کد خبر 1049753
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
۲۰۰۰   قرنطینه

همه مراکز عمومی در استان «بیت لحم» در کرانه باختری تعطیل شده و ۲ هزار مورد مشکوک به قرنطینه خانگی فرستاده شدند.

به گزارش مشرق، وزارت آموزش و پروش در نوار غزه عصر امروز اعلام کرد که مدارس و مهدهای کودک در این منطقه نیز به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند.

این وزارتخانه اعلام کرد که در صورتی که اتفاق غیرمعمولی رخ ندهد شنبه هفته آینده چهاردهم مارس ۲۰۲۰ مدارس باز خواهند بود.

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در نوار غزه هم اعلام کرد که در اقدامی پیشگیرانه مدارس وابسته به این آژانس را تا آخر هفته تعطیل شدند.

آنروا گفت که روز پنجشنبه با بررسی اوضاع درباره ازسرگیری فعالیت‌های آموزشی در این مدارس یا ادامه تعطیلی آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

امروز  یکشنبه وزارت اوقاف فلسطین هم تصمیم به بستن کلیه مساجد، کلیساها، صومعه‌ها و سالن‌های عمومی در استان بیت لحم در جنوب کرانه باختری گرفت.

وزارت بهداشت فلسطین پنجشنبه گذشته با شناسایی اولین مورد کرونا در یکی از کارکنان هتلی در کرانه باختری٬ وضعیت فوق العاده اعلام کرد. مقامات فلسطینی می‌گویند که اقامت گروهی از گردشگران یونانی ناقل ویروس کرونا در هتل عامل انتشار ویروس بوده است.

وزارتخانه اوقاف فلسطین گفت: «با توجه به اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از شیوع ویروس کورنا در استان بیت لحم و با توجه به افزایش تعداد افراد مشکوک مبتلا به کرونا به ۲۰۰۰ مورد که در قرنطینه خانگی هستند، استانداری بیت لحم  تصمیم به بستن کلیه مساجد، کلیساها، صومعه‌ها، اماکن باستانی، پارک‌ها، سالن‌های عمومی، تالارهای عروسی و مجالس گردهمایی در سراسر استان گرفت.»

«حسما ابوالرب» معاون وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین هم قبلا از بسته شدن همه مساجد در استان بیت لحم خبر داده بود.

خیابان‌های شهر بیت لحم در جنوب کرانه باختری این روزها خالی از خودرو و رهگذران است. کرکره‌ قریب به اتفاق مغازه‌ها هم پایین کشیده شده و تعطیلند.

مقامات محلی ورود و خروج در این شهر را ممنوع کرده‌اند دولت تشکیلات خودگردان روز شنبه از افزایش شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در بیت لحم در کرانه باختری به ۱۹ نفر خبر داد.

«محمد اشتیه» نخست وزیر فلسطین روز جمعه اعلام کرده بودکه شهر بیت لحم را بسته و ورود و خروج از شهر جز در موارداستثنایی ممنوع است. کلیه رزورهای هتل‌های فلسطین برای تورهای گردشگری هم لغو شده است.

دولت هم به دستگاه امنیتی دستور داده با موارد مشکوک قرنطینه خانگی که با خروج از قرنطینه سلامت دیگر شهروندان را هم تهدید می‌کنند برخورد کرده و آنها را بازداشت و در قرنطینه نگاه دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس