کد خبر 104980
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱

پس از انتشار اخباري مبني بر سفر ولي‌عهد عربستان سعودي به آمريکا براي انجام معاينات پزشکي، يک فعال عربستاني از سکته مغزي ولي‌عهد 80 ساله آل سعود خبر داد.

به گزارش گروه بين الملل مشرق، يک نويسنده سعودي تاکيد کرد، "نايف بن عبدالعزيز"، ولي‌عهد عربستان سعودي به دنبال ابتلا به عارضه سکته مغزي به آمريکا سفر کرده است.

اين نويسنده سعودي که نخواست نامش فاش شود، بيان اينکه نايف نيز بسان برادرش "سلطان بن عبد العزيز" مجبور است، مدتي را در بيمارستان بستري شود، پيش‌بيني کرد نايف نيز ظرف چند هفته يا ماه آينده به سان برادرش فوت شود.

اين منبع سعودي تأکيد کرد: با توجه به اينکه هنوز مدت کوتاهي از مرگ سلطان، ولي‌عهد سابق نگذشته و همچنين مشخص نبودن گزينه احتمالي بعدي براي ولي‌عهدي و مسن بودن اعضاي اصلي خاندان حاکم؛ جنگ قدرت در خاندان آل‌سعود براي کسب منصب ولي‌عهدي و حتي پادشاهي در عربستان سعودي به تشديد مي‌شود.

چند روز پيش اخباري مبني بر ترک کشور عربستان توسط نايف و سفر به اسپانيا منتشر شد که بعد مشخص شد دليل قهر نايف و ترک کشور برسر برخي انتصاب‌ها در پست‌هاي دولتي بوده که مورد خوشايند برخي از اعضاي خاندان آل‌سعود قرار نگرفت و درگيري‌ لفطي آنها با ولي‌عهد را به دنبال داشته است.

سلطان بن عبدالعزيز، ولي‌عهد سابق عربستان، اکتبر گذشته در اثر ابتلا به سرطان در يکي از بيمارستان‌هاي شهر نيويورک در آمريکا درگذشت و اين خبر تا چندين روز از رسانه‌ها دور نگه داشته شد.

تلويزيون رسمي عربستان روز گذشته با اشاره به معاينات ولي‌عهد سعودي در آمريکا، هيچ سخني از به جزئيات اين معاينات به ميان نياورد و تنها به بيان اينکه نايف در وضعيت جسماني طبيعي و عادي به سرمي‌برد، کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس