فرزاد آشوبی

پیشکسوت سرخابی ها گفت: قطعا تعطیل شدن لیگ هم به لحاظ مالی، هم فنی و هم بدنی به همه تیم ها و باشگاه ها لطمه می زند ولی سلامتی بازیکنان خیلی مهمتر است.

سرویس ورزش مشرق – در روزهای کرونایی ورزش که فوتبال هم مانند دیگر رشته های ورزشی تعطیل شده همچنان سایه ای از وحشت را بر سر تیم ها باقی گذاشته است.

فرزاد آشوبی در گفت و گو با مشرق، معتقد بود پس از خروج استراماچونی از کادر فنی استقلال تیم هیچ پیشرفتی در عملکرد فنی آبی پوشان دیده نشده است. او درباره وضعیت لیگ برتر و تعطیلات آن و تأثیرش روی نتایج پیش روی استقلال و پرسپولیس و تیم ملی هم حرف زد.

متن کامل این گفت و گو در ادامه می آید:

* تعطیلی لیگ به ضرر تیمهاست یا به سود آنها؟

- قطعا این اتفاق به ضرر همه تیم های لیگ برتری می شود. تیم ها و باشگاه ها روی برنامه ای که از قبل داشتند بدنسازی کرده اند و حالا نمی توانند در این شرایط دوباره بدن بازیکنان را آماده نگه دارند. از طرف دیگر باشگاه ها هم ضرر می کنند ولی قطعا هیچ ضرری به اندازه به خطر افتادن سلامتی بدن اعضای تیم ها اهمیت ندارد و هیچ اقدامی نمی تواند جبران به خطر افتادن سلامتی آنها را کند.

* تعطیلی فوتبال چقدر به ضرر استقلال است؟ خیلی ها از جمله مجیدی و جلالی درباره بازی آخر این تیم معتقد بودند بهترین بازی این تیم در سیرجان انجام شده است؟

- درباره اینکه گفته شده این بازی یکی از بهترین مسابقات استقلال بوده با توجه به نتیجه ای که در آن رقم خورد می توان دریافت که تا چه حد تحلیل درستی بوده است. البته این نظر شخص من است. ولی خیلی چیزی در این دیدار از استقلال ندیدم.

* در کل وضعیت استقلال در لیگ امسال پس از ورود فرهاد مجیدی را چطور ارزیابی کرده اید؟

- استقلال کلا نوسان زیادی در این مدت داشته است. در برخی مسابقات مانند دو پلی آف آسیایی اش خیلی خوب عمل کرد ولی در ادامه در مرحله گروهی با الشرطه مساوی کرد و به الاهلی هم باخت. در لیگ هم کار خاصی نکرده است. وقتی نتایج و عملکرد تیم در دورانی که استراماچونی با استقلال کار می کرد را با امروز و هفته های اخیرش مقایسه می کنیم متوجه می شویم که شاهد رشد و پیشرفت استقلال در این اواخر نبوده ایم. در واقع یکی از دغدغه های تیم این بود که در زمین خوب استراماچونی با ساختارسازی خوبی که داشت بخش عمده ای از دغدغه های تیم را از بین برده بود و حتی در برهه ای تیم بدون سرمربی هم خوب کار می کرد.

* برخی کارشناسان معتقدند پرسپولیس در مسیر قهرمانی قرار گرفته و از این تعطیلی ضرر می کند؟

- بعید می دانم. این تیم طی سالهای اخیر به ساختار محکمی از نظر تاکتیکی و نظم تیمی رسیده و قبلا هم تحت تأثیر چنین اتفاقاتی قرار داشته ولی از مسیرش خارج نشده است.

* با این وضعیت می تواند باز هم قهرمان شود؟

- شک ندارم با توجه به نتایج اخیر و روندی که تا امروز داشته اگر لیگ ادامه پیدا کند خللی در این مسیر برایش ایجاد نمی شود.

* تیم ملی چطور؟

- به هر حال در حال حاضر بیش از هر چیز سلامتی بازیکنان اهمیت دارد. ضمن اینکه موضوع کرونا بین المللی است و بیش از نیمی از جهان را درگیر خودش کرده است. ولی فکر می کنم با این رویه دیدارهای این دوره مقدماتی جام جهانی هم روی هوا باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مشرق نوچه لنگ IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    3 1
    مشرق حیا کن
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
      1 2
      آقا این تهرانی ها خیلی مشکوکن استقلالی ها از پرسپولیسی ها تعریف میکنن لنگی ها از استقلال به عنوان یه استقلالی به اینا نمیشه اعتماد کرد اگه کل سایتای خبری نگاه کنی که همشونم تو تهرانه مدام از هم تمجید میکنن
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    1 1
    البته این ثبات تاکتیکی و تیمی و تخریب تیم های رقیب تا 1400 ادامه داره تا ببینیم بعدش خدا چی بخواد!!!
  • حسن IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    0 1
    خوب معلومه یکی یکی هر بازی که پرسپولیس بازی دارد تیم مقابل یه جوری می برند تو حاشیه بازی بعدی با پیکان مدیر عامل یهویی گرشاسبی بازی بعدی یه کار دیگه اگه همه اینا نشد کمیته داوران دست بکار میشودبابا دست رو زانو خودتان بگذارید بقولی کلی هزینه برای این تیم شده زشته بابا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس