کد خبر 1050051
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
علی نژاد

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر فیفا شرایط فعلی اساسنامه فدراسیون فوتبال را نپذیرد ناچاریم با ایجاد تغییرات در آن انتخابات را به تعویق بیندازیم.

به گزارش مشرق، مهدی علی‌نژاد پس از مجمع انتخاباتی دوومیدانی در جمع خبرنگاران گفت: تقریباً چهار ماهی بود که فدراسیون دوومیدانی با سرپرست اداره می‌شد. زمینه‌های لازم برای برگزاری انتخابات از ابتدای سرپرستی آقای عرب صورت گرفته بود و ثبت نام‌ها انجام شده بود و نهایتاً زمان مجمع را از قبل تعیین کرده بودیم.

وی افزود: ما با بحث شیوع کرونا در کشور مواجه شدیم و دو کار می‌توانستیم انجام دهیم یکی اینکه انتخابات را برگزار نکنیم این داستان معلوم نبود تا چه زمانی ادامه پیدا کند و مشخص نبود زمان بعدی انتخابات چه تاریخی باشد.

وی افزود: با عنایت به اینکه ۷ اردیبهشت ماه مبارک رمضان هم آغاز می‌شد و نمی‌توانستیم هیأت‌ها را به تهران بیاوریم و این موضوع تا اواسط خرداد پیش می‌رفت و در آستانه انتخابات منطقی نبود که تغییر مدیریت در فاصله یک و نیم ماه مانده به المپیک صورت گیرد در نتیجه باید سرپرستی تا شهریور و مهر ادامه پیدا می‌کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: به نظر من این ویروس بلاتکلیفی در یک فدراسیون بسیار خطرناک‌تر از کرونا بود. در فضایی به این بزرگی و با تمهیدات جدی این مجمع را برگزار کردیم و همه افراد تب سنجی شدند و به همه ماسک و دستکش داده شد و با خودکار تک نفره رأی دادند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط خاص و بیماری یکی از رؤسای هیأت‌ها پذیرفتیم ایشان رأی خود را به صورت غیابی بدهد و منع قانونی هم ندارد. این از اختیارات رئیس مجمع و در گذشته هم رخ داده است.

بیشتر بخوانید:

از فیفا خواهش کردیم انتخابات برگزار شود

علی‌نژاد در خصوص اعتراضات کیهانی عنوان کرد: ایشان نظرات خودشان را دارند و اختیار مجمع با من بود. همه چیز طبق آئین نامه برگزار شد و کیهانی یا هر کاندیدای دیگر اگر اعتراضی دارند می‌توانند به مراجع نظارتی مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: کیهانی در دبیرخانه مجامع حضور ندارد که بداند نماینده استان‌ها چطور معرفی شده اند. نظر مجمع بسیار روشن و شفاف ارائه شد و واقعاً خوب است که به نظر مجمع احترام گذاشته شود.

علی‌نژاد در خصوص شرکت برخی افراد از حوزه ورزش قهرمانی در مجمع انتخاباتی دوومیدانی گفت: من قبلاً هم گفته ام وزارت ورزش و جوانان هیچ کاندیدایی در مجامع انتخابات دوومیدانی نداشت. ثبت نام‌ها قبل از حضور من بوده است و من خودم هم خیلی موافق این کار نیستم. ان شاالله از این به بعد اجازه نمی‌دهیم از حوزه ورزش قهرمانی کسی کاندیدای انتخابات فدراسیون‌ها شود ولی از سایر بخش‌های وزارت ورزش و جوانان بدون مشکل و منع است. هرچند که شرکت افراد از حوزه ورزش قهرمانی هم منع قانونی ندارد ولی از این جهت که با فدراسیون‌ها مرتبط است جلوی این کار را می‌گیریم مگر اینکه از حوزه ما خارج شود.

وی در خصوص فدراسیون فوتبال گفت: موضوع اساسنامه و ایرادی که فیفا گرفته این بوده که در مرداد ماه سال جاری سه نفر از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون آمده اند و ایرادهایی به اساسنامه گرفته اند و گفته اند باید با تغییرات اساسنامه فیفا تطبیق داده شود. علیرغم چهاربار یادآوری به دلایل مختلف فدراسیون فوتبال این کار را انجام نداده است.

وی افزود: ما با نامه‌ای از فیفا مواجه شدیم که به این موارد اشاره کرده بود و گفته بود باید اساسنامه اصلاح و سپس انتخابات برگزار شود. فدراسیون فوتبال ایران پاسخی داد و آنها مجدداً تاکید کردند که همان نظر قبلی را دارند.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: می‌گویند اساسنامه سال ۹۰ ایراداتی دارد و نمی‌توانید طبق اساسنامه سال ۹۰ عمل کنید. آن چیزی که به دولت فرستاده شده است همان اساسنامه سال ۹۰ است همان چیزی که فیفا به آن ایراد گرفته است و برگزاری انتخابات را هم نپذیرفته است. وزارت ورزش و جوانان این موضوع را که اساسنامه فدراسیونی مغایر با قوانین بین المللی باشد نمی‌پذیرد و ما هم معتقدیم که باید خودمان را با قواعد بین المللی تطبیق بدهیم.

وی افزود: معمولاً این موضوع قابل گفتگو است ولی فکر می‌کنم اگر فیفا این موضوع را نپذیرد باید اساسنامه اصلاح شود و بعد از اصلاح اساسنامه انتخابات را داشته باشیم و خیلی هم طول نمی‌کشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات در تاریخ گفته شده برگزار نمی‌شود گفت: نمی‌توانم این را بگویم باید صبر کنیم و شاید ظرف یکی دو روز آینده تحولاتی رخ دهد و ممکن است با نامه و یا گفتگویی این داستان تغییر کند اما اگر فیفا این اساسنامه را نپذیرد عقل حکم می‌کند ما هم بپذیریم و بعد از تأیید فیفا انتخابات برگزار شود.

علی نژاد در خصوص جریمه سرخابی‌ها و هزینه‌های گزاف به ورزش کشور گفت: خیلی از موضوعات توسط وزارت ورزش و جوانان و سایر نهادها انجام شده و تذکراتی هم داده شده است اما لزوماً اینکه در یک قرارداد جریمه شده ایم به معنای این نیست که تخلفی در قرارداد ایجاد شده است. طرفین تعهداتی داشته اند که ممکن است به خاطر شرایط تحریم و یا مشکلات مالی، ممکن است باشگاه‌ها نتوانسته باشند پول پرداخت کنند و افراد حالا درخواست پول خود را داشته اند.

وی بیان کرد: البته برخی هم به خاطر عدم پرداخت تعهدها زودتر کشور را ترک کرده اند و پول اضافه‌تری باید به آنها پرداخت شود. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که ما هم دو ماه پیش نامه‌ای به باشگاه‌ها نوشتیم که از این به بعد قراردادهایی که می‌خواهند ببندند حتماً باید تاییدیه وزارت ورزش و جوانان را داشته باشد تا قراردادها اشکالی نداشته باشد و تبعات قانونی در آینده ایجاد نکند.

وی افزود: مراحل خصوصی سازی سرخابی‌ها نیز در حال پیگیری است و مجامع دو باشگاه سرخابی هم برگزار شده است و باشگاه‌ها و سازمان خصوصی هم همراهی می‌کنند و امیدواریم هرچه سریع‌تر این دو باشگاه خصوصی شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس