حاضر و پس از اقدام «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در دستگیری عمو و عموزادگانش٬ این بار واشنگتن بر خلاف جریان موج بازداشتها در عربستان در سال 2017 که با تایید وموافقت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا همراه بود٬ حمایتی از ولیعهد سعودی نمی‌کند.

«مجتهد» کاربر معروف سعودی با افشای برخی جزئیات مربوط به حوادث اخیر در عربستان تصریح کرد که دستگیری شاهزادگان سعودی سبب خشم وزارت خارجه و اطلاعات مرکزی و شورای امنیت ملی آمریکا شده و طی تماسی با بن‌سلمان وی راتحت فشار گذاشته‌اند تا در نهایت آرامش٬ شاهزادگان دستگیر شده را آزاد کند.

بیشتر بخوانید:

مجتهد همچنین اضافه کرد که پس از رفتار گستاخانه بن‌سلمان در برابر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و افزایش تولید نفت٬ ترامپ بسیار عصبانی شده و این اقدام را دلیل سقوط بورس نیویورک می‌داند. بنابراین فشار واشنگتن بر بن‌سلمان بیشتر شده و سفیر آمریکا اصرار داشت تا با شاهزاده احمد بن عبدالعزیز که در بازداشت است صحبت کرده و به او اطمینان خاطر دهد.

کاربر معروف سعودی همچنین افشا کرد که محمد بن سلمان نمی‌تواند مانع صحبت آمریکایی‌ها با احمد شود؛ اما با این وجود تا این لحظه آزاد کردن وی را نمی‌پذیرد؛ چرا که می‌داند آزادی شاهزاده احمد با حمایت آمریکا به معنای ایجاد یک فرصت بزرگ برای او در به قدرت رسیدن است. علت امر آن است که موضع احمد از ولیعهد کنونی سعودی قوی‌تر بوده و همچنین بعد از این اهانتی که با بازداشتش به او شده٬ انگیزه زیادی برای انتقام خواهد داشت.

در این شرایط بن‌سلمان همچنان معتقد است که می‌تواند ترامپ را برای مخالفت با نهادهای آمریکایی در رابطه با این موضوع قانع کند؛ اما رئیس جمهور آمریکا از اقدام ولیعهد سعودی به جنگ قیمت با روسیه در بازار نفت نگران بوده و احساس می‌کند ممکن است این امر به ضرر شخص او تمام شود٬ به ویژه اینکه انتخابات آینده ریاست‌جمهوری آمریکا تحت تاثیر شرایط اقتصادی و مهم‌تر از همه بورس نیویورک خواهد بود که رفتارهای اخیر بن‌سلمان تاثیر منفی بر آن دارد.

مجتهد همچنین خاطرنشان کرد که طبق پیش‌بینی‌های نزدیکان بن‌سلمان٬ او تحت تاثیر فشار آمریکا قرار گرفته و بازداشت‌شدگان را آزاد می‌کند؛ اما احتمال مقاومت در برابر این فشار بسیار زیاد است٬ به ویژه اینکه ولیعهد عربستان اکنون خود را در میان یک نبرد می‌بیند و همچنان معتقد است که می‌تواند با تهدید ترامپ به افشای داستان رشوه یک میلیاردی که بن‌سلمان به وی داده بود٬ از رئیس جمهور آمریکا باج‌خواهی کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    1 1
    آمریکا روبه افول.!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس