کد خبر 1047911
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
توضیحات ظریف درباره نامه ۱۴ صفحه‌ای به اتحادیه اروپا درباره مکانیسم ماشه

وزیر امور خارجه ایران از همبستگی سازمان جهانی بهداشت و «کشورهای دوست» بابت همبستگی با ایران در برابر تروریسم اقتصادی آمریکا تشکر کرد.

به گزارش مشرق،  «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران امروز دوشنبه از همبستگی سازمان جهانی بهداشت و «کشورهای دوست» با ایران جهت مبارزه با ویروس کرونا، علی‌رغم تروریسم اقتصادی آمریکا تشکر کرد.

وزیر خارجه ایران دقایقی پیش در توئیتر نوشت: «از سازمان جهانی بهداشت و کشورهای دوست به خاطر همبستگی در مبارزه با "کووید ۱۹" در بحبوحه تروریسم اقتصادی آمریکا که جان بیماران ایرانی را به خطر انداخته تشکر می‌کنم.»

وزیر خارجه ایران در بخش دیگری از این توئیت نوشته در ایران برای اقلام زیر «نیاز مبرم» وجود دارد: ماسک N95 صورت و ماسک‌های سه‌لایه، دستگاه تنفس مصنوعی، روپوش جراحی، کیت تست کرونا، کاورهای محافظتی بی‌رنگ و محافظ صورت/بدن.

سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه اولین محموله کمک‌های خود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را با هواپیمای نظامی از شهر «دبی» به ایران ارسال کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» در این محموله حدود هشت تن داروهای و کیت‌های آزمایش کرونا از طریق یک فروند هواپیمای نظامی امارات به مقصد ایران ارسال شد. «رابرت بلنچارد» از مقامات سازمان بهداشت جهانی در «ابوظبی» در این باره گفت: «در پرواز امروز حدود هشت تُن دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای پیشگیری و مراقبت‌های پزشکی برای شهروندان ایران ارسال شد.»

در این اقلام ارسالی دستکش‌های بهداشتی، ماسک‌های جراحی و دستگاه تنفس مصنوعی وجود دارد. به گفته این مقام سازمان بهداشت جهانی، علاوه بر  این کمک‌ها، ۶ تیم پزشکی متشکل از پزشکان، متخصصات علوم آزمایشگاه و اپیدمیولوژیست به ایران در شناسایی و کنترل ویروس کرونا کمک می‌کنند.

کرونا تاکنون موجب مرگ ده‌ها تن از مردم جهان از جمله شهروندان ایرانی شده است. این ویروس موجب مختل شدن بسیاری از مراسم فرهنگی و اجتماعی در سراسر جهان شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    25 21
    وزیر برجام. از بانیان اسنادی ننگین که پس از سال ها خاطره ی ترکمانچای را برای ایرانیان زنده کرد.
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      4 1
      آی می گی، روح قاجارها شاد..
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    10 10
    تمام چیزهایی که اگه بهت بدن هم آلوده خواهد بود مثل خون های فرانسه، پس بهتره عجز و لابه تو توییتر نکنیم سفارت خونه هات باید فعال باشن و از کشورهای دوست این اقلام رو تهیه کنید مثل خود چین
    • ناشناس IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      0 0
      از كشور دوست چين اصل ويروس را دريافت كرديم. ممنون.
  • DE ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    14 11
    مگه ویروس ایدز از طریق خون آلوده ی اهدایی فرانسوی ها وارد ایران نشد؟! از یه سوراخ آخه چندبار باید گزیده بشیم؟!
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    8 8
    حواسمون به امارات باشه دکرتامون خط مقدم ما هستن با ماسک و ... که دارای ویروس هست خط مقدمممون از هم نپاشه تیم امنیت سپاه باید تمام محموله های وارداتی رو چک کنه نمیشه رو اینا حساب کرد
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    9 4
    وقت کردید یه پیام بی خاصیت هم که شده در دفاع از مسلمانان هند منتشر کنید.اجر !!! مسئولان را به خدا واگذار کردیم ،برای صیانتی که از اسلام وایران میکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس