کد خبر 1047797
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
ماسک

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک با تشریح جزئیات جلسه دولت، برای تولید ماسک پارچه‌ای، گفت: در حال حاضر برخی کارخانه‌های تولید ماسک درمانی پلمب هستند که باعث کاهش تولید در این بخش شده است.

 به گزارش مشرق، مجید نامی با تشریح جلسه مسئولان دولتی با تولیدکنندگان پوشاک برای تولید ماسک‌های پارچه‌ای، اظهار داشت: در این جلسه که با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت صنعت و تولیدکنندگان پوشاک برگزار شد، تصمیماتی در مورد تولید ماسک‌های پارچه‌ای گرفته شد. 

وی با بیان اینکه نمونه‌ ماسک‌های تولیدی بین تولیدکنندگان و دولت تبادل شده و مورد تأئید قرار گرفته است، توضیح داد: دو نوع ماسک در کشور استفاده می‌شود که یک نوع ماسک‌های پزشکی‌ است که دارای استاندارد خاص است و برای مصارف بیمارستانی و پزشکی مدنظر قرار می‌گیرند. این ماسک‌ها پارچه‌های خاص و منسوجات نبافته دارند که باید در کارخانه‌های خاص تولید شوند.

بیشتر بخوانید:

ماسک ۷۰۰ تومانی را ۱۰ هزار تومان می‌فروشند!

نامی تصریح کرد: بخش دیگری از ماسک‌ها پارچه‌ای و قابل شستسشو هستند که در مراکز غیردرمانی و فضاهای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند. تولیدکنندگان پوشاک قرار است تولید این ماسک‌ها را انجام دهند. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات اجرایی این قضیه در حال پیگیری است، گفت:‌ در حال بررسی هستیم تا مشخص شود چه میزان پارچه برای این تولید نیاز است و ماسک‌ها با چه قیمتی به تولید می‌رسند. همچنین محلی که باید در آنجا پارچه‌ها برش بخورد و دوخته شود نیز در حال بررسی و پیگیری است. 

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک با بیان اینکه فعلاً در مورد اینکه چه میزان ماسک از این طریق قابل تولید است، برآورد دقیقی وجود ندارد، اما این کار در کارگاه‌های کوچک نیز قابل انجام خواهد بود و مشکل خاصی برای تولید ماسک های پارچه‌ای وجود ندارد، در عین حال دوخت آن نیز زمان‌بر نیست.

وی با بیان اینکه قرار است دولت برای تولید ماسک‌های پارچه‌ای، تأمین مالی و پرداخت تسهیلات انجام دهد، گفت:‌البته در این مورد هنوز رقمی مشخص نشده است. 

به گفته وی، اعلام زمان شروع تولید این ماسک‌های پارچه‌ای نیازمند تأمین مواد اولیه است، زیرا این فرایند جدید است و قبلاً اتفاق نیفتاده است. 

نامی در ادامه از پلمب برخی کارخانه‌های تولید ماسک پزشکی در کشور خبر داد و گفت: در شرایطی که کشور نیازمند این ماسک‌ها است، بهتر است این کارخانه‌ها با نظارت دستگاه‌های ناظر و امنیتی راه‌اندازی شوند و در عین حال، برخوردهای تعزیراتی نیز با آنها صورت گیرد. 

وی با اشاره به وجود ظرفیت تولید یک و نیم میلیون عدد ماسک پزشکی در روز در کشور گفت: به گفته وزیر بهداشت مقدار زیادی ماسک پزشکی در کشور تولید شده بود که مشخص نیست چه اتفاقی برایش افتاده است. در این مورد چند ماه پیش کارخانه‌ها خواستار صادرات بودند که وزارت صنعت و وزارت بهداشت با این صادرات مخالفت کردند، ولی حالا مشخص نیست که چه اتفاقی در مورد ماسک‌ها افتاده است. 

وی ادامه داد: در جلسه دولت با تولیدکنندگان، برنامه تولید 100 میلیون ماسک مطرح شده که بخشی از آن مصرف پزشکی دارد و بخشی نیز ماسک پارچه‌ای هستند. 

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک همچنین از امکان تولید ماسک‌های پزشکی با پارچه‌های نانو و آنتی‌باکتریال در کشور خبر داد و گفت: با وزارت بهداشت برای تولید این ماسک‌ها نیز مذاکراتی صورت گرفته است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس