کد خبر 1048757
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
طالبان

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر وجود اسناد محرمانه با این کشور را تکذیب و تاکید کرد هیچگونه سند مخفیانه‌ای میان آمریکا و طالبان وجود ندارد.

به گزارش مشرق، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر تاکید کرد که هیچگونه اسناد مخفی میان آمریکا و این گروه وجود ندارد.

شاهین در حساب توئیتری خود نوشت: توافقنامه‌ای که میان آمریکا و طالبان به امضا رسیده، تمام رسانه‌ها آن را منتشر کرده‌اند و جز این دیگر هیچ سندی بین ما وجود ندارد.

‏وی گفت: «میان ما و آمریکا هیچگونه اسناد مخفی وجود ندارد. اولی توافقنامه است که در مطبوعات آمده و دیگری تشریح توافقنامه است که هر بند توافقنامه را تشریح می‌کند و مکانیسم اجرا یا ضمایم خوانده می‌شود. علاوه بر آن دیگر هیچ سندی وجود ندارد.»

این واکنش شاهین پس از آن صورت می‌گیرد که چند روز پیش شماری از رسانه‌های خارجی از وجود اسناد مخفی بین طالبان و ایالات متحده خبر داده بودند.

براساس این گزارش‌ها دو ماده در توافقنامه طالبان و ایالات متحده آمریکا وجود دارد که فقط توسط اعضای کنگره و افراد خاص خوانده می‌شوند.

از سوی دیگر، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز یکشنبه اول مارس در مصاحبه با شبکه «CBS» گفت که توافقنامه صلح با طالبان دو سند اجرایی نظامی نیز دارد.

پامپئو تاکید کرد، این دو سند نظامی محرمانه هستند و برای مصئونیت سربازان آمریکایی مهم است و این دو سند نظامی به اعضای کنگره آمریکا داده خواهند شد.

وی همچنین افزود که امضای توافقنامه صلح با طالبان شفاف است و هیچ معامله‌ای خارج از این توافقنامه صورت نگرفته است.

توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان در تاریخ  ۲۹ فوریه ۲۰۲۰ در دوحه قطر امضا شد و نمایندگان ۳۰ کشور و سازمان‌های جهانی در آن شرکت کرده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس