حداقل دستمزد کارگران باید ۴میلیون و ۹۴۰ هزار تومان باشد/ با پیشنهاد ۱۵درصد در مذاکره شرکت نمی‌کنیم

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه برای حفظ قدرت خرید کارگران دستمزد سال آینده حداقل باید ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان باشد گفت: سعی می کنیم پیشنهاد ۱۵درصد را نشنویم در غیراین صورت در میز مذاکره شرکت نخواهیم کرد.

به گزارش مشرق، علی خدایی،نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران گفت: افزایش دستمزد قرار است به قدرت خرید مردم تبدیل شود و قدرت خرید مردم نیز تقاضای بازار برای خرید است. این یک وجه از نگاه ما است. با توجه به شرایط کشور و جنگ اقتصادی، تقریباً تولیدات کشور، در داخل مصرف می‌شود که نیمی از جمعیت کشور دقیقاً کارگران و خانواده‌هایی هستند که قرار است دستمزد و حقوق آنها بر اساس مصوبه شورای عالی کار افزایش یابد.

بیشتر بخوانید

نکاتی که با رعایت آن‌ها وضع معیشت کارگران بهبود می‌یابد

 وی با بیان اینکه در نگاه به اقتصاد نگرش های متفاوتی با کارفرمایان داریم بیان کرد: برای تعیین دستمزد،یک تکلیف قانونی داریم که باید اجرایی شود. فرار از قانون بحرانی در بین تمام بحران ها است. مطابق ماده 41 قانون کارباید دستمزد کارگران را مطابق نرخ تورم و بند دوم ماده 41 قانون کار،که بیان می کند مزد تعیین شده بدون در نظر گرفتن ویژگی جسمی،روحی و نوع کارباشد، بایددر حدی باشد که حداقل های زندگی را تأمین کند.

 خدایی بیان کرد:ماده 41قانون کار تأکید دارد که دستمزد به دور از در نظر گرفتن ویژگی جسمی،روحی و نوع کار تعیین شود. قانون ما را مستثنا می کند که دستمزد بدون در نظر گرفتن این ویژگی ها برای کارگران تعیین شود. مدت ها است که بند دوم ماده 41 قانون کار مغفول مانده است و بین حداقل های زندگی که در قانون به آن اشاره شده است، فاصله ای وجود دارد. علت اینکه تا کنون این موضوع جبران نشد، این بود که فکر می کردیم شاید نتوان به یکباره عقب ماندگی را جبران کرد،برای سال 99رقم سبدمعیشت کارگران 4میلیون و 940هزار تومان است که با حضور شرکای اجتماعی به نتیجه رسیدیم. این عدد سال گذشته 3میلیون و760 هزار تومان بود، شاید این رقم برای زندگی در تهران جوابگو نباشد اما با توجه به اینکه تعیین دستمزد ملی است به صورت میانگین در کل کشور این رقم را مشخص کردیم. 

وی افزود: برای اینکه نگذاریم فاصله عمیق تر شود، برای بازگرداندن کارگران به ابتدای سال 98، موظف هستیم در حداقلی ترین حالت فاصله ایجاد شده بین سبد معیشت سال گذشته و امسال را جبران کنیم. یعنی تأثیر تورم بر هزینه های زندگی ملاک قرار گیرد.

 نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره مشکلات بنگاه های تولیدی گفت:یکی از بحران ها در بنگاه های تولیدی نبود قدرت خرید در میان مردم است. با در نظر گرفتن تحریم های ظالمانه، بخش عمده خریداران خدمات و محصولات کشور مردم هستند و جامعه کارگری بیش از 42.5 میلیون نفر را تشکیل می دهد، وقتی در تعیین دستمزد، قدرت خریدسرکوب شود به رکودی دامن می زنیم که درجامعه حاکم است.

 خدایی بیان کرد:برای حفظ قدرت خرید کارگران و حفظ شرایط موجود بایدقدرت خرید کارگران در سال گذشته را به دستمزد اضافه کنیم. یعنی یک میلیون و 180هزار تومان باید به دستمزد اضافه شود تا حداقل قدرت خرید مردم حفظ شود.

وی در واکنش به نظر کارفرمایان برای افزایش 15 درصدی افزایش دستمزد گفت: اینکه یک کارگر در یک شهری حاضر است با کمترین حقوق کار کند، ناشی از رضایت است؟ قطعاً ناشی از رضایت نیست. شرایط این را به فرد تحمیل کرده است. سواستفاده از شرایط نیاز فرد استثمار است. نیروی کار در هر کجای کشور با کمتر از حداقل وزارت کار در شرایط استثمار است. چرا که شرایط خوددر عقد قرارداد را از دست داده است. وظیفه نهاد حاکمیتی است که جلوی این تخلف را بگیرد. حدود3.5 میلیون نفر کارگربه صورت غیر رسمی مشغول کار هستند که یکی از مشکلات جامعه کارگری است. زمانی که بنگاه های کمتر از 10 نفر از شمول قانون کار خارج شده اند بدون شک به آنها اجازه دادیم که کارگر به صورت غیر رسمی کار کند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار تأکید کرد: چرا کارفرمایان برای افزایش مالیات بر ارزش افزوده اعتراضی نمی کنند؟ زمانی که مواد اولیه گران شد چرا اعتراض نکردید؟ بر اساس قانون اگر بخواهیمی قانونی رفتار کنیم و به قانون عمل کنیم دستمزد کارگران باید 4میلیون و 940هزارتومان باشد، اما در جلسات مزدی مذاکره می کنیم. اگر قرار است دستمزد به صورت ملی تعیین نشود، وارد مذاکره نخواهیم شد. اعتقاد دارم، مجموع درآمد کارگران درکمترین حالت باید یک میلیون و 180هزار تومان افزایش یابد. سعی می کنیم پیشنهاد 15درصد را نشنویم، در غیر این صورت در میز مذاکره شرکت نخواهیم کرد.ملاک ما باز گرداندن قدرت خرید کارگران است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 8
  • حسین IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    32 91
    خوب مردک کارفرمایان و .. کارگران رو اخراج میکنند چون کشش پرداخت ندارند از طرفی همین امسال رو هم خیلی ها قانون پایه حقوق 98 رو عمل نکردن بهش بله قدرت خرید کمه فاجعه است ولی کارفرما نداره .
    • آرمان IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      48 8
      خوب نداره کارخونه را تعطیل کنه نه اینکه با پول رانت و دلارهای 4200 تومنی به بهانه کارخونه دست به احتکار بزنه ... ازون طرفم عیب نداره بذا بیکاری زیاد بشه تکلیف مردم با خودشون و دولت و بقیه روشن بشه که ازین به بعد چه غلطی باید بکنند....
    • امیر IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      32 6
      اولا مردک خودکی دوما معلومه تو خودت یا کارفرمایی یا شکمت سیره ، ایشون دارند دست بالا میگیرن که به وسطش راضی بشن دو طرف اون کارفرمایی هم که نخواد بده خوب نمیده ولی بعضی از کارگرها هستن که زیر دست ادارات دولتی و .... کار میکنن که کارفرما میتونه پرداخت بکنه پس باید از کارگر دفاع کرد
    • SG ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      15 1
      آره ندارند شما گفتی مای کارگر هم باور کردیم. شرکتی که پول کارگر ناقص میده اما در همین حین میلیاردها میلیارد پول خرج شرکتهای جدیدش میکنه، پول نداره؟ شرکتی که پول کارگر بعد از ماها نداده ، آیا همراه با سودش میده؟ اصلا میده؟ اگر هم بده ارزش نداره. حتی کامل هم بدن نمیشه باهاش زندگی کرد
    • رضایی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      0 0
      بنظرم یک بار برای همیشه هرگونه تبعیض در تعیین و پرداخت حقوق کارگران و کارکنان دولت برترف شود کارکنان دولت چون از بیت المال ارتزاق می‌کنند مشکل مالی کارفرما که دولت است ندارند لکن موقع تعیین حقوق کارگران که می رسد تهدید کارفرمایان مبنی بر احتمال تعطیلی کارگاه مطرح می شود که به هیچ وجه قابل قبول نبوده و از مسولیت دولت در تامین عادلانه و معیشت کارگران را نمی کاهد
  • احمدسلیمانی IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    24 1
    اگرحقوق کارگران 4950000تومن بشود حقوق نماینده گان خیلی زحمتکش چقدرباید بشود وچنددوره درمجلس از سرمایه داران حمایت بکنندکه انها راحت تر برسرکارگران بزنندوحق کارگران را پایمال بکنند
  • سعید IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    17 1
    دست شما درد نکند خسته نباشید امیدوارم بر تصمیم خود استوار باشید
  • علی IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    25 6
    مردک کارفرما: بیشعور! شماهاکه تولیدات خود را چندبرابرگران میکنیدومیفروشیدوسودهای کلانی به جیب میزنید؛ اتفاقاشماها ازتورم و گرانی ها؛ بیشترین سودرا میکنید؛چقدرطماع و حریص هستید؛ خداشماهارالعنت کندکه از خوردن خون کارگران سیرنمیشوید.
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    16 0
    همیشه این مزخرفات و وعده های بی اساس رو اعلام می کنید اما در نهایت همون 15 درصد تایید میشه. لطفا کمتر با اعصاب و روان مردم بازی کنید چون ما طبق تجربه بهمون ثابت شده هر چی نماینده کارفرماها اعلام کنه با موافقت دولت تصویب و ابلاغ خواهد شد.
  • ایمی IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    12 0
    باز هزیان گویی شروع شد . از چهار میلیون شروع میکنن به چهارصد تومن اونم شاید ختم میکنن
  • جواد IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    27 5
    باز مرثیه خانی شروع شد دستمزد گدا گونه برای بردگان این قرن چه بگویم که لایق باشد متحریم
  • محمد IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    33 9
    باید متناسب با افزایش کارمندان دولت افزایش یابد
    • رضا IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      15 9
      مرد حسابی کارگر کارمند باید یکی حساب کرد.این از نداشتن عقل .شماست.
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      7 4
      دلت خوشه پارسال من کارمند با مدرک فوق لیسانس رو 400 اضافه کردن شد 3 میلیون کارگر مدرک دیپلم و کمتر رو 800 اضافه کردن شد 2 میلیون و 500 ارزش افراد قطعا به مدرک و درجه شغلی نیست چه بسا کارگرها شریف تر باشند ولی تخصص و مدرک اگر نادیده گرفته شود افراد سرخورده میشوند
    • ایرانی IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      0 5
      ببخشید من کارمند قراردادی معین هستم بامدرک تحصیلی انوقت حقوقم نصف حقوق قراردادی کارگریه حقوق کارگری هم مبلغ ساعت اضافه کار بالایی دارن هم درحکمشون بالاتر از ماست وباحقوق بالا بازنشست میشوند چون اضافه کارشون دربیمه ردمیشه وای ما خیر
  • بازنشست IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    5 2
    سلام حقوق بازنشسته تامین اجتماعی با35 سال سابقه کارچقدربایدباشد اصلا به فکر ماهستید
  • DE ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    3 3
    کارکنان دولت 4.9 ت نمیگیرن دوست گرامی گرچه حقوق کارگر زیر 2.5 واقعا نباید باشه
  • کارفرما IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    7 5
    یک اصطلاح نظامی میگه دشمن شکست خورده را نباید کاملا محاصره کنی بلکه یک راه فرار براش بزاری.و گر نه تا سر حد مرگ می جنگه و حتی ممکنه پیروز بشه.پس با این حقوق که از توان کارفرما خارجه هم کارگران بیکار می شوند هم کارگاهای تولیدی تعطیل می شوند یعنی همون چیزی که شما دلتون می خواهد.
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    5 14
    کارمندان مگه باما کارگران فرق دارند بهتر که کرونا جانشونو بگیرد
    • ایرانی IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      14 39
      کارگرها همین هم زیادشونه ، باید حقوق کارمندان دولت بره روی ۱۰ میلیون تومن چون واقعا اعصاب آهنین میخواد با شما مردم و کارگران سروکله زدن ! تو هم اگه عرضه داشتی میرفتی کارمند دولت میشدی پس دیگه خواهشا صحبت زیادی نکن !
    • مریم IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      7 2
      لعنتی به تواین کارمندان مفت خوربیشعورکه درماه١٥ روزتعطیلی باحقوق بالا ومزایای بیت المال.اکثرتون باپارتی استخدام شدیدوبامدرک پایین دردودهه اخیر.
    • ایرانی IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      7 0
      اگر قرارباشه همه کارمند باشن سنگ روی سنگ بند نمیشه لطفا درباره قشر زحمتکش درست صحبت کن
    • علیرضا IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      7 1
      خب دکتر منم با مدرک کارگرم البته هرکسی از لحن گفتارش مشخصه چقدر...بعدکارمند تا تقی به توقی میخوره تعطیل ولی قشر کارگر سنگم بباره سرکاره ربع حقوق یه کارگر نباید بگیرین شما
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    19 0
    به بعضی کشورها به گداهاشون بیشتر از کارگرو کارمندهای ایران پول میدن حقوق پایین تورم بالا مردم گرسنه سیستم ایمنی ضعیف مرگ و میر بالا تر از میانگین جهانی علی برکت ا...
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      2 6
      هر چه فریاد دارید بر سر دولت روحانی بکشید
  • تنها IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    7 0
    تو را خدا مستمری بگیرا رو زیاد کنید.پدر19 سال و 8 ناه کار کرد و مرد ولی مستمری بگیر شدیم..به خدا قسم آه ما شما میگیره اگه کمکمون نکنید..به خدا قسم داریم زجر میکشیم از فقر زمانی که شما راحت زندگی می کنید.
  • نادر IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    15 0
    این نمایش تهوع آور پایان هر ساله برای تائین حداقل دستمزد سال بعد،پرده اول نمایش،نماینده کارگران یک سخنرانی پرشور میکند و یک رقم قشنگ بچه گول زن میدهد بعد تا روز آخر سال و پیش امده ساعات آخر سال،پرده دوم بالا میره نماینده کارفرما بحث اخراج فله ایی کارگران پیش میکشه و اما نماینده دولت که از وزارت رفاه و تامین اجتماعی هست بحت تورم و به نفع خود کارگران نیست این مبلغ رو پیش میکشه در آخر هم ،ده تا پانزده درصد یک پایه سنواتی و تمام،حالا فهمیدید چرا تهوع آور شده
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    11 0
    درود برشرفت ک حامی کارگرانی..ب کارفرماها بگوین ایا با ۲میلیون حقوق درماه میتونن زندگی کنن؟؟
  • حسن IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    4 0
    لطفا همان حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری و ل لشگری رو برای کارگران و بازنشستگان تءمین اجتماعی لحاظ کنید ممنون میشیم
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    7 0
    این فیلم ها را هر سال دارید بیچاره کارگر در این مملکت
  • کارگر IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    27 0
    برای کارکنان و کارگران کار معین دولتی در این ماه به حکمشان 50% درصد افزایش اعمال شد و 15% در صد هم قراره افزایش اعمال گردد ولی برای ما کارگران میان همون 15 یا نهایتش 20 درصد را اعمال می کنند. این بزرگترین تبعیض و بزرگترین ظلم هستش. اینهمه بلا زلزله و سیل و کرونا و... بازهم این دولت مردان به فکر بیش از 70% درصد جامعه نیستن بترسید از عذاب خداوند.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    8 0
    خداکند حرف نماینده کارگران باقدرت بکرسی بنشیند ولی دیست استعمار داخلی برخورداراست حرفها باشد قدرت خرید یکعده فقط مهمه الباقی اصلا مهم نیست درعمل ولی در حرف میگن نه باید این طبقه قوی باشد همان15 درصد اگر بشه یاعلی
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    9 0
    آخی که هر اتفاقی نظیر گرانی و تورم که پیش میاد فقط رو سر کارگر جمعات خالی میشه وگرنه که کارمندان دولت سال تا سال حقوقشون میره بالا بهترین وام ها بهشون میدن بدون ضامن نظیر وام ماشین وام خونه وام کالا همش راحت گیرشون میاد ضامنشون هم فیش حقوقی خودشونه که اون هم سالیانه به حقوقشون اضافه میشه و بن کالا دارند کارت مسافرت دارن کارت رستوران مجانی دارن . خدایاااااااااااااا نگاهی به کارگر جماعت بنداز که خلی بی کس تو ایران
  • علی IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    18 0
    اگرتورم ۴۱درصد است طبق قانون افزایش هم ۴۱درصد باشدچطور برای کارکنان دولت علاوه برافزایش کمیسیون تلفیقکه حداقل را۲۸۰۰خورده ای تومان تعیین کرده وبعلاوه ۱۵درصد دیگر افزایش خواهد یافت همین را مبنای افزایش کارگران قراردهید.
  • مجید زند یان IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    11 0
    رساندن پایه حقوق به خط فقر جامعه چراکه ،کلیه اجناس مایحتاج ازروی دلار قیمت گذاری می شودو حقوق کارگر از روی ریال پرداخت میشود بنابراین اضافه کردن ده یا پانزده درصدی یک خیانت است
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    2 8
    بالاتر از 15% افزایش حقوق باعث اخراج 2کارگر از هر 4کارگر میشه!!!
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    3 0
    اونوقت دکترا باید چقدر بگیرن!!!
  • ارسطو IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    13 0
    بزرگواری یک بازنشسته با ۱۵۲۰ هزارتومن چطور زندگی بکنه به داد ما برسیم ما نابود شدیم
  • ناشناس IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    11 0
    این فیلم و سیانس ها دیگه قدیمی شده بهتره یک بازی دیگه انجام بدن همه باور کنن. همه میدونن ضعیف تر و بی زبون تر از کارگر وجود نداره هر سال یک قطره اضافه میکنن از گشنگی نمیره.
  • US ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    2 0
    حداقل کارمندها میتونند از خود دولت یا از ارباب رجوع یه پولی بزنند به جیب بعد بریزند تو شکم خانواده هاشون کارگرها چی؟؟ کارمندها دولتی بیشتراز حقوقشان فقط دزدیهاشونه
  • US ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    3 0
    کارمندها دولتی بیشتراز حقوقشان فقط دزدیهاشونه .که از دولت یا از ارباب رجوع میزنند به جیب .حالا این وسط کارگر چی ؟؟؟
  • US ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    20 0
    کارمندها دولتی بیشتراز حقوقشان فقط دزدیهاشونه یا از ارباب رجوع یا از دولت میزنند به جیب .کارگر چی؟؟؟
  • US ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    4 0
    کارمندها دولتی بیشتراز حقوقشان فقط دزدیهاشونه یا از ارباب رجوع یا از دولت میزنند به جیب .کارگر چی؟؟؟
  • علی IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    11 0
    بخدا کارکرد بدبخت ..قرارداد روی هوا حقوق داخل خرجشون کفاف نمیده..کارمند چرا باید افزایش پیدا کنه..ولی کارگر با این همه هزینه ها و تورم واقعا تلاش کنین که انشالله این رقم ۴ میلیون ۹۰۰ اوکی بشه
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    7 0
    از نظر دولت و کارفرما که تورم و گرونی وجود نداره.نمایندگان کارگران فقط به عنوان مترسک میرن تو جلسه. دولت و کارفرما شیکمشون سیره و از گشنه خبر ندارن که. اگه اجاره نشین بودن و دو و چهارصد حقوق میگرفتم با دو تا بچه اون موقع می‌فهمیدن که تورم چیه. اینا یه مشت آدم بیشعور هستن
  • محمد IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    15 0
    سلام مگر شما از قیمت اجناس بازار خبر ندارید مگر شمااز تورم خبر نداریدچراا ز قانونی که در باره گاگران است دفاع نميشود ایاحق کارگر خوردن داردایاکسی هست که از حق وحقوق کارگران دفاع کند ایاخرجی که کارمند دارد کارگر ندارد
  • میثم بهرامی IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    7 0
    ما قشر ضعیف هیچ وقت دیده نشدیم. الانم با کلی شعار و مثلا حرفای قشنگ بحث راه انداختن. که مارو بیارن بین حرفاشون. آخرشم کار خودشونو میکنن. کارمندام که خونشون باما فرق میکنه.
    • رضا IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      11 0
      چرا تو یک اداره باید همگی قراردادی کار معین باشند ولی چند نفری با قرارداد کارگری به نظر شما این قانون شکنی باظلم نیست برای رضای خداوند یک کارمثبت دردولت دکتر روحانی انجام بشه همگی رو به یک چشم ببیند
  • سعادتی US ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    1 0
    بیشترین ستم روی پدر پیر ۸۰ساله است بامستمری ۱۰روز حقوق واقعا خدا هست عدالتی هست آن هم تو کشوری که اسمش شیعه است
  • وحید IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    9 0
    آفرین به شما شما چون وجدان داری داری حمایت میکنی
  • حسن IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    بایدحقوق کارگران و کارمندان طبق قانون مدون ودرست پرداخت بشه که نمیشه
  • فرخانی IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    آفرین بهترین کاری که ممکنه
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    4 0
    اخ اخ كارگر بدبخت خدايا هر كس ازكارگر ظلم مي كندنابودش كن قسمت مي دهم به خاطر اسمائ صفاتت خدايا گشاينده در توهستي حكومتي به سر كار بيايد به فكر كارگر باشد انشاالله
  • محمد IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    7 0
    اینم ازی بی عدالتی دیگه راجب دستمزد کارگران کسانی ک یک میلیون و پانصد حقوقشونه میشه دو میلیون پانصد وکسانی ک بیشتر باز بیشتر میشه نمیکنن حقوق کف رو بالاتر بیارن کسی ک کمترین حقوق رو میگیره بیشتر مشکل داره دوباره اون مشکلش حل نمیشه باز پایین تراز بقیه میشه
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    8 0
    س امیدوارم که اگه اخرتی هم هست بتونید جواب تک تک این کارگران رابدید
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    وعده همه کارگران زحمتکش که از شرمندگی دق کردن و دارن میکن بااونایی که حق کشی میکنن ( چه دولت و مجلس و چه کارفرما). سر پل صراط
  • مهدی IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    اون آقایی که میگه مردک؟یابیشعوریامفتخوراگه.کارفرما،نداره فراماسونهای بچه کوچکشان،میلیاردی.اگه حق کارگر و.بدخوابی ازشون.کم نمیشه؟کارگران.هم آدمند باید خوب.زندگی کنند
  • جان نثاری NL ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    29 0
    اگراین کار انجام شود خیلی خوب است چون همیشه زحمات کارگران دیده نمی شود با تشکر از مسئولینی که ازکارگران حمایت می کنند
  • من IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    23 0
    حقوق قطره چکانی و تورم گرانی وحشتناک واقعا خجالت آوره ایکاش اینقدر تو بوق کرنا نمی کردند آقایان ناخن خشک، حکایت مرغ است که یه تخم می خواد بگذارد اینقدر غاز غاز می‌کند که عالم و آدم خبر بشه!!!!!!!!
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    7 0
    من 25ساله کارگرم توی اکثر شهرها وپروژه ها کار کردم کارگر همیشه بدبخته
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    اصلا حقوق افزایش پیدا نکنه ولی قیمت ها را تثبیت کنند بی کفایت و تدبیر.!
  • حسن IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    شما را خدا باید جوابتو ن بده انشالله اونهای که کار گر رو با تصمیماتش ن بدبخت میکنن خدا همین دنیا جوابشونو بده وتاوان بدن
  • احمدرضا IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    با سلام حقوق چه کارگران وکارمندی ودیگر به ارزش دولار رو زمحاسبه گردد وبه ریال دریافت کنیم و با مشکل مالی برای هزینه های زندگی نداریم ولی نظارت و کنترل ارقام مصرفی قیمت بازار تغییرناپذیر کلی من یک کارگرهستم من الاالتوفیق
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    افزایش ۱۵درصدیرحقوق بازنشستگان در سال ۹۹با این گرونی یک کار مضحک هست .و باید شرم کنن از گفتن افزایش حقوق ۱۵درصدی .حداقل حقوق بازنشستگان نباید کمتر از ۵میلیون تومان باشد .
  • سید IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    0 0
    ازاین بایدهازیاد شنیدیم
  • صمد NL ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    0 0
    کارگر با کمتر از ۴ملیون بدون کرونا هم میمیره
  • سمیه IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    0 1
    سلام پدرم به علت در امد کم نتونست بیمه رد کند فقط تونست 12سال پرداخت کنند مه یک ساله باز نشسته شده وبه او 600 پرداخت میکنند تا زه خیلی شم برای بیمه تکمیلی بر میدارند این بیچاره چگونه با این تورم خرجیزندگیش رو بده
  • Ahmad JP ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    0 0
    والان ۳ه ماه پول نداده جون اداره کارپولش میگیره بیاییداب فاضلاب عجب سیر پینانکار همس رسوه میده اداره کاراماحقوق ماراننیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس