کد خبر 1049941
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
هیئت‌های مجازی تسکین‌بخش محبّان اهل‌بیت (ع)

برگزاری هیئت‌های مجازی، فرصتی را به وجود می‌آورد تا هیئت‌های مذهبی، فعالیت‌های جدیدی را در بستر رسانه‌ تجربه کنند.

به گزارش مشرق، این روزها که شیوع ویروس کرونا همه را خانه‌نشین کرده است، برخی هیئت‌های مذهبی با برنامه‌های زنده اینستاگرامی تلاش می‌کنند تا مخاطبانشان را از حضور در هیئت بهره‌مند کنند.

هیئت‌ رایة‌العباس و مکتب‌الزهرا(س) برای شب ولادت حضرت علی (ع) برنامه زنده اینستاگرامی راه‌انداختند. این پوستر مراسم جشن میلاد امام علی(ع) با مداحی محمود کریمی است. جشنی که هرسال با شرکت جمعیتی زیاد برگزار می‌شد، اما امسال به‌صورت "مجازی" و در حسینیه‌های "خانگی" برگزار شد.

هیئت , مداحی ,

محمود کریمی و محمدرضا طاهری از جمله مداحانی بودند که شب گذشته، بدون مستمع در مقابل دوربین‌ها قرار گرفتند و با همان گرما و حرارتی که در جمع هزاران نفری هیئت می‌خوانند به اجرای برنامه پرداختند. سیدرضا نریمانی هم در استان اصفهان در فضایی که روضه‌های خانگی را تداعی می‌کند، یکی دیگر از مداحانی بود که با اجرای زنده از طریق صفحه اینستاگرامی خود تلاش کرد ساعات متفاوتی را برای دنبال‌کنندگانش رقم بزند.

حنیف طاهری هم با اجرای زنده شنبه‌شب خود به قافله اینستاگرامی‌ها پیوست. شاید این اقدام هیئت‌ها که برای اولین‌بار اجرا شده است، مخاطب زیادی را به دنبال نداشته است اما احتمال می‌رود که در شب‌های آینده و مراسم‌های دیگر همچون مراسم سالروز وفات حضرت زینب(س)، میزان حضور مخاطبان در لایوهای اینستاگرام بیشتر شود.

اغلب مداحان در ابتدای این لایوها، سعی کردند با درخواست از مردم برای ماندن در خانه، آنان را مجاب کنند که با پرهیز از کارهای غیرضروری به کنترل شیوع بیماری کرونا کمک کنند. لایو اینستاگرام هیئت‌ها البته فقط برای نمایش اجرای مداحان نبود، بلکه برخی منبری‌ها و وعاظ نیز در برنامه زنده تلاش کردند تا از فضای مجازی برای انتقال پیام های معارفی استفاده کنند.

در فضای ملتهب این روزها، حسینیه‌های خانگی امر مبارکی است و می‌تواند برای بخشی از جامعه و خانواده‌های مذهبی تسکین‌بخش باشد. این تنوع برای دنبال‌کنندگان صفحات اینستاگرامی، فرصتی را به وجود می‌آورد تا هیئت‌های مذهبی، فعالیت‌های جدیدی را در بستر رسانه‌ای خود تجربه کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    0 5
    خیلی خوب است اما ای کاش فقط محدود به اینستاگرام نمی شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس