کد خبر 1050303
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
آرم سپاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با مشارکت هزار و ۵۰۰ بهورز، سفیر و مراقب سلامت و با همکاری گسترده سپاه و بسیج در سراسر گیلان اجرا می‌شود.

به گزارش مشرق، ارسلان سالاری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه سپاه قدس گیلان با تمام امکانات و بدون هیچ چشمداشتی از روز نخست بروز بحران کرونا در صحنه حاضر بوده و به مردم خدمات داده است اظهار داشت: طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با مشارکت هزار و 500 بهورز و مراقب سلامت در گیلان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید:

افزایش ظرفیت تولید ماسک در استان تهران به کمک سپاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از روز پنج‌شنبه هفته گذشته طرح ملی مبارزه با کرونا در سطح وزارت بهداشت و درمان آغاز شده است عنوان کرد: تقویت قرارگاه مبارزه با بیماری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا در سراسر استان گیلان مورد تأکید قرار گرفت.

سالاری از تجهیز و راه‌اندازی 16 مرکز در شهرستان‌های گیلان و 4 مرکز در سطح شهر رشت برای ارائه خدمات درمانی به مردم و بیماران خبر داد و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و پذیرش و انجام مراحل درمانی و مراقبت از بیمارانی که دچار ناراحتی‌های تنفسی هستند در دستور کار قرار گرفت.

وی جذب 20 میلیارد تومان بودجه برای بیمارستان تالش با کمک استاندار گیلان و مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: تجهیزات بیمارستان تالش و لنگرود کم‌وبیش خریداری شده‌اند بنابراین در اسرع وقت و پس از تکمیل امکانات مورد نیاز، این دو مرکز درمانی برای پذیرش بیماران آمادگی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه شدن 400 تخت بیمارستانی در تالش و لنگرود را در شرایط فعلی اتفاقی بسیار بموقع و خوش‌یمن جهت رسیدگی به بیماران دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه تمام مردم در سطح روستاها و شهرها دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در گیلان اجرایی می‌شود.

سالاری ضمن قدردانی از هماهنگی‌های خوب فرماندهی سپاه قدس گیلان با فرماندهان سپاه شهرستان‌های استان و پای کار بودن نیروهای بسیجی برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی اظهار داشت: در همین‌جا لازم می‌دانم از تلاش‌های بدون چشمداشت و خالصانه سپاه قدس گیلان تشکر کنم که تا به امروز در هیچ وقت و زمانی ما را تنها نگذاشتند.

وی با بیان اینکه مردم برای شرکت در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا باید وارد سامانه سلامت شوند و اطلاعات خود را وارد کنند عنوان کرد: اگر فرد دارای علایم شبیه آنفلوآنزا باشد نکات مراقبتی و پیشگیری را از طریق بهورزان به وی آموزش می‌دهیم و اگر دارای علایم کرونا باشد نیز به نزدیک‌ترین مرکز درمانی ارجاع داده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه پس از ثبت اطلاعات فرد در سامانه، پیامکی برای یکی از بهورزان ارسال شده و وی با فرد مذکور جهت گرفتن شرح حال تماس برقرار می‌کند عنوان کرد: اگر فرد دارای علایم مشکوک به کرونا باشد بهورز به وی تأکید می‌کند که برای مراجعه به مرکز درمانی حتماً از ماسک و دستکش استفاده کند.

سالاری با بیان اینکه قبل از ورود ویروس کرونا به گیلان، زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان از بسیاری از استان‌های کشور عقب‌تر بوده است تصریح کرد: گیلان هم از حیث تجهیزات بیمارستانی و هم سازه‌های مورد نیاز در این بخش دچار یک فقر بسیار زیاد است که البته از سال‌های گذشته نصیب استان شده است و مربوط به امروز و دیروز نیست.

وی متولی تهیه و توزیع لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده در سراسر کشور را طبق آخرین تصمیمات اتخاذشده وزارت صمت و کلیه سازمان‌های تابعه آن در استان‌ها اعلام کرد و گفت: با کمک تمامی بخش‌های مرتبط، تا به امروز 70 هزار ماسک n95 و بیش از یک میلیون ماسک سه‌لایه در سطح استان گیلان توزیع شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس