ژان ایو لودریان

وزیر خارجه فرانسه بدون اشاره به حق دفاع مشروع ارتش دمشق در برابر تروریست ها ادعا کرد: سوریه و روسیه از تعهداتشان پیروی کنند!

به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در جریان تماس تلفنی با «مولود چاوش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، بدون اشاره به حق دفاع مشروع نیروهای ارتش سوریه در خاک کشور خود گفت که پاریس از مسکو و دمشق می خواهد تا حملات به ادلب را متوقف کنند!

بیشتر بخوانید:

روسیه: ترکیه حق تعیین سرنوشت سوریه را ندارد

اردوغان خطاب به روسیه: از سر راه ما در سوریه کنار بروید

وزیر خارجه فرانسه در این باره ادامه داد: در این تماس بر دعوت پاریس از سوریه و روسیه برای پایان دادن به تهاجم نظامی (!) در شمال غرب سوریه، پیروی کامل آن‌ها از تعهدات خود ذیل قانون بین‌المللی حقوق بشر و بازگشت به تمهیدات آتش‌بس پاییز سال ۲۰۱۸ در راستای خاتمه دادن فوری به درگیری ها تأکید کردم.

گفتنی است ترکیه در راستای دفاع از تروریست‌های مورد حمایت غرب که ادلب را به آخرین پناهگاه خود در سوریه بدل کرده‌اند؛ با نظامیان سوری درگیر شده و دور جدیدی از تنش با مسکو را نیز رقم زده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    10 0
    تاكنون غربيهااينقدردرحقوق بشروانسانيت افول نكرده بودندكه شاهدمستندات متعددمشابه هستيم
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    1 0
    وزیر خارجه فرانسه غلط کرده همراه باچاوش اوغلو سوریه حق دارد تروریستهای حامی غرب رااز کشورش بیرون کند تاکور شود چشم وزیرخارجه فرانسه و ترکیه هردوبروندبه درک
  • سید فرپزان CH ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 0
    یعنی بی غیرتر از این فرانسویان پیدا نمیشود ، اردوغان چند هفته پیش هر چه دهانش آمد به مکرون کفت و حالا فرانسه در حمایت از اردوغان و ترکیه میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس