جهانپور

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اخرین امار مبتلایان کرونا در ایران را اعلام کرد.

 به گزارش مشرق، کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از آن گفت: ۲۰۵ مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ ظرف ۲۴ ساعت گذشته داشتیم که ۵۲ نفر در تهران، ۲۱ نفر در قم، ۱۷ نفر در گیلان، ۲۲ نفر در گلستان، ۱۲ نفر در اصفهان، ۱۸ نفر در مرکزی (اراک و ساوه)، ۱۲ نفر در مازندران، یک نفر در خراسان جنوبی (اولین مورد تشخیصی)، یک نفر در ایلام (اولین مورد تشخیصی)، ۸ نفر در فارس، ۶ مورد در آذربایجان شرقی، ۳ نفر در اردبیل، ۸ نفر در البرز، ۴ نفر در سمنان، ۵ نفر در کردستان، ۶ نفر در قزوین، ۴ نفر در خوزستان، یک نفر در سیستان و بلوچستان و ۴ مورد در یزد هستند و از این جمع، ۹ نفر فوت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

جهانپور بیان کرد: شایعه پردازی‌ها در رسانه‌های خارجی منتشر می‌شود و آنچه وزارت بهداشت به عنوان آمار قطعی ارائه می‌کند بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی است. تنها تفاوت آن با آزمایش‌های اولیه این است که در مواردی آزمایش اولیه شاید به همراه علائم برای شروع بیماری کافی است و اقدامات لازم در بیمارستان‌ها آغاز می‌شود، اما از نظر اپیدمیولوژیک این آمار وقتی با آزمایش‌های نهایی قطعی نشود، به عنوان کیس قابل ارائه در آمارهای رسمی نخواهد بود.

وی ادامه داد: تعداد موارد مشکوک خیلی بیشتر از آن چیزی است که نتایج آزمایشگاهی به عنوان مبتلا به کووید ۱۹ نشان می‌دهد. ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد به عنوان ابتلای قطعی به این بیماری محسوب می‌شوند و در بسیاری از موارد افراد به عفونت‌های حاد تنفسی دیگری مبتلا هستند و با تابلوی مشکوک تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

جهانپور افزود: اینکه می‌گویند در یک بیمارستان ۵۰ یا ۱۰۰ نفر مشکوک بستری هستند، برخی از این افراد علائم شبه آنفلوآنزا دارند و خروجی یافته‌های آزمایشگاهی ۱۰ درصد موارد را تایید می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    23 0
    خدا شفاشون بدهد
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    18 0
    کاش کسی سفر نوروزی نره تا این بیماره بیشتر از تو کشور پخش نشه
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
      9 5
      ای کاش نداره پلیس راه و یگان ویژه و ارتش جلوی سفرهای نوروزی را بگیره . چرا همه اینهمه کند و تنبل هستند . و دیر اقدام میکنند.
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      2 4
      ان شاء الله ما مردم اینقدر فهمیده هستیم که این شرایطی که به خاطر ویروس کرونا ایجاد شده رو درک کنیم و سفر نوروزی نریم .
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    2 2
    سایت انصاریان: به همه مؤمنین و خصوصاً هموطنان عزیز توصیه می‌شود ضمن رعایت کلیه نکات و دستوراتی که متخصصین و اطبای محترم فرموده‌اند و رعایت بهداشت فردی که توجه به آن ضروری و لازم است و نیز پرهیز از ایجاد اضطراب بیجا و توکل به حضرت رب‌العالمین که همه چیز در ید قدرت اوست، جهت عنایت خاص حضرت رب‌العالمین به این نکات نیز توجه شود: 1- از درگاه پروردگار طلب مغفرت نموده و ذکر استغفار زیاد گفته شود تا به استناد به آیه شریفه "اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَیْهِ یُرْسِلِ السَّماءَ عَلَیْکُمْ مِدْراراً..." مشمول رحمت حق واقع شویم. 2- از گفتن ذکر "یارب" خصوصاً در قنوت و رکوع و سجده نماز و بویژه در سجده آخر (به تعداد 10 مرتبه) با حال خضوع و خشوع غفلت نشود. 3- توصیه‌ای را که عالم ربانی و عارف بالله و فقیه کم‌نظیر مرحوم آیت‌الله‌العظمی حاج سید احمد خوانساری رضوان‌الله‌تعالی‌علیه نسبت به قرائت 6 آیه بعد از نماز صبح فرمودند انجام گردد. (مشروح به پیوست می‌آید) 4- به وجود مقدس حضرات معصومین خصوصاً حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با زیارت عاشورا توسل شود. 5- ذکر یونسیه روزی ۴۰ بار گفته شود " لا إِلهَ إِلاّ أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظّالِمِینَ" امیدوارم همگان مشمول عنایت ویژه حضرت ارحم الراحمین و نظر کیمیا اثر حضرات معصومین بویژه حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف واقع گردیم. فقیر حسین انصاریان آیات توصیه شده آیت الله العظمی خوانساری از امیرالمومنین علیه السلام روایت شده است: هرکس این شش آیه را هر روز صبح بخواند خداوند متعال او را از هر بدی کفایت فرماید، هرچند او خودش را به هلاکت انداخته باشد. بسم الله الرحمن الرحیم قُلْ لَنْ يُصِيبَنَا إِلَّا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا وَعَلَى‌اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ ﴿توبه:٥١﴾ وَإِنْ يَمْسَسْكَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلَا كَاشِفَ لَهُ إِلَّا هُوَ وَإِنْ يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلَا رَادَّ لِفَضْلِهِ يُصِيبُ بِهِ مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَهُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ ﴿یونس:١٠٧﴾ وَمَا مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَيَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا كُلٌّ فِي كِتَابٍ مُبِينٍ ﴿هود:٦﴾ وَكَأَيِّنْ مِنْ دَابَّةٍ لَا تَحْمِلُ رِزْقَهَا اللَّهُ يَرْزُقها
  • US ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    0 0
    باید سپاه با استفاده از پهپاد هرکسی که بخواهد مسافرت رود را مورد هدف قرار دهد. اگر هم نشد از موشک استفاده کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس