کد خبر 1049136
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
انتخابی جام جهانی 2022

عصر امروز جلسه نمایندگان سه فدراسیون عراق، ایران و قطر در دوحه برگزار شد و این سه با تعویق مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ موافقت کردند.

به گزارش مشرق، قرنطینه‌ دو‌ هفته‌ای توسط قطر به محض ورود به این کشور سبب شد تا هیچ یک از مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نتوانند در جلسه مهم با کنفدراسیون فوتبال آسیا شرکت کنند. اما تصاویر منتشر شده توسط سایت‌هایی عراقی نشان می‌دهد که پژمان منتظری و مهرداد مسعودی به نمایندگی از ایران در این جلسه حضور داشته است. هم‌چنین سهیل مهدی نیز توسط ویدئو کنفرانس از جزییات جلسه خبردار شده است.

پژمان منتظری که در حال حاضر عضو تیم الخریطیات قطر است و در دسته اول فوتبال این کشور بازی می‌کند، به واسطه زندگی در دوحه به نمایندگی از فدراسیون فوتبال در جلسه سرنوشت‌ساز نمایندگان ایران، قطر و عراق با کنفدراسیون فوتبال آسیا شرکت کرد تا در مورد تعویق مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ به دلیل شیوع ویروس کرونا تصمیم گیری کنند. مهرداد مسعودی عضو کمیته اجرایی فیفا برای جام جهانی قطر است.

نمایندگان حاضر در این جلسه با پیشنهاد فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تعویق بازی های انتخابی به خاطر شیوع ویروس کرونا موافق کردند. همچنین بازی دوستانه تیم ملی عراق با اردن به میزبانی دوحه نیز لغو شد. هنوز تاریخ قطعی برای مسابقات معوقه اعلام نشده اما طبق پیش بینی موجود این مسابقات در شهریور ماه برگزار می‌شود. مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیز تا اطلاع ثانوی لغو شد و تاریخ جدید برگزاری توسط AFC اعلام می‌شود. ایران چهار بازی خود را به ترتیب برابر هنگ کنگ، کامبوج، بحرین و عراق انجام خواهد داد.

فیفا روز گذشته بعد از جلسه با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد تعویق بازی ها را داده بود. اکنون جلسه نمایندگان عربستان، امارات و ازبکستان باقی مانده تا AFC  تصمیم نهایی درباره این مسابقات اعلام شود. این جلسه قرار است یکشنبه به میزبانی دبی برگزار شود.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس