کد خبر 1048118
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
کشف 16 تن ژل ضدعفونی‌کننده/ برخورد با فروشگاه اینترنتی معروف برای احتکار ماسک

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور از رسیدگی به 400 پرونده در خصوص احتکار و گران‌فروشی اقلام بهداشتی در روزهای گذشته خبر داد و گفت: 16 تن ژل ضدعفونی‌کننده در جریان این بازرسی‌ها کشف شده است.

به گزارش مشرق، سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: از هفته گذشته 400 پرونده در خصوص احتکار و گران‌فروشی اقلام بهداشتی تشکیل و رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: همچنین 16 تن ژل ضدعفونی‌کننده نیز در جریان گشت‌های بازرسی تعزیرات کشف شده است.

بیشتر بخوانید

جزئیات جدید از ماسک‌های احتکار شده در انبار دیجی کالا

رایگانی از کشف 30 میلیون عدد ماسک نیز در انبارهای احتکار شده خبر داد و گفت: توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده در داروخانه‌ها آغاز شده و کمابیش گزارش‌هایی از کمبود آنها دریافت شده است. 

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: گشت‌های مشترک تعزیرات تا رسیدن به شرایط عادی ادامه می‌یابد و با همکاری دادستانی پرونده‌های این محتکران به مراجع قضایی در اسرع وقت معرفی و سریعاً به آنها رسیدگی خواهد شد.

وی در مورد احتکار ماسک در یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معروف گفت: 54 هزار ماسک که در این فروشگاه مخفی شده بود با قاطعیت و خارج از نوبت به آن رسیدگی شده است. 

رایگانی ادامه داد: به محض مراجعه بازرسان به انبار این شرکت و فروشگاه اینترنتی آنها ادعا کردند که هیچ گونه ماسک و اقلام بهداشتی در انبارهایشان موجود نیست اما در حین بازدید با مقادیر زیادی از ماسک روبرو شده‌ایم و به قصد گران‌فروشی اختفا شده بودند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: بعد از اینکه این ماسک‌ها کشف شد کارکنان این شرکت ادعا کردند که این کالاها را برای مشتری ثبت سفارش کرده‌اند و در حال ارسال هستند که اولاً این ثبت سفارش غیرقانونی است و طبق صورت‌جلسه وزارت بهداشت این ارز، غیرقانونی است.

وی توضیح داد: شرکت یک بسته 12 عددی ماسک را به قیمت 299 هزار و 300 تومان به فروش رسانده بود که قیمت هر ماسک حدود 25 هزار تومان بوده است که این یک تخلف است و جالب اینکه این ماسک‌ها هم به مصرف‌کننده اصلی فروخته نشده بود بلکه به خرده‌فروشان عرضه کرده بودند. 

رایگانی با بیان  اینکه گران‌فروشی این فروشگاه محرز بوده گفت: این شرکت حق اجازه فروش این ماسک‌ها را نداشته و هیچ کسی خارج از چارچوب دستورالعمل وزارت بهداشت حق عرضه اقلام بهداشتی، شوینده و مواد ضدعفونی‌کننده را ندارد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: نباید در این شرایط فعلی اقلام بهداشتی با قیمت چند برابر واقعی آن به دست مردم برسد و در این رابطه با وجود همه فشارهایی که وجود دارد سازمان تعزیرات به پرونده فروشگاه اینترنتی خارج از نوبت رسیدگی می‌کند و برخوردهای لازم انجام خواهد شد.

در روزهای گذشته اعلام شد که مقادیر زیادی از ماسک از فروشگاه اینترنتی (دیجی‌کالا) کشف شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    31 0
    این دیجی کالا خیلی حق خوری کرده کاش 1بار واسه همیشه درستش کنن
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    4 0
    دیجی کالا یا کالای بی کیفیت میفروشه یا معیوب یا گرانتر
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    0 0
    فقط اعدام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس