کد خبر 1048018
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
گزارش| «کرونا» جهان عرب را فراگرفت

با ثبت اولین موارد ابتلا به کرونا در عربستان، تونس، مراکش و اردن٬ این ویروس همه جهان عرب را فراگرفت.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری شبکه الجزیره٬ عربستان ، اردن، تونس و مراکش از اولین مورد ابتلا به کروناویروس در این کشورها خبر دادند تا این ویروس در جهان عرب گسترش یابد.

مقامات سعودی روز گذشته اعلام کردند که یکی از شهروندان این کشور که از طریق بحرین از ایران بازگشته بود مبتلا به کرونا شده است.

در اردن نیز «سعد جابر» وزیر بهداشت این کشور از اولین مورد ابتلا به کرونا خبر داد و فرد مبتلا اواسط ماه گذشته از ایتالیا بازگشته بود.

«عبداللطیف المکی» وزیر بهداشت تونس نیز خبر داد که اولین مورد ابتلا به کروناویروس در این کشور مشاهده شده که این فرد به تازگی از ایتالیا بازگشته و نکته قابل توجه این است که هواپیمایی که او با آن به کشورش برگشته حاوی 254 مسافر بوده که همه آنها در حال حاضر در قرنطینه به سر می‌برند.

وزارت بهداشت مراکش نیز دیروز گزارش داد که اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که فرد مبتلا از شهروندان مراکشی مقیم ایتالیا است.

همچنین در الجزایر نیز 2 مورد جدید ابتلا به کرونا به ثبت رسید تا آمار مبتلایان به کرونا در این کشور در مجموع به 5 نفر برسد.

در قطر نیز وزارت بهداشت این کشور از ثبت 4 مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس خبر داد و در مجموع تعداد مبتلایان به این ویروس به عدد 7 رسید.

در کویت نیز 10 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شد تا آمار کلی مبتلایان در این کشور به 56 نفر برسد.

به گزارش وزارت بهداشت عراق نیز تعداد مبتلایان به کروناویروس به 26 نفر رسیده و هزاران نفر نیز در اقلیم کردستان عراق در قرنطینه هستند.

وزارت بهداشت لبنان نیز از ثبت 3 مورد جدید ابتلا به «کرونا ویروس» خبر داد تا آمار مبتلایان به کرونا در این کشور به عدد 13 برسد.

این وزارتخانه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این موارد جدید ابتلا به کرونا مربوط به کسانی است که قبل از این با مبتلایان در ارتباط بوده‌اند و درحال حاضر نیز در بیمارستان دولتی رفیق‌حریری در اتاق ایزوله هستند که وضعیت عمومی همه آنها پایدار است.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که در خلال 24 ساعت گذشته٬ تعداد مبتلایان به کرونا در خارج از چین٬ 9 برابر مبتلایان در داخل این کشور بوده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    18 14
    دانشمندان پیش بینی میکنند 65 میلیون نفر درجهان توسط کرونا از بین خواهند رفت
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      9 17
      عجب. حتما خودت هم یکی از دانشمندانی...
    • ناخدا IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      8 1
      چراچرت میگی کدوم دانشمندبی شعوری همچین حرفی زده فقط بلدین خزعبلات واراجیف تلاوت کنید،
  • احمدخواجوند IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    17 1
    این کرونا مثل زنبور عسل توگوش دنیادارد وزوز میکندهرکه را دوست نداشته باشد نیش میزند
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    2 0
    جهان عرب بی خیال بابا بگو چند تا کشور عرب
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    17 0
    انشاءالله آل سعود در دام کرونا قرار گیرند که در ابتلا ملت ایران جش شادی راه انداختند امیدواریم کسانی این بیماری را ساختند خودشان تاوانشان را بپردازند
  • CA ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    1 0
    خبر دادند تا این ویروس در جهان عرب گسترش یابد! پس گسترش ویروس در نتیجه خبررسانی اتفاق افتاده؟ ویروس به اخبار گوش میده! به محض خبررسانی خودشو گسترش میده!
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    0 0
    اینها که ظاهرا اوضاع و آمارهای مملکت خودشون رو ول کردند و چسبیده اند به آمارهای ایران، الان معلوم نیست اصلا تو عربستان چند نفر مبتلا شدند، چند نفر بهبود پیدا کردند، برای پیشگیری چکار کردند.
  • علی IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    0 0
    مثل بی بی سی تیتر زدی جهان عرب را فرا گرفت!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس