کد خبر 1047386
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
مهدی کیانی

کاپیتان تیم سپاهان اصفهان گفت: اگر مسئولان قرار است به هر نحوی لیگ را برگزار کنند باید از لحاظ بهداشتی و جسمانی بازیکنان رادر شرایط ایده‌آل قرار بدهند تا آنها هم با خیال راحت وارد بازی شوند.

به گزارش مشرق، مهدی کیانی در مورد شیوع سرما خوردگی بین بازیکنان سپاهان و وضعیت خودش با توجه به این موضوع اظهار داشت: اوضاع و احوالم خدا را شکر خوب است. 5-6 بازیکن دچار سرماخوردگی معمولی شدند که مشکل خاصی نبود و حال آن‌ها هم خوب است. از شب قبل از بازی با پرسپولیس به بعد، یک هفته واقعا سخت را پشت سر گذاشتیم. مدام در استرس بودیم و نمی‌دانم دلیل اینکه می‌خواهند بازی‌ها برگزار شود چیست.

وی افزود: وقتی کشورهای دیگر لیگ خودشان را تعطیل می‌کنند یعنی این ویروس کشنده است. نمی‌خواهم مردم دچار ترس شوند اما باید از اتفاق بد جلوگیری کنیم. مسئولان کشور می‌گویند بیرون نروید و دست به جایی نزنید اما ما هر روز در تمرین هستیم و مدام در رفت وآمدیم و این مسئله برای ما هم خطرناک است.

اوضاع و احوال ما تا قبل از بازی با پرسپولیس خوب بود

کیانی در مورد شرایط سپاهان پس از اتفاقات این هفته عنوان کرد: اوضاع احوال ما خیلی خوب بود تا اینکه اتفاقات بازی با پرسپولیس پیش آمد. نمی‌خواهم به گذشته برگردم. خیلی‌ها در مورد آن صحبت کردند اما به استادیوم دیر رسیدیم و می‌خواستیم بازی کنیم ولی وقتی رسیدیم پرسپولیسی‌ها رفتند. بعد از آن هم آنقدر مطمئن بودند که می‌گفتند نتیجه سه هیچ می‌شود. حتما از جایی به آنها خبر رسیده بود اما باید اجازه می‌دادند کسانی دیگری تصمیم بگیرند.

این بازیکن تصریح کرد: جذابیت فوتبال به اتفاقات داخل زمین است نه اینکه اگر تیمی دیر رسید، اتفاقاتی بیفتد و بخواهد نتیجه را سه بر صفر کنند. این از لحاظ روحی و روانی تاثیر زیادی دارد. در بازی با ذوب‌آهن هم از خودم تا بازیکنان دیگر، به خاطر این مسائل و استرسی که داشتیم خوب نبودیم که باعث شد متاسفانه دو امتیاز این بازی را هم از دست بدهیم.

امیدوارم امثال تابش را در این فوتبال حفظ کنیم

کاپیتان سپاهان در خصوص اینکه گفته می‌شود مسعود تابش به خاطر اتفاقات بازی با پرسپولیس استعفا داد،‌گفت: سپاهان باشگاه خیلی خوب و بزرگی است و بازیکنان و کادر فنی بزرگی هم دارد اما در این میان فردی مثل تابش نباید مظلوم واقع شود. او تمام تلاشش این بود که وقتی گفتند بازی بدون هوادار باشد از حق تیم دفاع کند. به استانداری و نزد مقامات بالا رفت تا از ما دفاع کند. بنا نبود که ما بازی نکنیم. تابش نزد مقامات رفت تا بازی را به خاطر هواداران عقب بیندازد. اگر هم این اتفاق نمی‌افتاد ما روال عادی کارمان را انجام داده بودیم و آماده بازی بودیم. مسئولین قبول نکردند و ما هم آماده بازی شدیم.

وی ادامه داد: مسعود تابش استعفا کرد، به خاطر اینکه از لحاظ روحی و روانی فشار زیادی را تحمل کرد. دو سال در خدمتش بودم و می‌دانم آدم خیلی خوبی است، او مانند مدیران دیگر خیلی چیزها را بلد نبود و انسان صاف و صادقی است. نباید جواب زحمات او حرف و حدیث‌هایی باشد که باعث شود از لحاظ روحی و روانی دچار فشار شود و استعفا بدهد. از او بابت زحماتی که در این مدت برای تیم کشید، ممنون هستم. تابش پدر سپاهان است و امیدوارم آدم‌هایی مثل او را در فوتبالمان حفظ کنیم.

بیشتر بخوانید:

سناریویی که در سپاهان تکرار شد

شاید من هم جای انصاری‌فرد بودم این حرف را می‌زدم

کیانی در مورد رای بازی مقابل پرسپولیس که باعث شد اختلاف امتیاز این تیم با سپاهان 10 امتیاز شود، اظهار داشت: ما به این رای اعتراض داریم. باشگاه هم از طریق وکیل و نماینده‌ای که دارد این اعتراض را پیگیری می‌کند. امیدوارم این رای برگردد. ما دیر رفتیم و اشتباهاتی هم داشتیم اما واقعا نمی‌خواستیم بازی نکنیم. به استادیوم رفتیم که بازی کنیم. از طرفی تیم‌های دیگر هم زحمت می‌کشند و این اتفاقات باعث می‌شود آنها هم دیگر برای جنگیدن وارد زمین نشوند و تلاشی هم نکنند که این مساله باعث ضرر همه می‌شود. 

هافبک زردپوشان در مورد اظهارات مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که گفته بود دوست دارد بازی‌های این تیم زودتر انجام شود تا زودتر به قهرمانی برسند، گفت: من به آقای انصاری‌فرد احترام می‌گذارم. شاید اگر من هم جای او بودم این حرف‌ها را می‌زدم چون تیمش در حال نتیجه گرفتن است. انصاری‌فرد در شرایطی است که شاید تعطیلی لیگ به ضرر تیمش تمام شود. البته ما هم دوست داشیم بازی کنیم. تمام برنامه‌ریزی باشگاه ما این است که هر سه چهار روز یک بار بازی کنیم اما سلامت انسان‌ها از همه چیز بالاتر است. حرفم این است که ما باید سالم باشیم بعد بازی کنیم.

شاید به تمرین و مسابقه نروم

وی عنوان کرد: در فضای مجازی درباره این ویروس مطالب زیادی می‌بینیم. استرس ما خود به خود در فوتبال بالاست این مسائل هم باعث می‌شود استرس‌مان دو برابر شود. ما فوتبالیست‌ها به جز خودمان نگران خانواده، خویشان و نزدیکانمان هم هستیم. خدای نکرده اگر یکی دو نفر از ما مبتلا شوند کل تیم مبتلا می‌شود. چرا نباید از قبل برای این موضوع برنامه‌ریزی شود؟ من با بچه‌های تیم صحبت کردم، از این موضوع خیلی ناراحتم. شاید نه سر تمرین بروم و نه این هفته بازی کنم. مسئولین باید فکری به حال ما و خانواده‌مان کنند. تیم سپاهان هم مثل خانواده خودم است.

5درصد از قراردادمان را برای همین روزها به فدراسیون می‌دهیم

کاپیتان سپاهان در اشاره به مساله مراقبت مسئولان فوتبال تصریح کرد:‌ مسئولین باید واقعا فکری کنند. کاری به بازیکنان دیگر ندارم. اگر فکری نکنند خود من شاید به تمرین نروم و این هفته بازی هم نکنم. باید به امنیت جسمانی ما اهمیت بدهند، در لیگ برتر ایران بازی می‌کنیم. نه تنها فوتبال بلکه کل رشته‌های ورزشی باید آنقدر اهمیت داشته باشند که مسئولان مراقب ورزشکاران باشند. هنوز کیت کرونا در اختیار تیم‌ها قرار داده نشده و نمی‌دانم چرا این کار را نمی‌کنند. جان انسان خیلی بالاتر از اینها ارزش دارد. ما هر 5 درصد از قراردادمان را برای همین روزها به فدراسیون می‌دهیم،چکاپ کنند.

کیانی اضافه کرد: اگر لیگ قرار است برگزار شود باید برنامه‌ریزی کنند و برای تیم‌ها کلاس آموزشی بگذارند. اگر نمی‌توانند لیگ را یکی دو هفته تعطیل کنند. اگر قرار است هوادار به ورزشگاه نیاید بازیکن، عکاس‌ها،‌نیروهای انتظامی، داوران و .. در هر بازی حاضر هستند. اگر سلامت هوادران به خطر می‌افتد برای ما هم به خطر می‌افتد. اگر مسئولان قرار است به هر نحوی لیگ را برگزار کنند باید از لحاظ بهداشتی و جسمانی بازیکنان رادر شرایط ایده‌آل قرار بدهند تا آنها هم با خیال راحت وارد بازی شوند.

نمی‌توانم بیرون از خانه خودم را قرنطینه کنم

وی با اشاره به نگرانی در مورد خانواده‌اش گفت: نمی‌دانم تز مسئولان برای برگزاری مسابقات چیست؟ من نگران خودم نیستم، نگرانی زن و بچه و خانواده ام را دارم. تلاش و تمرین می‌کنیم و در زمین زحمت می‌کشیم تا خانواده‌مان تامین باشد. وقتی بیرون میروم نمی‌توانم خودم را قرنطینه کنم و بروم جای دیگر بخوابم. باید به خانه برگردم. خدای ناکرده اگر بیرون از خانه مبتلا شوم، ممکن است به خانواده‌ام هم سرایت کند. این مساله عذاب آور شده، وظیفه مسئولان فوتبال ما این است که به این مساله رسیدگی کنند. ان‌شالله برنامه‌ریزی دقیقی کنند که هم مردم و هم فوتبالیست‌ها در استرس نباشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس