کد خبر 1050181
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
عکس/ بخش بیماران کرونایی در بیمارستان کوثر سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام اینکه از مجحموع افراد مبتلا تاکنون ۱۵ نفر بهبود یافته و دوره نقاهت خود را در منزل طی می‌کنند، گفت: ۱۸ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

به گزارش مشرق، محمد دهقانی امشب در تشریح آخرین وضعیت مبتلایان کرونا ویروس در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: در مجموع از ۱۹۳ نمونه ارسال شده مشکوک به کرونا، ۱۵۶ مورد منفی و ۳۷ مورد مثبت بوده است.

بیشتر بخوانید:

نامه نمایندگان گیلان: وضعیت اضطراری است

هفت اصل در مواجهه با کرونا

وی به تشریح افراد مبتلا به تفکیک شهرستان‌های استان پرداخت و بیان داشت: از محموع افراد مبتلا به کرونا، ۹ نفر در قاین، ۱۹ نفر در بیرجند، چهار نفر در زیرکوه، سه نفر در فردوس، یک نفر در طبس و یک نفر در سرایان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام اینکه از مجحموع افراد مبتلا تاکنون ۱۵ نفر بهبود یافته و دوره نقاهت خود را در منزل طی می‌کنند، تبیین کرد: همچنین ۱۸ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و دوره درمان را طی می‌کنند.

دهقانی از فوت چهار بیمار مبتلا به کرونا ویروس در استان خراسان‌جنوبی خبر داد و عنوان کرد: سه نفر در رنج سنی ۵۵، ۷۴ و ۹۱ سال در شهرستان بیرجند و یک فرد ۷۸ ساله در شهرستان طبس فوت کرده‌اند.

وی همچنین در خصوص نحوه انتشار ویروس کرونا در استان خراسان‌جنوبی، مطرح کرد: منشأ انتشار این ویروس در استان در دست بررسی است و تلاش می‌کنیم هر چه زودتر به منشأ آلودگی پی ببریم و به‌محض اینکه مشخص شد به اطلاع مردم خواهیم رساند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به نحه انجام آزمایش از بیماران مشکوک به کرونا، اعلام کرد: نحوه انجام آزمایشات به روش نمونه‌برداری از ترشحات داخل بینی و حلق بیماران می‌باشد زیرا کانون اصلی تجمع این ویروس در این نقاط است.

دهقانی به سرنوشت اقلام بهداشتی کشف شده در سطح استان اشاره و عنوان کرد: در خصوص این اقلام بهداشتی تصمیم‌گیری شده و مقرر گردید این اقلام در اختیار مراکز بهداشتی و درمانی با اولویت بیمارستان‌ها و اورژانس‌های پیش بیمارستانی قرار گیرد ضمن اینکه پیش‌بینی‌های آینده را نیز باید کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی خواهیم توانست چرخه این ویروس منحوس را بشکنیم که مردم همیاری و همکاری کنند و از تجمع‌های غیرضرور پرهیز و در خانه بمانند، در غیر این صورت توفیقی در شکست این ویروس به‌دست نخواهیم آورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس