کد خبر 1047549
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
موزه لوور

در پی گسترش ویروس «کرونا» در فرانسه، مسئولان موزه لوور تصمیم به تعطیلی این مجموعه گرفته‌اند.

به گزارش مشرق، در پی هراس از همه‌گیر شدن ویروس «کرونا» در فرانسه، مسئولان موزه معروف «لوور» روز یکشنبه تصمیم به تعطیلی این مجموعه گرفته‌اند و همزمان کارکنان این موزه پربازدید در گفت‌وگو با رسانه‌ها از عدم توزیع ماسک از سوی مقامات مسئول ابراز ناخرسندی کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» یکی از مسئولان این موزه درباره اوضاع موجود توضیح داد: «ما بسیار نگرانیم زیرا از همه جا بازدیدکننده داریم. این خطر بسیار بسیار بزرگ است. البته تاکنون هیچکدام از  ۲۳۰۰ شاغل در این موزه به این ویروس آلوده نشده‌اند.

بیشتر بخوانید:

کرونا به اقلیم کردستان عراق رسید

فیلم/ کرونا در روز یکشنبه با جهان چه کرد؟

تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۷۰ نفر افزایش یافت

این در حالی است که دولت فرانسه روز شنبه اعلام کرد تا اطلاع بعدی برگزاری تجمعات با جمعیت بیش از ۵۰۰۰ نفر در محیط‌های سرپوشیده ممنوع است.

به گزارش این منبع خبری، این مقام لوزه لوور افزود که یکی دیگر از نگرانی‌های موجود حضور کارمندان موزه «لئوناردو داوینچی» در ایتالیا در پاریس برای انتقال آثار وی از لوور به ایتالیاست که چندی قبل به طور امانت به لوور آورده شدند.

این مقام مسئول موزه لوور همچنین به کوتاهی مقامات مسئول این کشور در تامین اقلام مورد نیاز برای رعایت بهداشت در این مکان پرتجمع اشاره کرد و گفت، به شاغلان این مکان تاکنون تنها الکل برای ضد عفونی دست‌ها داده شده و خبری از ماسک نیست.

گفته می‌شود تاکنون موارد ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه به ۱۳۰ نفر رسیده است.

​ویروس کووید۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس