کد خبر 1047790
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام «اینستاخبری» نوشت: بیش از ۹۰ هزار مورد ابتلا به کرونا در جهان و ۳ هزار نفر قربانی این ویروس، موجب ترس و نگرانی مردم در همه دنیا شده است.

اگرچه منشا این ویروس چین بوده و اکثر کشورها از طریق اتباع چین دچار این بیماری شده‌اند، اما یک موج سیاسی، ایران را عامل انتشار کرونا در بسیاری از کشورها معرفی می‌کند.

بحث صادرات کرونا از ایران به دیگر کشورها، چند روزی است در شبکه‌های اجتماعی و حتی رسانه‌های رسمی برخی کشورها ایجاد شده و ادعا می‌کند مسافران ایرانی عامل انتشار این بیماری‌اند.

ابتدا بی‌بی‌سی فارسی از قول مقامات کانادایی اعلام کرد یک زن که به تازگی از ایران سفر کرده، اولین مبتلای کرونا در این کشور است، اما شش روز بعد کانادا به دلیل این اتهام از ایران عذرخواهی کرد.

استرالیا نیز همین سناریو را علیه کشورمان مطرح کرد که بعدا معلوم شد قبل از سفر یکی از اتباع ایرانی مبتلا به کرونا به این کشور، ۱۵ نفر که از چین به استرالیا رفته‌اند، آلوده به کرونا تشخیص داده شده بودند.

این رویکرد ایران هراسی علاوه بر تاثیر مستقیم روی صادرات غیرنفتی کشورمان، در ادامه تلاش رسانه‌های غربی و اسراییلی برای ممنوع کردن ورود اتباع ایرانی به سایر کشورهاست.

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    12 1
    اروپا چی که از طریق ایتالیایی ها الوده شده. این رسانه ها خجالت و شرم کنن. زیرا 65 کشور جهان الوده کرونا شد. از کجا معلوم امریکا و اسرائیل و انگلیس در پخش کرونا دست نداشته باشند؟ تو کشورهای اروپایی هیچکجا الکل و مواد ضد عفونی پیدا نمیشه! نکنه اینم کار ایرانه! لعنت به رسانه های دروغ پراکن!
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    1 0
    هر کی میگه نباید از کرونا ترسید ، لطفا خودش بره در بخش کرونایی بیمارستانها به بیماران خدمت کنه . یاالله خیلی صواب داره
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    1 0
    ترسیده ام چون آسم دارم و اگر کرونا بگیرم می روم جزو آن بیست درصد خطرناک . عزیزانم هم ترسیده اند چون من را دوست دارند و نگران من هستند . حالا فهمیدی چرا مردم می ترسند ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس