امریکا/کرونا

نتایج یک بررسی علمی نشان می دهد منبع بیشتر اخبار به اشتراک گذاشته شده در مورد ویروس کرونا سایت های خبری دروغ پراکن و جعلی است.

به گزارش مشرق به نقل از زددی نت، تبدیل شدن سایت های زرد و دروغ پراکن به منبع اصلی انتشار و توزیع اخبار مربوط به کرونا موجب نگرانی های گسترده شده است. زیرا این سایت ها با اخبار دروغین و نگران کننده به ترس و وحشت عمومی در مورد کرونا دامن می زنند و مقابله صحیح و اصولی با این ویروس را دشوار می سازند.

این اخبار جعلی به طور گسترده در شبکه های اجتماعی پرطرفدار نیز به اشتراک گذارده می شوند و جایگزین اخبار صحیح و واقعی در مورد کرونا می شوند.

موسسه نیوزگارد که در زمینه شفافیت و اعتبار اخبار سایت های خبری تحقیق می کند، در این مورد تصریح کرده که مطالب و اخبار منتشر شده توسط مرکز کنترل بیماری ها و سازمان بهداشت جهانی توسط کاربران شبکه های اجتماعی نادیده گرفته می شوند.

نیوزگارد برای مقابله با این مشکل یک مرکز ردگیری اخبار دروغین کرونا را تاسیس کرده است. تعداد کل سایت های دروغ پراکن در مورد کرونا در آمریکا و اروپا بالغ بر ۱۰۶ وب سایت برآورد شده اند. از این سایت ها ۵۴ سایت زیر مجموعه naturalnews.com  هستند که از سال ۲۰۰۳ تا به حال اخبار دروغینی را منتشر می کند. دهها سایت فرانسوی و آلمانی هم در مورد کرونا اخبار دروغین منتشر می کنند.

در شرایطی که طی ۹۰ روز اخیر مطالب و سایت های سازمان بهداشت جهانی و مرکز کنترل بیماری ها تنها ۳۶۴ هزار و ۴۸۳ بار در شبکه های اجتماعی مشهور بازنشر شده اند، به اشتراک گذاری مطالب غلط سایت های آمریکایی دروغ پراکن در شبکه های اجتماعی از ۵۲میلیون و ۵۳ هزار و ۵۴۲ بار فراتر رفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس