کد خبر 104710
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۳

نشست سران اتحادیه عرب این بار در بغداد برگزار می شود و خبرها حکایت از عدم شرکت سران 7 کشور در این نشست دارد

به گزارش مشرق به نقل از خبر آنلاین بغداد پایتخت عراق تبدیل به کابوس اعراب شده است. کشوری که هشت سال پس از حمله نیروهای امریکایی هنوز نتوانسته اعتماد دوستان خود در اتحادیه عرب را جلب کند این بار میزبان نشست همین اتحادیه شده است. نشستی که پیش از این اعراب به دلیل حضور احتمالی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از شرکت در آن انصراف داده بودند اما خبرهای تازه رسیده حاکی از این است که تشدید ناامنی در پایتخت عراق در چند هفته گذشته مسبب اصلی این داستان است. به گزارش منبعی نزدیک به دولت عراق به خبرگزاری آسوشییتدپرس،سران هفت کشور عربی در نشست سران اتحادیه عرب که قرار است در بغداد برگزار شود،‌ شرکت نمی‌کنند.

 رهبران هفت کشور عربی در نشست سران اتحادیه عرب در بغداد شرکت نمی‌کنند و در صورت حضور این کشورها در این نشست تنها نمایندگانی از این کشورها به نشست اعزام خواهند شد. این هفت کشور مصر، عربستان، سوریه،‌ اردن، یمن، لیبی و عمان هستند که در صورت حضور تنها نمایندگانی از آن‌ها به بغداد خواهد آمد.

اعراب در حالی از حضور در بغداد واهمه دارند که دولت عراق حدود 400 خودرو ضد گلوله برای تامین امنیت شرکت‌کنندگان در این نشست آماده کرده و گارد محافظ رهبران این کشورها آن‌ها را همراهی خواهند کرد . بر اساس توافقی که با دولت عراق میان طرفین امضا شده محافظان رهبران کشورهای اتحادیه عرب به هر شیوه‌ای که خود صلاح بدانند از رهبرانشان حفاظت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس