محصولات دفاعی

یکی از حوزه‌هایی که طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به پیشرفت‌های خیره‌کننده و غیرقابل مقایسه با قبل دست یافت، عرصه‌های دفاعی کشور بوده است.

به گزارش مشرق، یکی از حوزه‌هایی که طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به پیشرفت‌های خیره‌کننده و غیرقابل مقایسه با قبل دست یافت، عرصه‌های دفاعی کشور بوده است. برخی از دستاوردهای عظیم در عرصه­‌های نظامی و امنیتی و مقاومتی را به نقل از کتاب«گلستان انقلاب» (محصول انتشارات قدر ولایت) ذکر می‌نماییم:

دستاوردهای عظیم
از میان این دستاوردهای عظیم، برخی از دستاوردهای عظیم در عرصه­‌های نظامی و امنیتی و مقاومتی را به نقل از این کتاب ذکر می­‌نماییم:

- امروز استقلال دفاعی ایران در دکترین، استراتژی، آموزش‌ها، ساختارها و عدم وابستگی به پیمان‌های نظامی استکباری را هیچ کشوری به جز ابرقدرت‌های جهان ندارد. کشورهای دیگر در کلیه این شئون یا در بخش‌هایی از آن وابسته‌­اند.

- رهایی نیروهای مسلح از سلطه شاهان و بیگانگان و پیوند آنها با ولایت، چنان عزت و اقتداری به نیروهای مسلح ایران بخشید که آنها را به نیروی شکست­‌ناپذیر بدل کرد.

- پیروزی‌های درخشان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس و در رویارویی با ناوگان‌های متجاوز آمریکا و انگلیس و توانمندی آنها در برقراری امنیت داخلی، نیروهای مسلح ایران را به قوایی الهام‌­بخش برای تمام آزادی­‌خواهان جهان تبدیل کرده است.

- حزب الله لبنان، نیروهای جهادی فلسطین، ارتش مردمی سوریه، حشدالشعبی عراق، انصارالله یمن با الهام از تفکر، راهبردها، سازماندهی و تاکتیک‌های نیروهای مقاومت بسیج، افسانه شکست­‌ناپذیری آمریکا و رژیم صهیونیستی را باطل کردند و بزرگترین حماسه­‌های افتخارآمیز را برای کشورهای­شان آفریده‌­اند.

- مکتبی بودن و مردمی بودن نیروهای مسلح جمهوری اسلامی آنها را به نیروی شکست‌ناپذیری تبدیل کرده است و مشارکت ایثارگرانه مردم در دفاع از جمهوری اسلامی ایران، در جهان بی‌نظیر است.

- پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت داوطلبانه مردمی در قالب بسیج، الگوی بی‌نظیر دفاعی را در ایران شکل داد. الگویی که مشارکت عاشقانه مردم از خط مقدم نبرد تا عمق پشتیبانی‌ها را تضمین می­‌کند.

- اندیشه خودکفایی نیروهای مسلح در سال ۵۸ با الهام از هدایت‌های امام خمینی(ره) و با دستور مستقیم حضرت آیت‌الله خامنه‌­ای (مدظله) که نماینده امام در ارتش بودند شکل گرفت و شجره طیب‌ه­ای از دانش، فناوری و صنعت را شکل داد که امروز به درختی تناور و پر از ثمرات افتخارآمیز تبدیل شده است.

- تنوع تسلیحات بومی در ساختار قدرت جمهوری اسلامی ایران به جز چند ابرقدرت در جهان نظیری ندارد، پیچیده‌­ترین تسلیحات را از زیر دریا تا مافوق جو می­‌سازیم.

- در پرتو انقلاب اسلامی صنعت تسلیحات ایران که جز ساخت چند نوع مهمات و مونتاژ یک مدل تفنگ قابلیتی نداشت امروز انواع سلاح‌های سبک، خمپاره‌­اندازها، توپ‌ها، موشک‌های ضدزره، موشک‌های کروز و بالستیک زمین به زمین، سامانه­‌های پدافند هوایی، سامانه­‌های موشکی ساحل به دریا و دریا به دریا، شناورهای فوق‌مدرن، قایق‌های تندرو فوق‌مدرن تا ناوهای جنگی بزرگ، هواناوها و زیردریایی‌ها، انواع‌تانک و نفربر، وسایل مخابراتی و بی­سیم و تجهیزات جنگ الکترونیک را از طراحی اولیه تا ساخت و تحویل و بهره‌­بردای، در داخل ایران انجام می‌دهند.

- پیچیده‌­ترین و دقیق­‌ترین سامانه­‌های تسلیحات یعنی سامانه‌­های پدافند هوایی شامل رادارهای اخطار اولیه، رادارهای تعقیب و هدایت، موشک‌ها، سامانه­‌های فرماندهی و کنترل، سیکرها، توپ‌ها و... در تمام سطوح بردهای کوتاه، متوسط و بلند در داخل کشور ساخته می­‌شود. سامانه‌هایی که کوچکترین هواپیماهای جنگی در فاصله ۲۰۰ کیلومتری آشکارسازی می­‌کند و در برد سلاح، تحت تعقیب قرار می‌دهد و جنگنده‌­ای را که در محیط سه بعدی با سرعت مافوق صوت در حال جابه‌جایی است منهدم می‌کند.

- ایران اسلامی، بعد از آمریکا و انگلستان سومین کشوری است که به توانایی تولید پهپاد دست یافته است.

- پشتوانه الهی، مدیریت و فرماندهی بی­‌نظیر ولایت‌­فقیه، تنیدگی نیروهای مسلح و مردم، تفکر شهادت­‌طلبانه و تسلیم‌­ناپذیر حسینی، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را بدون داشتن تسلیحات اتمی به قدرت بازدارنده در مقابل قدرت‌های استکباری تبدیل کرده است.

- برخلاف تبلیغات دشمن، پیسرفت‌های شگرف منابع تسلیحاتی نه متکی به هزینه‌های گزاف بلکه مرهون عشق و ایثار نیروهای مؤمن و انقلابی و توانایی مدیریت نیروهای مسلح در بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور و بیش از همه هدایت‌های هوشمندانه و اصرار رهبری انقلاب اسلامی در بومی­‌سازی تسلیحات است.

- دو عنصر تکیه به قدرت خدا و فرماندهی ولایت از یک سو و اعتماد به جوانان و قراردادن آنها در حساس‌­ترین مسئولیت‌های نظامی از سوی دیگر با نشاط­‌ترین و منعطف­‌ترین نیروی نظامی جهان را به ملت ایران بخشیده است. ابتکارات غافلگیرکننده و نبرد نامتقارن محصول این دو خصوصیت پایان‌ناپذیر است.

- ارزش دادن به مجاهدان اسلام در مواضع و رفتار رهبری معظم انقلاب از آغاز تاکنون و تأسی مردم به این مرام در تکریم خانواده‌های شهدا و جانبازان و نهادسازی­‌های انقلابی که ابتکار منحصر بفرد جمهوری اسلامی است منزلت جهاد را در فرهنگ عمومی به بالاترین سطح خود برد و موجب قوام و استحکام نیروهای دفاعی کشور شد.

اعترافات دشمنان به اقتدار بی‌­نظیر ایران
در حال حاضر انقلاب اسلامی ایران با اتخاذ راهبرد مقاومت و پیشرفت‌های نظامیِ حیرت‌انگیزش به اقتداری بی­‌نظیر دست یافته است و این حقیقتی است که دشمنان مکرر در مکرر به آن اعتراف کرده‌­اند.

وبسایت شبکه سی‌­ان­‌ان در گزارشی تحت عنوان «خاورمیانه وارد دوران پساداعش شده است» نوشت: هرچه آمریکا و متحدانش بیشتر تلاش کردند تا ایران را منزوی کنند، مهار کنند، و این اقتصاد نفتی و ۸۰ میلیون نفری را تحریم کنند، قدرت و نفوذ ایران نه تنها در میان کشورهای عربی بلکه در سراسر خاورمیانه گسترش یافت.(خبرگزاری فارس، ۱۷/۰۸/۱۳۹۶)

تارنمای شورای آتلانتیک(اندیشکده آمریکایی) نوشت: آمریکا از آغاز انقلاب ۱۹۷۹ ایران، منتظر سقوط انقلاب اسلامی است اما حکومت ایران در برابر چالش‌هایی مانند جنگ هشت ساله با عراق، چندین دهه تحریم، اغتشاشات ۲۰۰۹ و حتی موج‌های دموکراسی‌سازی «انقلاب‌های رنگین» و خیزش‌های گستره اروپای شرقی، اتحاد جماهیر شوروی، شرق آسیا و خاورمیانه همچنان ایستادگی کرده و حتی قدرت آن بیشتر هم شده است. (کیهان، تاریخ انتشار خبر: ۱۲ آبان ۱۳۹۸)

شورای آتلانتیک در جای دیگری در تحلیلی می‌نویسد: ایران نفوذ و جای پای خود در عرصه‌های کلیدی خاورمیانه را تضمین کرده و اکنون تقویت شده و به یک استراتژی تهاجمی‌تر علیه رقبای منطقه‌ای خود است. طلوع محور مقاومت، آزمونی دشوار برای استراتژی آمریکا در خاورمیانه، تهدیدی مستقیم برای متحدان و منافع منطقه‌ای واشنگتن، و چالشی کلیدی برای سیاست‌گذاران در کاخ سفید است. (کیهان، تاریخ انتشار خبر: ۵ مرداد ۱۳۹۸)

ولایت‌فقیه، پرچمدار انقلاب اسلامی و فرمانده محور مقاومت
عزت و اقتدار بی­‌نظیرِ انقلاب اسلامی ایران و جمهوری اسلامی ایران رموز و دلایل متعددی دارد که یکی از مهمترین آنها رهبریِ ولایت‌فقیه است که پرچمدار انقلاب اسلامی، فرمانده کل قوا و فرمانده محور مقاومت هستند و این حقیقتی است که دوست و دشمن مکرراً بر آن تأکید و اعتراف کرده‌­اند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در خردادماه ۱۳۹۸ گفت: در ۳۰ سال گذشته و به خصوص در این چند سال اخیر که دشواری­‌ها، سختی و فتنه­‌ها بیشتر شده است، کسی که پرچم بزرگ اسلام، مقاومت، جهاد و وحدت اسلامی را برافراشته است و سرسختانه از وحدت میان مسلمین و از مردم و مظلومان و مستضعفان محافظت کرده و کسی که جبهه مقاومت را فرماندهی کرده و کسی که با شجاعت و صلابت در برابر نیروهای استکباری، قلدری‌ها، تهدیدها و همه وحشت‌آفرینی‌­هایی که در جهان می‌بینیم، ایستاده است، امام خامنه­‌ای است. ... امروز پس از فضل بزرگ الهی و عنایت مولایمان حضرت صاحب‌­الزمان(عج)، پیروزی­‌ها و دستاوردهای این جبهه به حکمت، شجاعت و ایستادگی این رهبر بازمی‌­گردد.
همچنین سید حسن نصرالله چند ماه بعد در سخنرانی خود به مناسبت ایام محرم در ضاحیه جنوبی بیروت گفت: ما در حال جنگ در نبردی بزرگ هستیم و آمریکا و اسرائیل می‌خواهند خیمه‌گاه ما را محاصره کنند. امروز فرمانده خیمه‌گاه ما امام خامنه‌ای و مرکز آن جمهوری اسلامی ایران است و آمریکا تلاش می‌کند آن را محاصره کند.

امشب و فردا به ترامپ و نتانیاهو می‌گوییم که ما قومی هستیم که نه محاصره، نه تحریم‌ها، نه فقر و نه گرسنگی به اراده ما خللی وارد نمی‌کند. در برابر آمریکا و اسرائیل به امام خامنه‌ای می‌گوییم که ‌ای فرزند حسین (ع) ما تو را تنها نمی‌گذاریم.(خبرگزاری تسنیم، ۱۹ شهریور ۱۳۹۸)

گسترش عمق راهبردی انقلاب اسلامی
خبرگزاری فارس در ۲۱/۳/۱۳۹۷ در یادداشتی به قلم علی دارابی می‌­نویسد: در عرصه دفاعی و امنیتی ما از رهبری درایت و کیاست، قانون‌گرایی‌، تدبیر و جامع‌نگری را سراغ داریم. قدرت پیش‌اندیشی و راهبردی همراه با مدیریت مهار بحران‌ها متکی بر «امیدبخشی و روحیه‌آفرینی» از جلوه‌های مدیریتی ایشان است.

رهبری در حکم فرماندهی کل قوا نقش بنیادی در بازدارندگی دشمنان، و تأمین امنیت ملی و گسترش عمق راهبردی انقلاب اسلامی داشته است. اگر ایران در منطقه حساس و ناامن غرب آسیا (خاورمیانه) دارای ثبات و امنیت است مدیون رهبری، نیروهای مسلح و حضور مردم مبتنی بر «مدیریت راهبردی و استراتژیک» بوده است. مدیریت جهادی، ایجاد امنیت پایدار، کاهش تهدیدات، حفظ استقلال و توسعه قلمرو حیاتی و دفاعی کشور فراتر از مرزهای جغرافیایی از مولفه‌های مهم این مدیریت محسوب می‌شود.

قدرتمندترین رهبر
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در بخش پایانی یکی از گزارش‌هایش می­‌نویسد: آیت الله خامنه‌­ای قدرتمندترین رهبر مذهبی، سیاسی و نظامی ایران هستند.(باشگاه خبرنگاران جوان، ۲۶ فروردین ۱۳۹۲)

ری تکیه (Takeyh) در مقاله خود با عنوان «نبوغ رهبر عالی ایران» در روزنامه واشنگتن‌پست نوشت: رهبر ایران یک متفکر استراتژیک طراز اول است. ... دستاوردهای امروز ایران مرهون نبوغ یک روحانی بی‌ادعا است. در منطقه‌ای که رژیم‌های بسیاری دچار بی‌ثباتی و فروپاشی شده‌­اند، جمهوری اسلامی با اقتدار به پیش می‌­رود.
آیت‌الله خامنه­‌ای در رأس مهمترین دولت از خلیج‌فارس تا کرانه‌های مدیترانه است؛ او بارها در مذاکرات به قویترین موضع رسیده است. رهبری نبوغ‌­آمیز آیت‌الله خامنه‌ای تبلور واقعی شعار الله اکبر است.(خبرگزاری جمهوری اسلامی«ایرنا»، ۱۲/۱۲/۱۳۹۳)

نتانیاهو نخست‌­وزیر رژیم ‌اشغالگر قدس: آقای خامنه­‌ای از تنگه خیبر در عربستان تا تنگه جبل‌الطارق در مراکش را به لرزه انداخته و ملت­‌ها را به سوی خود جلب کرده است. دوستان هوشیار ما می­‌دانند که خیلی وقت است رهبر ایران، رهبر منطقه و مسلمین جهان است. (خبرگزاری دفاع مقدس، ۱۷ دی ۱۳۹۳)

رائول مارک گرشت افسر سابق سازمان سیا و کارشناس اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در مصاحبه با نشریه فارن پالیسی گفته بود: بدون شک رهبر عالی ایران یک قهرمان جدی است. من فکر می‌کنم او موفق‌ترین رهبر خاورمیانه (غرب آسیا) از جنگ جهانی دوم به این سو است. او فوق‌العاده باهوش بوده و از مهارت‌های ممتاز و استعدادهای عالی برخوردار است.(کیهان، تاریخ انتشار خبر: ۸ آذر ۱۳۹۸)

ولایت‌­فقیه به مثابه هسته مرکزی انقلاب اسلامی
در کتاب گلستان انقلاب نشر مؤسسه قدرولایت آمده است: رهبری پیامبرگونه و مبتنی بر تأییدات غیبی و الهی، انقلاب اسلامی را از خطر بالفعل اضمحلال و انحطاط نجات داد و پابرجا و مستقر نگاه داشت.

ولایت­‌فقیه به مثابه هسته­ مرکزی انقلاب اسلامی، انقلاب را از گردنه­‌های تاریخی دشوار و مهلک، رهانیده و حافظ اصلی و عمده­ موجودیت و اصالت آن بوده است. نهضت‌های اسلامی مشابه، به دلیل اینکه از چنین عنصر سرنوشت­‌سازی برخوردار نبودند، یا هرگز به انقلاب تبدیل نشدند و یا اینکه اگر موفق به تحقق انقلاب شدند، نتوانستند از آن صیانت کنند.
سرّ بقا و ماندگاری انقلاب اسلامی، بیش از هر چیز و در درجه نخست، تکیه آن بر نهاد قدسی و مقتدر «ولایت­‌فقیه» است و اینک در پایان دهه چهارم حیات انقلاب، این سرّ بر همگان مکشوف و عیان گشته است. / کامران پورعباس

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس