پرچم نمایه هند

سرکنسول ایران در بمبئی گفت: تاکنون مقامات هندی مجوز لازم به منظور انتقال مسافران ایرانی را صادر نکرده‌ و با پیشنهاد اعزام یک یا چند هواپیمای بدون مسافر موافقت نکرده‌اند.

به گزارش مشرق، به دنبال تصمیم ناگهانی و بدون اعلام قبلی دولت هند مبنی بر اعمال محدودیت و لغو همه پروازهای ایران ایر (به مقصد بمبئی) و ماهان به مقصد دهلی از روز چهارشنبه هفتم اسفند ۱۳۹۸ جمع زیادی از مسافران ایرانی و هندی که بر اساس برنامه قبلی قصد تردد بین دو کشور را داشتند، با مشکلات عدیده و غیر منتظره‌ای مواجه شدند.

پیرو اقدامات اولیه به عمل آمده از سوی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و دفتر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در بمبئی برای حل مقطعی مشکلات پیش آمده، «ابوالفضل علیخانی» سرکنسول ایران در بمبئی (مومبای) به همراه اشرفیان رئیس دفتر ایران ایر در بمبئی دیروز دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ در محل اسکان موقت مسافران ایرانی حاضر و با آنها دیدار و گفتگو کردند.

علیخانی ضمن ابراز گلایه مسئولان ایرانی از مقامات ذیربط هندی در خصوص عدم اطلاع رسانی مناسب قبل از لغو پروازها و همچنین عدم موافقت هند با برقراری حداقل چند پرواز جهت انتقال مسافران به اقدامات دیپلماتیک صورت گرفته در این خصوص اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه تاکنون مقامات هندی مجوز لازم به منظور انتقال مسافران ایرانی را صادر نکرده‌ و با پیشنهاد ایران ایر مبنی بر اعزام یک یا چند هواپیمای بدون مسافر و بازگرداندن ایرانیان جامانده در هند موافقت نکرده‌اند.
وی از شرایط تحمیلی و مشکلات پیش آمده برای هموطنان ابراز تأسف کرد و ضمن همدردی، ابراز امیدواری کرد ظرف روزهای آتی موافقت طرف هندی به خصوص اینکه سفیر هند در تهران به منظور رایزنی در این خصوص به وزارت خارجه ایران دعوت شده، اخذ شود.

به گزارش فارس، مسافران ایرانی نیز در این دیدار به بیان مشکلات پیش آمده پرداختند.

اشرفیان رئیس دفتر ایران ایر نیز در اظهاراتی عنوان کرد که تعیین تاریخ قطعی امری خارج از اراده طرف ایرانی است و البته هما در حد امکانات سعی در حل مشکلات پیش آمده داشته و آمادگی دارد به محض موافقت طرف هندی هواپیمای اختصاصی به منظور مراجعت مسافران جامانده از پروازها که روز به روز بر تعداد آنها افزود می‌شود، به بمبئی اعزام کند.
در پایان سرکنسول از حاضران درخواست کرد تا یکی از مسافرین را به عنوان نماینده و رابط با سرکنسولگری انتخاب و معرفی کنند که این امر انجام شد و قرار شد نتیجه پیگیری‌های بعدی از طریق گروه واتس آپ که بین سرکنسول و کلیه مسافران ایجاد شده است اطلاع رسانی شود.

گفتنی است اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه با اشاره به تشکیل ستاد شبانه روزی ارتباطات کنسولی در محل وزارت خارجه در پی شیوع ویروس کرونا اعلام کرده که به منظور ساماندهی و تسریع در روند خدمت رسانی و پاسخگویی به هموطنانی که با توجه به توقف برخی پروازها از مبدا و به مقصد ایران از سوی تعدادی از کشورها در ارتباط با ویروس کرونا، با مشکلاتی مواجه شده‌اند، ستاد شبانه روزی ارتباطات کنسولی در محل وزارت امور خارجه تشکیل شده و آماده پاسخگویی به سوالات هم میهنان ارجمند است.

براساس این اطلاعیه هموطنان ایرانی می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۶۱۱۵۳۰۰۹ تماس گرفته و از آخرین تحولات و اقدامات انجام شده ‌در این خصوص آگاه شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرج IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    4 0
    لعنت برهند
  • IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    2 0
    این است دیپلوالتماسی دولت و وزیر خندان.....ظریف باز هم بخند
  • IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    0 0
    هند با اون وضعیت بهداشتی گل و بلبلش مثلا داره حفظ ظاهر میکنه
  • رضا IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    2 0
    اى خدا ، هندوهاى نجاست خوار هم براى ما آدم شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس